ایران می‌گوید به حمله احتمالی آمریکا به خاک خود پاسخ «قاطعانه» خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره حمله احتمالی آمریکا به خاک ایران گفت که جمهوری اسلامی در پاسخ به چنین حمله‌ای تردید نخواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که ایالات متحده به اقدامات تلافی‌جویانه خود علیه گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

سالیوان در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده امکان حمله مستقیم به ایران را رد می‌کند، به ان‌بی‌سی گفت: «عاقلانه نیست که در مورد آنچه ما تصمیم می‌گیریم یا رد می‌کنیم صحبت کنم.»

پس از این اظهارات، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در یک نشست خبری هفتگی گفت: «ایران به دنبال تشدید و بحران در منطقه نیست و از تنش و بحران هیچ‌گاه حمایت نکرده است، ولی در عین حال ایران نشان داده که همواره با هرگونه تهدیدی علیه امنیت و حاکمیت و تمامیت ارضی ایران قاطعانه برخورد کرده است.»

پیشتر وزیر امور خارجه ایران در پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) حملات روز شنبه آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را «قویا محکوم» کرد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید احتمال حمله به داخل ایران را «رد نکرد»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه با اشاره به این که آمریکا قصد دارد حملات بیشتری علیه گروه‌های مورد حمایت ایران در خاورمیانه انجام دهد، حاضر به رد کردن احتمال حمله آمریکا به داخل ایران نشد.
 
جیک سالیوان در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی‌سی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال عملیات نظامی آمریکا در داخل ایران در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور گفت: «حالا در یک برنامه خبری نشسته‌ام و قرار نیست وارد رد یا تکذیب چیزی از منظر اقدامات نظامی شوم.»
 
او همچنین گفت حملات جمعه شب ایالات متحده به مواضع نیروی قذس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در سوریه و عراق «آغاز پاسخ ما بود، نه پایان.»
 
او افزود: «قدم‌های بیشتری نیز برداشته خواهد شد که برخی از آنها نامشهود است.»
 
مشاور امنیت ملی جو بایدن در عین حال گفت که او این حملات را «عملیات بدون پایان» نمی‌داند.
 
جان کربی، سخنگوی این شورا نیز در مصاجبه جداگانه‌ای با فاکس نیوز خبر داد حملات جمعه شب علیه گروه‌های نیابتی ایران در سوریه و عراق تنها «دور اول» اقدامات بوده و حملات بیشتری در راه است.
 
ارتش آمریکا در واکنش به حمله هفته گذشته گروه‌های نیابتی ایران به پایگاه «برج ۲۲» که باعث کشته شدن سه عضو ارتش این کشور شد، جمعه شب حملاتی در عراق و سوریه انجام داد.
+23
رأی دهید
-96

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

    پاسخ قاطعانه آخوندها به آمریکا همان حکایت انتقام سخت است که مرا یاد این داستان می اندازد. می گویند خروس و شیری با هم رفیق و همراه شدند و به صحرا رفتند. شب‌هنگام خروس برای خوابیدن به روی درخت رفت . شیر هم پای درخت دراز کشید. هنگام سپیده‌دم خروس به عادت مألوف شروع به آواز خواندن کرد. روباهی که در آن حوالی بود، به طمع افتاد و نزدیک درخت آمد. روباه با دیدن خروس گفت:. «بفرمایید پایین تا به شما اقتدا کنیم و نماز صبح را به جماعت بخوانیم!». خروس گفت:. همان‌طور که می‌بینید، بنده فقط مؤذن هستم، پیش‌نماز پای درخت است. او را بیدار کن!. روباه که تازه متوجه حضور شیر شده بود، با غرش او پا به فرار گذاشت. خروس فریاد زد؛. «کجا تشریف می‌برید؟ مگر نمی‌خواستید نماز جماعت بخوانید؟». روباه در حال فرار گفت:. «دارم می‌روم تجدید وضو کنم»
    2
    54
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    امریکا مطلقا خیال حمله به ایران را ندارد. در صورت حمله قیمت نفت در دنیا گران میشود و شهروندان امریکائی باید پول بیشتری بپردازند و بعد این گرانی ارای بایدن را نقصان میدهد
    7
    45
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    سیسیتم فارسی در ایران توسط انگلیس و آمریکا در طول این 100 سال بوجود آمده است و هیچ وجه حمله ای به خاک ایران اتفاق نخواهد افتاد حداقل توسط دموکراتهای آمریکا . کوچکترین جنگ ایران با هر کشوری آن را به سوی نابودی می کشد و این ریسک را آمریکا انگلیس نمی کند. ترس آنها از تغییر سیستم فارسی در ایران است که به دنبال تضعیف نکردن رژیم ایران نیستندو در ضمن ایران دارای دستورات آنها را در منطقه اجرا می کند و آنها را به منافع آنچنانی می رساند چرا باید آن ابزار را از بین ببرند. حتی دموکراتهای آمریکا به دنبال این هستند که به این ایران فرصت مناسب داده شود تا به سلاح هسته ای دست پیدا کند و از خودش دفاع کند. ایران فرزند آنهاست و به همین راحتی آن را از دست نخواهند داد. شاید روزی مجبور شوند اسم و رنگ دیکتاتوری در ایران را عوض کنند اما هر کسی بیاید باید تابع امر آنها باشد و به نوعی نوچه آنها همانند رضاخان و پسرش و ملاها . آگاهی و رشد شعور سیاسی مردم ایران می تواند این قدرت و اهرم تعیین کننده را د ایران تغییر دهد اما با این مردم و با این شعور در این کشور فقط رنگ و اسم دیکتاتورها عوض شده و خواهد شد
    32
    9
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    مرسی که همیشه با جفنگ گوئی هاتون ما رو‌میخندونید😂😂
    0
    37
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    007 Azadi - گوتنبرگ، سوئد

