ویدیوی ترانه‌ای که بخاطر آن جمهوری اسلامی خانواده خواننده آن را به گروگان گرفت


بی بی سی: وفادار، خواننده رپ که ترانه‌هایی در حمایت از اعتراضات ۱۴۰۱ ایران تولید کرده، با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش از احضار به اداره اطلاعات خبر داده است.

او با اشاره به «وفادار بودن به مردم ایران» می‌گوید: «تا زمانی که ناعدالتی ببینم، تغییر موضع نخواهم داد».

آقای وفادار در متن این پست نوشته است: « اولین لازمه تمدن، عدالت است و حقیقت هیچ‌وقت به هدفی که عادلانه است صدمه نمی‌زند.

در اعتراضات سراسری ایران، ترانه‌های اعتراضی یکی از شیوه‌‌های همراهی با این جنبش بود که گروهی از دانشجویان موسیقی، مهدی یراحی، توماج صالحی و شروین حاجی‌پور برای تولید و انتشار آثاری که مورد توجه بسیاری از معترضان قرار گرفته بود با احضار، تهدید، محرومیت از حقوق اجتماعی و تحضیلی و احکام زندان مجازات شده‌اند.
+135
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من دیگه به مجتبی کاری ندارم، بچه های قشر خاکستری رو نفرین میکنم.
    0
    14
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    حیف این جونا که بخاطر ما مردم فرصت طلب و چاپلوسو نذری خور اینجوری خودشونو فدا می کنن، واقعا که خیلی از ما ها لیاقت یه همچین جوانایی امثال ایشونو توماج و… رو نداریم.
    5
    27
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    1-رپر خودجوش نداریم.بگو رپر اصلاح طلبان هستی2-زنی که از نداری فلان میشه و دختری که باردارمیشه تقصیر خودشونه.یا زیاده خواهی یا بیسوادی فرهنگی.بهرحال فقر دلیل دهم اینجور چیزهاست.3- زندگی نرمال دست خودآدم است.نه دستهای پشت پرده4-نخیر.انقلاب پابرهنه ها نبود.انقلاب طبقه متوسط بودکه با همراهی 70 درصدغیرشهرنشین هاهمراه شد.
    29
    2
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    5--مالیات و آب و برق و گاز برای تویی که درآمد بالا داری بله،برای چهار دهک(از 10 دهک افرادایرانی.نه اتباع) اول برق و گاز ازدوسال قبل به اینور مجانی است6-سیستم به دست افرادبهتری اداره میشه.اگر به دست اصلاحطلبان بودالان کشوربدست امریکا افتاده بود.7-صدای مردم نیستی.صدای اصلاحطلبان هستی.8-درمجموع،صدای فقرا نیستی.فقیر هرگز نمیگه فقیرم.فقیر شرمنده میشود وحرف نمی زندو اعتراض هم نمیکند.من آدم خیلی فقیر(ازنظر دارایی ومکنت) در ایران نمی بینم وندیدم.هرچه دیدم از بیسوادی فرهنگی بود.
    27
    2
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Vishnu - گوتنبرگ ، سوئد
    برادر قلب من برای تو میتپه، با تمام وجود صدای رنج تو و فقر رو میفهمم، اما پیام تو که درمورد امید گفتی قلب منو هم پر از نور امید کرد، به امید آزادی عشق در وجودت و ایران عزیز🙏🥹
    2
    19
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    درود بر این هموطن آزاده و شجاع که صدای اعتراض هموطنانمان است. اسلام دین خونخوار و ضالمانه ای است و هیچ رحمی به انسانها ندارد و روحانیون این دین شیطانی برای پر کردن جیب های خود هر جنایتی می کنند پس تنها راه ما مبارزه با این شیاطین و جنایتکاران است
    5
    12
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.