آیا انقلاب ۵۷ یک ناگزیریِ تاریخی بود؟

صحبتهای عباس امانت، مورخ تاریخ ایران و استاد تاریخ در دانشگاه ییل آمریکا.

+8
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    چشم بسته غیب گفت! معلوم نیست کدام پخمه به ایشان مدرک استادی داده. از روزیکه پادشاه فضای باز سیاسی را اعلام کرد گروهی از ملت هار شدند و دیگران را هم با خود به سقوط کشاندند. حالا برای اینکه امروز هم از اعتبار نام پهلوی بکاهند وشاهزاده را بدنام کنند، باید از شاه ایراد بگیرند که چرا چنان کرد و چرا آنکار دیگر را نکرد!
    9
    33
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    شاه به خوبی اینو تشخیص داده بود که مردم ایران گاگول هستند چه تحصیلکرده ها و چه بی سوادها!! تعداد زیادی از دانشجویان مقیم اروپا جذب کنفدراسیون دانشجویان میشدند که چپ گرا بود و اینها اینقدر گاگول بودند که کشورهای اروپایی پیشرفته و صنعتی مثل آلمان و فرانسه و سوئیس را که جلو چشمشان بود الگو قرار نمیداند و الگوشان شوروی در بسته و کوبا عقب افتاده بود!! یا حتی کسانی بودند که دهها سال در اروپا و آمریکا زندگی کرده بودند و هیچ آشنایی و آگاهی به دموکراسی نداشتند و دنبال خمینی و مدینه فاضله او راه افتاده بودند!! حالا اگر شاه اجازه فعالیت به احزاب را میداد یا احزاب کمونیستی تشکیل میشدند یا مذهبی و باز همین آش میشد بعد از مدتی و همین کاسه چون مردم ایران موجوداتی ظاهربین و خودفریب هستند و با واقعیت کاری ندارند و احساساتی بودنشان عقل و منطقشان را بالقوه نگهداشته!! همین حالا بعد از 45 سال این پنج میلیون ایرانی در تبعید هنوز نتوانسته اند یک تشکیلات بدرد بخوری در این کشورهای آزاد درست کنند تا بتونه علیه ظلمی که بر مردم داخل میشه به طور موثر کاری کنه!! چه تحصیلکرده هاشون چه بی سوادهاشون!
    6
    34
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    از کرامات شیخ ما چه عجب پنج انگشت رو باز کرد گفت میشه یه وجب. یه گله ملت الاغ که نمیفهمیدن چی میخوان و چکاره هستن و چی دارن و أصلا پادو کی شدن ریختن گل هم. شاه برای اون ملت زیاد بود.
    6
    31
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    نتیجه میگیریم اگر اسلام و روحانیت مبارز نبود الان به این بدبختی دچار نمی شدیم. این اسکل همه را مقصر کرد الا روحانیت که باعث و بانی همه جنایت هاست
    8
    19
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تب چپولیسم در دنیا بالا گرفته بود و در حقیقت چپول ها توطئه علیه شاه را دامن زدند. که بعد دیدند که از کمونیزم و چپولیسم هم ابی برای ملتی گرم نمیشود و از چپولیسم بریدند و حالا هم یک عده حسود وامانده و درمانده سر این قبر بی جنازه فاتحه می خوانند
    1
    11
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.