سرتیپ ارتش جمهوری اسلامی: میخواستم شاه را ترور کنم ولی فهمیدم شرعا کار درستی نیست

افسر گارد جاویدان شاهنشاهی با بیان خاطراتی از نحوه همکاری خود با نیروهای انقلابی همزمان با خدمتش در کاخ شاه گفت: برای ترور شاه به گارد جاویدان رفتم و یک سال هم برای این کار تمرین تیراندازی داشتم

مصطفی توتیایی، سرتیپ ارتش جمهوری اسلامی که گفته شده از افسران سابق گارد محافظت از محمدرضاشاه پهلوی بوده، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا می‌گوید: «به نیت ترور شاه به گارد جاویدان پیوستم. اما فهمیدم این کار هم از نظر شرعی اشتباه است و هم به صلاح مملکت نیست.»

برای ترور شاه یک سال تمرین تیراندازی داشتم

وی درباره ترور شاه اظهار کرد : من از اصل و اساس برای ترور شاه به گارد جاویدان رفتم و یک سال روی این موضوع کار کردم و متمرکز بودم و یک سال برای این کار تمرین تیراندازی داشتم. من به اندازه ای در تیراندازی دقیق هستم و تبحر دارم که همین الان و در سن ۷۲ سالگی حاضرم با هر جوانی مسابقه تیراندازی بدهم.

برای ترور شاه فقط به اندازه یک گلوله فرصت دارم

اعتقاد من این بود که من برای ترور شاه فقط به اندازه یک گلوله فرصت دارم نه بیشتر و برای این کار فقط باید روی یک گلوله حساب باز کنم.

من برای ترور شاه به اندازه ای آماده شده بودم که به دوستانم گفتم اگر شنبه به من بگویید شاه را ترور کنم پنجشنبه کار شاه تمام است. البته شرط من برای دوستانم این بود که من زمانی دست به ترور شاه می زنم که مرجع تقلید به من اجازه این کار را بدهد.

اما چه شد که من دست به ترور شاه نزدم؟! پس از یک سال مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدم که ترور شاه شرعا کار درستی نیست، از طرف دیگر انجام این کار به صلاح نبود؛ آقای دکتر آیت به من گفت که اگر شاه ترور شود آنگاه ما ده ها شاه خواهیم داشت و با ده ها شاه باید بجنگیم پس جنگیدن با یک شاه بسیار بهتر از جنگیدن با چند شاه است.
+14
رأی دهید
-235

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    جمهوری اسلامی ٬ رهبرش و همه پاچه خواراش تروریست، دزد و قاتل هستن درست مثل جد بزرگوارشون عمرتازی و فک و فامیلش علی، حسین، کاکا حمه( محمد).
    8
    252
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    دکتر آیت بهت نگفت. ام أی سیکس گفت نانجیب. ژن خیانت در نهاد ما إیرانی ها است. تعارف هم ندارم با کسی. این بابا مصداق نمک خوردن و نمکدان شکستن است. مثل اون حـ... که میخواست شاه رو توی هواپیما خفه کنه. باید بخورین. هنوز کمه اتونه. الان اگر از این بابا بپرسی وضعت چطوره؟ خوش میگذره؟ خوشت میاد از مملکتی که ساختین؟ فقط باید به چسناله هاش گوش کنین. شاه برای ملت اون زمان زیاد بود. بعد از ٤٤ سال و دست کم سه نسل، تازه بقول مانوک نسل شیک پاسارگادی فهمیده چی رو از دست داده. این یعنی اینکه این ملت سه نسل از چیزی که داشتن عقب بودن.
    13
    244
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    الآن میفهمم، کسی که نون بخوره و نمکدان بشکنه یعنی چی، تو مثال روشنی از این ضرب المثلی. از زن تو مشخصه که نمیدونی پدرت کیه و مادرت با چه کسانی بوده شبها
    11
    222
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    ایرانی جماعت نمک نشناس دروغگو قسم مرگ بچه و زن و مادر و پدر و خانواده را می خورد که دروغش را واقعیت جلوه دهد. دو رو و بی معرفت و فقط فکر مصلحت خودش تا مصلحت کشورش. مصلحت خودش را به مصحلت کشورش ترجیح می دهد. وطنم وطنم میگه ولی همش دروغه. سال ۱۳۵۷ را ببینید و اوضاع و احوال ایران را ببینید. آیا اگر کشور ایران مردمی درست و حسابی داشت به این روز و احوال می افتاد. کشور ایران همیشه شرمنده و سرافکنده تاریخ است برای داشتن چنین مردمی.
    7
    226
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    ako kermanshah - میدلزبرو، انگلستان

