حماس: در جریان عملیات نجات دو گروگان اسرائیلی ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند

ایران اینترنشنال: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جریان حملات شبانه اسرائیل در عملیات نجات دو گروگان اسرائیلی در شهر رفح در جنوب غزه، حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند

رییس جمهور اسرائیل پس از نجات دو گروگان ۶۱ و ۷۰ ساله گفت برای بازگرداندن ۱۳۴ گروگان باقی‌مانده مصمم هستیم.

یورونیوز: اسرائیل می‌گوید در جریان عملیات نیروهای ویژه‌اش در «رفح» واقع در جنوب نوارغزه، توانسته است دو گروگان اسرائیلی را تحت پوشش حملات هوایی بامداد دوشنبه آزاد کند. بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، در جریان عملیات مشترک نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF)، سرویس امنیتی داخلی (شین بت) و واحد ویژه پلیس این کشور، دو گروگان به نام‌های فرناندو سیمون مارمان ۶۰ ساله و لوئیس هار ۷۰ ساله آزاد شدند. به گفته ارتش، هر دوی آنها در جریان حملات خونین ۷ اکتبر حماس به کیبوتص «نیر یتسحاک» ربوده شده بودند و اکنون حالشان خوب است و به مجتمع پزشکی «تل هاشومیر» در حومه تل‌آویو منتقل شدند.

اسرائیل همچنین تصویری از انتقال این دو گروگان با هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل کرد. سرهنگ ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «این یک عملیات بسیار پیچیده بود. ما مدت زیادی روی این عملیات کار کرده بودیم و منتظر شرایط مناسب بودیم.» او افزود که گروگان‌ها در طبقه دوم ساختمانی نگهداری می‌شدند که در جریان حملات بامداد دوشنبه با یک بمب انفجاری منفجر شد و پس از آن نیز تبادل آتش شدیدی با ساختمان‌های اطراف روی داد. در همان زمان، یک حمله هوایی نیز انجام شد تا امکان استقرار نیروها در مواضع فراهم شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی از ساکنان رفح می‌نویسد که حملات هوایی بامداد دوشنبه اسرائیل، باعث ایجاد وحشتی گسترده در میان مردم رفح شده است؛ زیرا بسیاری از آنها هنگام شروع این حملات خواب بودند و برخی نیز نگران بودند که اسرائیل حمله زمینی خود را به رفح آغاز کرده باشد. به گفته ساکنان رفح، هواپیماها، تانک‌ها و کشتی‌های اسرائیلی در این حملات شرکت کردند و دو مسجد و چندین خانه هدف قرار گرفتند. ارتش اسرائیل روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر تنها اعلام کرد که «مجموعه‌ای از حملات» را در جنوب نوارغزه انجام داده و این حملات اکنون «به پایان رسیده است».

خبر نجات یافتن این گروگان‌ها در حالی اعلام می‌شود که یک روز پیش از آن حماس ادعا کرده بود «دو گروگان» در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شدند. حماس اطلاعات بیشتری از هویت این گروگان‌ها منتشر نکرده است. مقامات بهداشتی غزه که تحت کنترل حماس اداره می‌شود نیز اعلام کردند که عملیات اخیر اسرائیل دست‌کم ۳۷ کشته و دهها زخمی بر جا گذاشته است.

مشخص نیست که کشته شدگان این حملات از شبه‌نظامیان اسلامگرای فعال در رفح بودند یا غیرنظامیان؛ چراکه مقامات بهداشتی غزه در هنگام اعلام آمار قربانیان حملات اسرائیل، هیچ تفکیکی میان کشته شدگان نظامی و غیرنظامی فلسطینی قائل نمی‌شوند.
+89
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    چه بهتر. نگوئید 100 نفر ادم. بفرمائید صد نفر ادم وحشی و عقب افتاده که در مغزشان جز جنایت های قرانی حتی کوچکترین بارغه ای از انسانیت نیست و زنده ماندنشان برای هزاران انسان امروزی طالب صلح تولید اشکال میکند.
    27
    127
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    خوب مگه مرض داشتین که مردم بیگناه عادی رو گروگان بگیرید که حالا برای آزادی هر نفرشون این همه کشته و اواره بدین. خود کرده را تدبیر نیست.
