واردات چهره‌های تاثیرگذار؛ سفیدشویی نظام به نام توسعه گردشگری

ایندیپندنت فارسی: در حالی‌ که شمار قابل‌توجهی از کشورهای جهان به شهروندانشان هشدار داده‌اند از سفر غیرضروری به ایران خودداری کنند، جمهوری اسلامی با ادعای «توسعه گردشگری» و «مقابله با ایران‌هراسی» دست به دامان بازیگران فیلم‌های بزرگسالان، مدل‌ها و بلاگرهای معروف می‌شود.

اندکی پس از جنجال حضور ویتنی وایت، بازیگر فیلم‌های بزرگسالان در ایران و ادعای خبرگزاری تسنیم، رسانه وابسته به سپاه پاسداران، مبنی بر اینکه سیستم ویزادهی از ماهیت کاری ویتنی وایت بی‌اطلاع بوده است، علی‌اصغر شالبافیان، معاون وزیر میراث فرهنگی، خبر داد که ۲۰ تن از چهره‌های تاثیرگذار (اینفلوئنسر) معروف در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ به ایران می‌آیند.

به گفته معاون وزیر میراث فرهنگی، بیشتر این افراد اهل چین، مالزی، روسیه و برزیل‌اند و با هدف «تولید محتوای گردشگری» به ایران سفر می‌کنند.

خبر دعوت از بلاگرهای خارجی معروف برای سفر به ایران، یک روز پس از آن منتشر شد که یک «منبع مطلع» به رسانه وابسته به سپاه پاسداران گفت که حضور ویتنی وایت در برخی مکان‌ها مانند سفارت سابق آمریکا در تهران به دعوت فرد یا نهاد خاصی انجام نشده است.
+2
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    چیز جدیدی نیست خیلی وقته دارن از این کارها میکنند و کشور به کشور افرادی رو میارن می برند میگردونند تو ایران. چند ماه پیش مثلا از عمان یکسری ها رو برده بودن شما و اطراف ایران.
    22
    10
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.