    چقدر انسان پست و فرومایه می تونه باشه، ما که زمان شاه نبودیم اما حداقل از اطرافیان از صفات خوبش شنیدیم ، نمکش خوردی لااقل نمکدانش نشکن بیشرف پست.
    5
    117
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

    خودم اگر ببینمت .....که زوزه بکشی حرامی نمک نشناس.
    4
    104
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    کاملا دروغ میگوید چون یک نفر مذهبی از عقلش تبعیت نمی کند و تابع شریعت است. ان هم در اسلام و تبعیت از علی، که علی بیشتر از هر کسی که مگس کشته، با دست های مبارک سر 20000 نفر بعلاوه ی فاطمه را بریده است. هیچکس حتی در مگس کشی به نزدیک رکورد این جنایتکار هم نمیرسد
    8
    95
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    مرتیکه دروغگو پاچه خواری رژیم میکنه از اون جای تصادم آلت با پیشونیش معلومه که شیاده مگر مهارت در تیراندازی مثل دو ماراتن یا کشتی فرنگیه که نیاز به استقامت، قدرت بدنی و توان عضلانی فوق‌العاده داشته باشه که ادعای مسابقه با جوانان رو میکنی پفیوز خالی‌بند؟بقیه حرفاش هم در ارتباط با ترور شاه برای گدایی از رژیم و در چهارچوب "دروغهای دهه بهمن" باید دید و سنجید.
    3
    102
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    این طور آدمها رو میگن نون به نرخ روز بخور اون موقع ها مجیز شاه رو می‌گفته این روزها مجیز آخوندک رو متاسفانه در جامعه از این لجن ها زیاده
    4
    101
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    مرتیکه اشغال خوبه که با چشمهایه کور شده ات دیدی که شریعت چه به سر این مملکت اورده. از نظر اعتبار جهانی کجا بودیم و باید الان کجا می بودیم ولی به خاطر خائنین خیانت کاری مثل تو کجا هستیم.
    3
    61
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جالب اینه که هر وقت صحبت حمله اعراب به ایران میشه ما ایرانی جماعت مینالیم اعراب امدند و مملکت ما را به زور اشغال کردند مردها را کشتند و زنها را به بردگی گرفتنف ولی کسی نمیگه همپالیکیهای این سرخر انزمان هم کم نبودند که جلودار اعراب شدند و باور به برادری و برابری کردند و فوج فوج به اعراب پیوستند درست مثل همافدرها اول انقلاب ارتش بی عرضه ای همه چیزش مدیون حکومت پهلوی بود....متاسفانه ناف ایرانی جماعت با دروغ خیانت بریده شده....
    3
    51
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    MahlaTG - ساری، ایران