    10
    114
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من معمولا مستقیم نمینویسم. حق حیات انسان با هر مسلکی که باشید مقدس است من ایرانی و قربانی این هستم و از حق حیات و آرامش برای هر دو طرف دعوا دفاع میکنم. شما وحشی سنج دارید؟ خوب نازیها هم مثل شما در مورد مردم بدبخت فکر میکردند اگر مردم مسلمان متولد میشوند گناه کرده‌اند؟ حتی اگر کودک باشند؟ با این منطق (زرشک) شما باید خودت را اول کشت. دو حالت دارد یا مواجب بگیرید یا نه اصلا نمیفهمید و هی میگویید در هر دوحالت هیچ حقی برای تعیین حق حیات انسانها ندارید. البته حالت سوم هم هست که عقده‌ای و چریک کیبوردی هستید. واقعا بین دو ملت زد و خورد هست چه با حق چه بی حق بعد یک ایرانی اینجا با کلمات فاشیست معابانه که دیگر در کوره دهاتهای کشورهای مخترع فاشیزم هم طرفدار ندارد دائم در حال خود ارضایی است. از مردم آفریقای جنوبی یاد بگیریم که حق حیات را برای هر دو طرف محترم میشمارند اما ما ایرانیها با تاریخ چند هزارساله از مامور ساعتی مزد بگیر اسرائیل هم فحاش تر و فاشیست تر هستیم.
    67
    14
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    پاسخ شما این است یک اقلیت در ایران زندگی را برای مردم را در مرز مرگ و زندگی میکنند که برای اقلی ترین چیزها باید به حد مرگ برسند از آنطرف هم آنها تبلیغ میکنند در ایران آزادی انتخابات است و گل و بلبل است بعد آن مردم یکروز چند نفر از قوم و خویش آنها را میدزدند. مقصر کیست؟ قطعا دزدیدن آدمهای بیگناه کار غلطی است اما گذاره اصلی این در خلع آفریده نشده آن آدم به مرز جنون رسیده که میگوید یا میمیرم یا چندتا از شما را وارد جهنم زندگی خودم میکنم. نکته پایانی از شمالی ترین نقطه غزه تا بزرگترین شهر با یکی از پایگاههای نظامی تنها ۳۸ دقیق فاصله است دولت اسرائیل در عصر ارتباطات ۶ ساعت خبر نداشته؟!
    61
    8
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    برای آنهایی که به علت عقده ملاها چشم خود را روی حقیقت میبندند مطالعه هم که نمیکنند. شهر غزه دارای یکی از قدیمترین کلیساها است اگر مردم ضد بشر بودند حتما این کلیسا وجود نداشت حتی یکی از قدیمیترین بیمارستانهای دنیا بپتیست که مسیحی است در این ناحیه است. در زمانهایی امپراطوری پارس در این ناحیه نبردها داشته ازجمله نبرد اسکندر و باتیس فرمانده ایرانی برای مقدمه فتح مصر که خونین ترین نبرد اسکندر است دوم داستان نبرد هراکلیوس و شهربراز و بریدن دست امپراطوری روم از انبار غله مصر و فتح مصر است. ترکیب غزه و اورشلیم ناحیه مسیحی و مسلمان و یهودی با حقوق مساوی بوده تمامی کلیساها و روستاها با احترام با یکدیگر زندگی میکردند تازمان رسیدن فرزندان بلوند برگزیده خدا از اروپا به این ناحیه. این ویدیوی کوتاه را ببینید 'I'm Without A Homeland': Iranian Jews On Life In Israel یک سنت این حضرات برگزیده خدا سنت تف کردن به مذاهب دیگر حتی خودشان است! مسائلشان با فلسطینیها به انجیل عهد عتیق مثلا داستان سامسون بر میگردد. تو تورات اینها دوتا دهات بوده‌اند هی تو سر هم میزنند.
    60
    9
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    romano - تهران، ایران
    گرامی حق حیات کسانی که مزاحم حق حیات دیگران هستند مقدس نیست. ادم های مهربان و صلح جو و انسان که به تمام ابناء بشر احترام میگذارند و تابع نژادپرستی نیستند همگی ارجمند هستند ولی عقرب هائی که تمام همتشان نابودی دیگران است اگر نابود نشوند نابود میکنند. بیشرف ترین موجودات روی زمین حماسی ها هستند که از کودکان و زنان و مدارس و بیمارستان ها سپر انسانی میسازند تا زشتی کنند. مردم اگر بی تقصیرند وحوش حماس را بین خودشان پنهان نکنند و اگر کردند پای لرزش بنشینند. ترحم بر پلنگ تیز دندان. مصیبت هست بر گوسفندان. کسی که با جسد مرده جماع میکند وحشی نیست!
