تحلیلگر مسائل بین‌المللی: بایدن برای دور کردن فرماندهان سپاه از تیررس به ایران وقت می‌دهد

ایندیپندنت فارسی: امین سوفیامهر، تحلیلگر مسائل بین‌المللی می‌گوید دولت جو بایدن با تعلل در دادن پاسخ نظامی به کشته شدن سه سرباز آمریکایی به سپاه پاسداران فرصت می‌دهد تا فرماندهان و نیروهای خود را در عراق و سوریه از تیررس حملات ایالات متحده خارج کند. آقای سوفیامهر معتقد است این رویکرد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر پیام ضعف این کشور را به جمهوری اسلامی منتقل می‌کند.

این پژوهشگر فلسفه سیاسی خروج فرماندهان ارشد و میانی سپاه از سوریه را نتیجه حملات اسرائیل نمی‌داند و می‌گوید بمباران‌های اسرائیل از سال‌ها پیش علیه شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در جریان بوده است و مساله تازه‌ای نیست. به اعتقاد امین سوفیامهر، سیاست عقب‌نشینی برای کاهش تلفات حملات احتمالی آمریکا است و احتمالا دولت بایدن هم از این مساله خرسند است، چرا که احتمال رویارویی جدی میان ایران و آمریکا را کاهش می‌دهد.
+29
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    من دل خوشی از این نیروهای نیابتی ندارم، ولی ته تهش، اینها هم یه مشت بدبخت و بیچاره ذهنی و مالی هستن که یا با مغز شویی و یا با تطمیع به نوکری جمهوری اسلامی در اومدن. جون اینها نه برای امریکا مهمه و نه برای ج ا. بایدن میخواد با اینکار دهن افکار عمومی و حزب مخالف رو ببنده و ج ا هم نفعش یک مصرف داخلی خواهد بود. این پاپتی ها هم فقط شدن گوشت جلوی توپ. وگرنه همه دیدیم که حتی اون دختر لاشی شاشقاسم هم برای مراسم سقط شدن کتلت افتابی نشد. چی بگه ادم! اسراییل هم داره اتش بس رو قبول میکنه تا وایسته کنار فعلا ببینه امریکا چکار میکنه
    0
    5
    شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.