هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی با انتشار خبر جعلی برنامه شبکه تلویزیونی امارات را مختل کردند

صدای آمریکا: شرکت مایکروسافت اعلام کرد هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی در دسامبر گذشته برنامه یک شبکه تلویزیونی امارات متحده عربی را برای پخش یک گزارش جعلی درباره جنگ اسرائیل و حماس مختل کردند.

به گفته مایکروسافت، هکرهای تحت رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پخش گزارش دروغین «دیپ فیک» که توسط هوش‌ مصنوعی ساخته شده بود، برنامه این شبکه تلویزیونی امارات را مختل کردند.

در این عملیات سایبری، گوینده جعلی این خبر ساختگی عکس‌های تایید نشده‌ای را نشان داد و ادعا کرد که فلسطینی‌هایی را نشان می‌دهد که در جریان حملات ارتش اسرائیل به غزه مجروح و کشته شده‌اند.

بنا بر گزارش روزنامه «خلیج تایمز» مستقر در دبی، بر روی صفحه شبکه تلویزیونی که مورد حمله هکری قرار گرفت پیامی ظاهر شد با این مضمون که «ما چاره‌ای جز هک نداریم تا این پیام را به شما برسانیم.»

در وبلاگ شرکت مایکروسافت نوشته شده است که «این اولین عملیات نفوذ هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی است که مایکروسافت متوجه شده که هوش‌ مصنوعی در پیام‌هایش نقش مهمی را ایفا می‌کند.»

به گفته این غول فناوری آمریکایی، عملیات سایبری هکرهای وابسته به سپاه پاسداران تنها «نمونه‌ای از گسترش سریع و چشمگیر دامنه عملیات جمهوری اسلامی، از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس است.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست صدای آمریکا برای اظهار نظر در این مورد را بی‌پاسخ گذاشته است.
+13
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.