    9
    58
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    romano - تهران، ایران
    جناب بهتره از دنیای شعار و رویا به دنیای واقعی بیایم حقیقت جنگ تلخ هست و همه هم میدونند که در جنگ اکثرا مردم عادی قربانی میشند اکثر دوستانی هم که میان و اینجا نظر میدند خونریز و سنگ دل نیستند اما اگر جلوی چنین وحشیگری ها و عربده کشی ها گرفته نشه توی دنیا دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه بخصوص که سردمداران حکومت های اسلامی فقط می‌خواهند با زور اعمالشون رو به دیگران تحمیل کنند و هر وقت هم زورشون نرسه مظلوم نمایی می‌کنند اینها تنها زبانی که می‌فهمند زبان زور هست واقعا شهامت و غیرت اسرائیل قابل ستایش هست که نمیزاره این جماعت بهش زور بگند
    4
    23
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    واقعیت - تهران، ایران
    یه بنده خدایی اون بالا داستان نوشته ،انگار هرکی بیشتر بنویسه حرفش درست تر و قابل قبول تره!!!!ببین حماس یه ... میل کرده و تاره تاوانشو می‌دهد ،مردم اون منطقه همه مقصرا پس فرقی نمیکنه یه اشغال کمتر یه دنیای بهتر .یه جایی نوشته بود پیروان تمام پیامبرا دارن همدیگر و می کشن فقط پیروان رازی علیه اسلام هنوز به سالامتی همدیگر میخورن.بین تهرانی ازنوشته هات معلومه چی هستی
    3
    22
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    این هاییکه ابراز خشنودی میکنند از کشته شدن مردمی که اسیر دست حماس هستند و هدف آتش بی دریغ اسراییل، یک لحظه تصور کنند چه میشد اگر عزیزان خودشان در یک چنین مخمصه ایی گیر کرده بودند!! آیا باز هم از کشته شدنشان ابراز شادمانی میکردند و یا توجیح میکردند که چون یه عده تروریست آنها را سپر خود کرده اند پس حقشان است در این آتش بسوزند و نابود شوند!! اگر خانواده و یا عزیزی داشتند و روا دیدند که یک چنین سرنوشتی سهم آنها شود پس من هم با آنها هستم اگر نه خواهش میکنم دست بردارند از این کامنت گذاری نفرت بار!
    13
    7
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    گرامی بی جهت شعار نده. 100 نفری که کشته شدند حتما یا تروریست بوده اند و یا تروریست ها را بین خودشان پناه داده بودند که فرقی با هم ندارند. در جنگ حلوا خیر نمی کنند. برای من فرقی بین صدام و مجاهدینی که همراهش می جنگیدند نبود. با اشک چشم و چاپ کردن عکس دو و یا چند کودک که کشته شده اند که نمی توان افعی را به حال خودش رها کرد تا دوباره صد برابر نیش بزند. این حماسی ها قسمتی از اهالی غزه هستند و بطور یقین توسط ان ها حمایت میشوند. زشتی عنان گسیخته کردند و دارند عقوبت سازمان یافته می بینند. لای زخم را که باز بگذاری مطمئنا بدخیم خواهد شد.
    4
    6
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این عبارت در “جنگ حلوا خیر نمیکنند” را هر کسی می‌تواند برای توجیه جنایتش استفاده کند، همینطور هرکس می‌تواند برای تقبیح حریفش از اتهاماتی نظیر تروریست و یا شرور بهره مند شود! اما یک مفهوم غیر قابل تغییر است! کشتن هر غیر نظامی که طرف و خواستار جنگ نیست جنایت است! بدست هر کس و یا هر بهانه ایی!! امتناع از آدم کشی حلوا خیر کردن نیست ایستادن بر مدار انسانیت است، حالا خواه شما این را شعار بشمار و یا هر لفظ دیگر ، حقیقت قابل تغییر نیست بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام سوی میدان قرار گرفته باشیم!
