خانواده مقتول اصلا عباس دریس را عامل قتل نمی‌دانند و علنا گفتند محضری رضایت هم میدهیم

کیهان لندن: عباس دریس به اتهام قتل رضا صیادی، مأمور انتظامی،  به اعدام محکوم شده در حالی که خانواده صیادی وی را عامل قتل نمی‌دانند.

«دادبان» با پخش این ویدئو در همین ارتباط جمعه ۱۳ آبان نوشته است:

«این ویدیو مربوط به یک جلسە بزرگ بین خانواده‌ عباس دریس، زندانی محکوم به اعدام و رضا صیادی، مامور کشته‌شده است.
 آقای صیادی نیروی نظامی حاضر در نیزار بود که عباس متهم به قتل اواست. این جلسه در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ با پادرمیانی بزرگان لر و شیوخ عرب در استان خوزستان برگزار شده است.

برادر رضا صیادی به نمایندگی از خانواده صیادی در جمع بزرگان و ریش سفیدان خوزستان می‌گوید که نەتنها برای عباس دریس تقاضای قصاص نکردەاند که حتی علیرغم اصرار نیروهای امنیتی از او شکایتی هم ندارند و با تمامی فشارها برای اجرای قصاص، مادرشان حتی برای شکایت پایش به دادگاه باز نشده و برای نجات جان عباس دریس  بدون دریافت دیه، رضایت محضری خواهد داد.»

به گزارش «دادبان» «علیرغم اتهام متفاوت عباس دریس و صدور حکم اعدام علیه او به اتهام محاربه و نه قتل عمد، اما گفته‌های برادر رضا صیادی (مامور انتظامی جانباخته در نیزار) مبنی براینکه که اولیاء دم مقتول نه تنها از حق خود برای قصاص قاتل گذشت کرده‌اند بلکه اساسا، عباس دریس را عامل قتل ندانسته و به همین دلیل حاضرند بدون دریافت دیه رضایت خود را به صورت رسمی ثبت کنند، نقش مهمی در اثبات بی‌گناهی عباس دریس دارد.
+32
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.