ایران، ۴۵ سال پیش «ناهار با خانواده سلطنتی»

رادیو فردا: رادیوفردا در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ۵۷ مجموعه‌ای از تصاویر کوتاه آرشیو شده را منتشر می‌کند.

این ویدئو را  خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز ۱۴ دی ماه ۱۳۵۷ منتشر کرد و عنوان آن را «ناهار با خانواده سلطنتی» گذاشته است. محل فیلمبرداری  تهران و احتمالاً کاخ نیاوران است. در توضیح ویدئو نوشته شده: «فریده دیبا، مادرزن شاه ایران همراه نوه‌هایش، همسر و مادر سفیر سنگال در تهران ناهار می‌خورند و این نشان می‌دهد شایعه خروج خانواده سلطنتی از ایران نادرست است.»

محمدرضاشاه پهلوی به همراه شهبانو فرح ۱۲ روز بعد از این تصاویر، ایران را ترک کردند. فریده قطبی که به نام خانوادگی همسرش دیبا شناخته می‌شود مادر شهبانو فرح بود که در سال ۱۳۷۹ در پاریس درگذشت.
+38
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) این همون کاخ محل زندگی‌ مادر خانم فرح دیبا (فریده‌ قطبی) هست، که چند ماه پیش یک ویدیوی دیگر ازش دیدم که در یک عصر قبل از غروب تابستانی، فرزندان شاه همراه با بادیگارد‌های‌شان با چند ماشین آمدن به همین کاخ برای دیدن مادربزرگ‌شان (خانم فریده‌ قطبی)، که ایشان با شربت ازشون پذیرایی‌ کرد. همانگونه که در این ویدیو نیز پیداست، کاخ خانم فریده قطبی، درست شبیه به خانه‌ی پرسوناژ خانم هاویشام از کارتون آرزوهای بزرگ هست - جایی‌ بسیار غم‌انگیز و دل‌مرده. ۲) پسربچه‌ای که در اپتدای این ویدیو، دوربین به‌سمت‌ش زوم می‌کنه (که پیراهن سفید‌رنگ به‌تن داره)، -اگر اشتباه نکنم-، آن فرزند شاه هست که چندین سال پیش خودکشی کرد. با دیگر برادر و خواهرهاش فرق داشت، هم از جهت نوع نگاه و ظاهر که هم خوش‌تیپ بود و هم نگاه مظلومانه‌ای داشت - انگار یک‌جورهایی، از پدربزرگ‌ش (رضا شاه) خون به ارث برده بود.
    1
    5
    ‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.