    ... فلان فلان شودهها، اول گوسالهاتونو از امریکا جم کونین، بعد فلانو فلون کنینن، امسال اخرین ساله جمهوریه کثیفه اسلامیه، بچه و هم وطن کوشه بی وجدان ، ف...ج اسلامی!!!
    0
    20
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    خامنه ای أسوده بخواب، که بایدن هم خواب است
    0
    18
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    sahandogli - لندن، انگلستان
    لابد فردوسی و فارابی و خیام و سعدی و حافظ هم فارسی حرف نمیزدن، بعدا حدود ١٠٠ ساله که شاهنامه ترجمه شده از ترکی!؟ شفا نگیر یه خورده بخندیم. به تو باید گفت راست میگی! حضرت ادم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
    1
    19
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Ali siya - لندن، انگلستان
    sahandogli - لندن، انگلستان
    چه جور فهمیدی که ایران فارس است .چه قدر فشار به خودت آوردی ههههههههه. من نمیدونم شما که اصل ایران قبول نداری .نه کوروش نه حافظ نه سعدی .نه خیام..بعد چرا درباره کشوری که تعلق بهش نداری صحبت میکنی . مگه ما ایرانیان درباره کشور ترکیه صحبت میکنیم . و حرف آخر هر کس‌ فارس و ایران و آقای دکتر حجت‌الاسلام والمسلمین امام امت مسلمانان سید علی خامنه ای قبول نداره .میتونه بره همون کشوری که دوست داره .ایران ۱ پرچم داره ۱ زبان آن هم فارسی.
    1
    7
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    و مردم بیگناه خودش را خواهد کشت
    0
    7
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Ali siya - لندن، انگلستان
    خود تو غلط میکنی اسم ایران رو کنار اسم اون مفعول حموم منصوری بذاری. پاشو برو برا اغات حموم نمره بگیر که طوسی دیرش شده
    0
    7
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Ali siya - لندن، انگلستان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اولا غلط،تو میکنی .با اون ..... ۲ ایران الان قربون سر آقای خامنه‌ای. ایران شد . نه اون شاه بی ارزه .بحرین و فروش .و ۶ نقطه دیگر ایران .اگر آقای خامنه‌ای نبود با سپاه .تو .....باید زبون عربی الان صحبت میکردی .
    9
    0
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    ملت برای رفت و عا عا کردن مشهد سوار تابوتهای پرنده اخوند کش نشن . سپاه میخواد انتقام سخت بکیره
    0
    6
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Ali siya - لندن، انگلستان
    ...از ارواح خیکت مایه بذار. میخوای ...خامنه ای رو واتس بزنی زر زر نکن که قربون فلانی. ضمنا بیسواد ..! بی عرضه درسته نه بی ارزه...... بر سر شما عرزشی ها که همه اتون با شش کلاس سواد فکر میکنین خیلی بارتونه......
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Ali siya - لندن، انگلستان. به چیز دیگه، خامنه ای توی جنگ هیچ ... نخورد. این ما بودیم که نذاشتیم یه وجب از خاک بره. خامنه ای اول همه فرار کرد. دوما همین خامنه ای و اون شاشقاسم از جاده ای که کلی خون توش ریخته بود که عراقی های کثافت ازش رد نشن، حشد الشعبی عراق رو با سلام و صلوات اوردن تا میدون شهیاد و گذاشتن پرچم عراق رو هوا کنن. حالیت هست این یعنی چی!؟؟ ...های نون به نرخ روز خور خائن. ١٥ میلیون شماها زیادی هستین. و بزودی باید به بیگاری و تیر چراغ برق سلام کنین
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.