    سلطنت و روحانیت همیشه به هم نان قرض میداده اند و تنها مشکلشان دعوا بر سرقدرت است. اگر سلطنت ایراد شرعی داشت شک نکنید رضا پهلوی را هم مثل خیلی های دیگر سر به نیست میکردند. نه اینکه به این سادگی چارگوشه دنیا سفر کند و نقش رهبر اپوزیسیون را به عهده بگیرد.
    59
    10
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    یاد دوران خوش استبداد به خیر. عباس پهلوان با پیپ معروف سردبیر روزنامه فردوسی‌. با شاملو . اسماعیل خویی و دها تن. چپی. مصدقی هوادران خلق فلسطین در کافه ها روشنفکری لاله زار .عرق و چلو کباب و بحث چگونه با شیوه چریکی و چگورا از ایران یک کوبا دیگر کرد. جشنواره فرهنگ و هنر شیراز. محمود دولت آبادی با کتاب کلیدر خود در صف اول جشنواره مهمان افتخاری. چنان رک روی صندلی‌ می‌‌نشست که انگار عصا قورت داده. چه دورانی. استبداد بیداد می‌‌کرد. شب‌ها شعر دانشگاه تهران . یک هفته باید توی صف تا بلیطی ورودی شب شعر شاملو را بدست می‌‌آوردی. دوران استبداد. اصلا لباس نداشتیم فقط یک چند میلیون چیزی نزدیک بیست میلیون بدون حجاب اجباری، دلار هفت تومانی. در جیب تور اروپا زمان نوروز. بقیه هم پای تلویزون. بستنی با هویج. تخمه.گوگوش. فرخزاد .ما که آن زمان جوان بودیم و در زیر استبداد چنان رنج می‌‌کشیدیم . که حرص مرتب باقلوا با مغز پسته به قیمت ۳ ریال می‌‌خریدیم. و می‌‌خوردیم. هایده .شوی رنگارنگ. چه دوران خوبی‌ بود. این دوران استبداد.عیدی ۵۰ ریال. یک ماه ساندیویچ مغز .سوسیس بندری .کولا. مگر
    2
    42
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    ادامه :یک ماه ساندیویچ مغز سوسیس بندری .کولا. مگر این ۵۰ ریال تمام می‌‌شد.چه دورانی این دوران خوش استبداد بود.طولی نکشید. این انقلاب منحوس . یک قشر عقده‌ای که ایران را به لجن کشیدند و به این دوران خوش استبداد پایان دادند. تنها چیزی که برای ما باقی‌ ماند. با چشمان گریان فریاد زنیم .رضا شاه روحت شاد. راستی‌ چرا هیچ کس نمی‌‌گوید مصدق روحت شاد.؟
    2
    40
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    بیضه شم نمیتونسته حتی ....بزنه ، گُ. زیادی خورده ، کارِش گیره داره زِر مفت می‌زنه !! شرعاً ؟؟
    2
    51
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    MahlaTG - ساری، ایران
    کاملا حق با شماست حزب فقط حزب مامان لچکی و پیرو پاتال‌های وباسیلی
    1
    37
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    MahlaTG - ساری، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    حزب هم‌مگه میفهمید .... رستاخیز
    22
    4
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    MahlaTG - ساری، ایران
    نه , فقط شما‌ها میفهمید و اون خمینی که به سر مردم بیچاره مسلط کردید و فرار کردید
    0
    12
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    متاسفانه تو احمق و کودن نه آنزمان میفهمیدی و نه حالا میفهمی تو برو دنبال شریعتت
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    هفتاد و دو سال زندگی کرده ولی هنوز درک و فهم نداره و از تروریست بودن خودش رو یادآوری میکنه. دور بر شاه اینگونه خائنان رخنه کرده بودند که اونطور رفت و در عوض مصدق و بختیار و امثال اونها که دلشون برای ایران می تپید، در تبعید و یا انزوا بودند.
    0
    1
    جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    MahlaTG - ساری، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    من خمینی رو مسلط کردم؟!. شاه بیشعور بود جانم. اگه سواد اجتماعی و مشاوره درست میگرفت بجای اینکه چاپلوس و تملق چی دور خودش جمع کنه اصلا انقلاب نمیشد. اگر شعور داشت البته اصلا به جان مصدق هم نمیفتاد. آدم بیشعور هم خودش را به زحمت میندازد هم دیگران را. کاری که شاه کرد!. خمینی هم عین زحمت بود. من هم نیاوردمش.
    5
    0
    جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    MahlaTG - ساری، ایران
    با من بحث نکن, من وقت واسه منافقین نمیزارم برو دنبال یکی‌ دیگه
    0
    5
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    MahlaTG - ساری، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    منافق چه خریه!. ...جاسوس جمهوری اسلامی
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    MahlaTG - ساری، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خمینی قاتل بود ولی مثل شماها .. نبود.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.