صدراعظم آلمان در واشنگتن: ایران نباید مهم‌ترین قدرت منطقه‌ای شود

دویچه وله: شولتس صدراعظم آلمان بعد از دیدار با بایدن گفت نباید اجازه داد ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بر راه‌حل تشکیل دو کشور در خاورمیانه تاکید کردند. صدراعظم آلمان در واشنگتن پس از گفتگو در کاخ سفید اعلام کرد: «ایالات متحده و آلمان در مورد راه حل دو کشور توافق دارند و ما فعالانه هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد تا چنین تحولی امکان‌پذیر شود.»

شولتس همچنین هشدار داد که باید از تبدیل شدن ایران به مهم‌ترین قدرت منطقه‌ای با در نظر گرفتن تشدید تنش‌های احتمالی جلوگیری کرد. صدراعظم آلمان افزود که ما در مرحله بسیار مهمی از تحولات سیاسی به سر می بریم.

راه حل دو کشور یک روز پیش از این در دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با وزیران خارجه مصر، قطر، امارات متحده عربی، اردن و همچنین یک مقام بلندپایه فلسطینی نیز مطرح شد.

وزیران خارجه چهار کشور عربی در این دیدار بر اهمیت برداشتن گام‌هایی برگشت‌ناپذیر در راه تأسیس یک کشور مستقل فلسطینی و تحقق راه حل دوکشور تأکید کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مخالف راه حل دوکشور و به این ترتیب ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است که در همجواری با کشورش موجودیت دارد. از این رو در سال‌های گذشته نیز تلاش‌هایی در این راستا همه بی‌نتیجه بوده‌اند.
+23
رأی دهید
-37

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    Ali siya - لندن، انگلستان
    خبر زیر پات داری ق....ق. ... هههههههه. ایران خیلی وقت است قدرت منطقه .شده
    24
    21
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    قدرت منطقه ای؟ زرشک؟ فعلاً که به زور دارند نون و آب مردم رو تهیه می کنند!! هر وقت آقای پوتین از خر شیطون اومد پایین جمهوری اعدامی شاید دست از این حماقت هاش برداره و گرنه این داستان تروریست پروری همچنان ادامه داره
    14
    32
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این برنامه دراز مدت غربیها ، خصوصاً آمریکا بود که با حاکم کردن مُلاها بجای شاه در ایران ، یک غول درست بکُنه برای به وحشت انداختن و دوشیدن عربهای خلیج فارس و البته اهداف بزرگ و کوچک دیگه و حالا بعد از بیش از چهار دهه و به نتیجه رسیدن اهدافشون ، به صرافت افتاده اند که ج ا ، نباید یک قدرت مهم منطقه ای باشه ، حکومتی که الان با قلدری عامل و بانی مداخله و شرارت در خاورمیانه شده !!
    8
    35
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    واسه اینهایی که ماله کشی این غربی ها رو میکنید خوب بخونید ببینید این یارو آلمانی چی میگه؟ میگه ایران نباید قدرت منطقه ایی باشه. خدا میدونه در خفا چه کارهاییکه اینها انجام نمیدن.
    4
    0
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.