    5
    5
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    گرامی اینکه هر کسی از این جمله ی درست تعریف های انحرافی بسازد دلیل نیست که اصل جمله غلط است. وقتی کسانی همیشه خواهان نابودی شما هستند و به شما حمله کرده و جنگ راه می اندازندشما اگر تا ته کار نروید هزار بار دیگر قضیه تکرار خواهد شد مخصوصا گروه های فاشیست اسلامی مثل حزب الله و داعش و طالبان و حماس که معتقد به مزخرفات قران هستند. گیرم اسرائیل یک تنه عقب کشید. خوب صدها بار این ها موشک فرستاده و حمله کرده اند و باز هم اتشی بزرگتر بر پا خواهند کرد. درست است که اغلب ادمیان بعنوان خودپرستی و منافع شخصی فقط نقش خودشان را در اینه می بینند اما من در منطقه جنگی بین مدرنیته و فناتیزم مذهبی می بینم و حتما کنار مدرنیته ایستاده ام. ربطی هم به اعتقادات من ندارد چون مطلقا اعتقادات مذهبی ندارم. میلیون ها نفر در ایران و مصر و عربستان هم طرف مدرنیته ایستاده اند. نقشی که من در اینه می بینم سربلندی ایران با ازادی کامل مذهب و عقیده است
    3
    3
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    باز بگید چرا خدا هم باملت ایران لج کرده. کامنتها را بخونید، ایرانی عادتشه همیشه کاسه داغتر از اش میشه اگر در مردار پرستی یا اسراییل پرستی یا روس پرستی باشه.
    1
    7
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    همه جای دنیا اتفاق می افتد که عده ایی جنایتکار بعد از ارتکاب جنایت اقدام به گروگتنگیری میکنند و مردم عادی را سپر خود میکنند، حکومت فاسد جمهوری اسلامی هم دقیقا همین کار را میکند و از مردم ایران سپر انسانی میسازد، حالا اگر آمریکا یا هر قدرت دیگری اقدام به بمباران کور بکند به امید اینکه در لابلای مردم عادی تعدادی هم از جنایتکاران هم سقط بشوند این خودش جنایتی دیگر است!
    2
    4
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    فرمایشات شما کاملا صحیح اسعت و حمله ی کور جنایت است. اما اسرائیل وقتی می خواهد بزند اول دستور تخلیه میدهد که هیچ دولتی این کار را نمی کند. اما هیچ بمبی انقدر دقیق و مودب نیست که فقط اهداف تعیین شده را بزند و حتما گاهی عوارضی هم دارند
    3
    3
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    1-قحطی انسانیت،اصطکاک فکری یعنی تاییدکشتاروقتل عام!ما ایرانی هامثل مرغی میمانیم که دانه امان راکسی دیگرمیدهد،ولی تخممان رابرای کسی دیگرمیگذاریم.غافل ازآن هستیم یکروزی بوی کبابمان بلند بشود!ازفریاد،شیون،نابرابری،اعدام کردوبلوچ وآذری،گیلک،لر،عرب،همه ایرانی ها ککمان نمیگزد.ازسیستم تک حزبی وجنایت ولایت لال میشویم.حالا هم طوری غرق دربحث وجدال اسراییل بُکس باد میکنیم،گویا ازپاپ هم کاتولیک ترهستیم. ازرابین هم رابین تر. جنایت وفاجعه مردمی توسط ارتش یاغی اسراییل را تایید میکنیم.
    3
    3
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲-متاسفانه بخاطر کندذهنی مشکلات وناگوارایی های بین اسراییل وفلسطین را فقط از۷اکتبر به بعد می بینیم.تعدادی از دوستان ازیهودی بودن وصهیونیست بودن خودشرم دارند،ولی شوربختانه باتمام وجود، تحت هرشرایطی بدون بروبرگردازنسل کشی فلسطینیان دفاع میکنند.حتی خوداسراییل مواردی راتقبیح میکند،ولی اینگونه افراد کاسه داغتر ازآش هستند.باید به جان یهود وعرب وکنگویی وکولی وغیره ارزش قایل بشویم،تا توازن انسانیت را درذات ومرام خویش باروربسازیم!
    4
    5
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اتفاقا ککمان میگزد و ترحم نباید بکنیم بر کسانیکه در یک ماه 20000 نفر از هموطنان من را اعم از مجاهد و چپ و توده ای و کافر و غیره را بدون محاکمه قتل عام کردند و از دختر بچه های 13 ساله هم نگذشتند. یا از بالای پشت بام مغز 5000 از فرزندان ایرانیم را متلاشی کردند و یا اسید به روی دختران هموطنانم ریختند و چشمان ان ها را کور کردند.حماس توسط همین اراذل و اوباش پرورش یافته و با اخوند و خون اشامان ایرانی از یک جنس هستند.وحوشی که طناب دار روی گردن جوانان مملکتم می پیچند و حالا تعصب نژادی و مذهبی عده ای چپول گل کرده و به راه کشک اب غوره های امام حسینی راه انداخته اند که چرا یهودی مسلمان می کشد!!!. متاسفانه چپول جماعت درد وطن ندارد و اگر داشتند برای کفتارهای خون اشام اب غوره نمی گرفتند و شعار نمیدادند. خوش به ان روزی که دست همتی طومار خون اشامان وطن من را در هم بپیچد و همه را به فیض شهادت نائل کند
    5
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقتی بجای حقیقت نژادپرستی های حسودانه بروز میکند می بینید پوتین به یک مملکت ازاد تجاوز کرده و حمام خون راه می اندازد. ولی چپول ها نفسشان در نمی اید. چون اقای پوتین جای استالین نشسته است و چپول ایرانی ذاتا روسوفیل است. روسیه بدون اخطار قبلی بمباران می کند. بدون اخطار قبلی بهپاد می فرستند و هزاران زن و کودک را می کشند و بی خانمان می کنند. اینجا چپول ما لال است و اشک چشم هم برای کسی نمیریزد ولی این نژادپرستان بی وطن و حسود معتقدند هر بلائی سر یهودیان بیاید زیبا و قشنگ است و یهودیان باید بمیرند و از خودشان دفاع نکنند. من وطن پرستم. درد ملت من و یهودیان مشترک است . هر دو ملت از وحوش عربی زخم خورده اند. حالا زمانیست که حتی خود اعراب مایل به حذف این وحوش هستند ولی چپول ما باید به طریقه ای شعله های پر از کینه ی خود را خاموش کند و بجای ایستادن کنار مدرنیته از قشری ترین جنایتکاران منطقه پشتیبانی می کنند. باشد که روزی ملت من و یهود دست همکاری بدهند و همانند زمان کوروش کبیر ایران ما دوباره شکوفا شود
    7
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    امیدوارم اینطور باشد که شما میگویید، اما با در نظر گرفتن اینکه احتمالا یا مردم عادی جایی برای فرار ندارند و با اینکه جنایتکاران حماس از مردم خود به عنوان گروگان و سپر دفاعی استفاده می‌کند، این اخطارها چندان موثر نبوده اند، شمار بالای تلفات غیرنظامی شاهد این مدعا است، اینکه اسراییل می‌تواند از میان این همه آتش و خون دو گروگان اسراییلی را به سلامت نجات دهد، قطعا می‌تواند از جان گروگانهای غزه ایی هم مراقبت کند،
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۱-حرفهای پوپولیستی ودلسوزی های آبدوغ خیاری دیگر بی کیفیت شده.چندتا حرف تکراری را اگر ازتعدادی دوستان بگیرند خودشان میمانند وحوزشان.بنده حداقل شهامت دارم که کشتار هرنوع انسانی را مردود بدانم.اسراییل یا فلسطین را بهشت برین نمیدانم.بنظرم هرکس بدون چون وچرا ازکشتار۱۰۰انسان در ۲روز پیش خوشحالی وتایید میکند باید به انسانیت خودشک بکند.توپ را به سمت جنگ اکراین وروسیه یکنوع هوچیگری است.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲-همه جنایتکاران اعم از روسی واسراییلی وحماسی وغیره باید در دادگاه عدالت محاکمه بشوند.یادآوری بکنم ازجنگ روسیه واکراین حدود۳سال میگذرد.آیا بالاغیرتاً تلفات وویرانی های این جنگ به اندازه این ۳ماه جنگ غزه است؟کدام شعور سالم قبول میکند که اسراییل راموجه بداند،که ارتش اسراییل دستور میدهد بیمارستان راخالی بکنید تا بمبارانش بکنم.زن باردار،بیمارسرطانی،وکودک بیمارکجا برود؟اسراییل بااین جنایاتش یهودی ها راخجالت زده کرد.یهودی بودن دیگر دردنیا گاوآپیس شده است.دیگر کلاه کیپای یهودی رنگ باخته است.بخاطر همین صهیونیست ها ویهودیان دراینجا رویشان نمیشود که ازقومیت وتعلق مذهبی خود چیزی بگویند.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بزرگانی که مطمئنم که از من بسیار بیشتر میدانند به درستی گفته اند که هرگز با این ها بحث نکن: 1- کودک 2- دیوانه 3- متعصب مذهبی یا مکتبی 4- لجوج ۵- عقده ای 6- خودمتشکر و وای به وقتی که کسی ممزوجی از تمام یا قسمتی از این ها باشد!
    8
    18
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    یکی میگفت:من مهاجر زیرخط فقرم!درواقع زیرخط فقرشعور وبیمارکذب وتعصب بی اخلاقی است.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.