ادعای حوثی‌های یمن: یک کشتی بریتانیایی را در دریای سرخ هدف گرفتیم

صدای آمریکا: در ادامه درگیری‌های حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی و ارتش آمریکا در دریای سرخ، روز پنجشنبه حوثی‌ها مدعی شدند که یک کشتی بریتانیایی را هدف موشک قرار داده‌اند.

رسانه‌های نزدیک به حوثی‌ها مدعی شدند که روز پنجشنبه یک «کشتی تجاری انگلیسی ناشناس» را که عازم اسرائیل بوده با موشک ضدکشتی هدف گرفته‌اند سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا انفجار در نزدیکی یک کشتی در غرب حدیده را تایید اما اعلام کرد که هیچ آسیبی به این کشتی یا خدمه آن وارد نشده است.

همزمان ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در بیانیه‌ای تصریح کرد که در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه، دستکم سه اقدام خرابکارانه حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را در دریای سرخ و خلیج عدن خنثی کرده است.

براساس اعلام سنتکام حدود ساعت ۵ صبح پنجشنبه به وقت صنعا، یک پهپاد مهاجم حوثی‌ها بر فراز خلیج عدن سرنگون شده است. حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح هم نیروهای این ستاد یک قایق انفجاری بدون سرنشین را در حالی‌که به سمت خط کشتیرانی بین‌المللی حرکت می‌کرد شناسایی کردند و با تشخیص «تهدید قریب‌الوقوع» برای کشتی‌های تجاری و ناوها نیروی دریایی ایالات متحده، ‌آنرا منهدم کردند.

به گزارش ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، در ساعت ۱۲:۲۴ بعد از ظهر پنجشنبه نیز دو موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت یک کشتی با پرچم لیبریا و متعلق به برمودا در دریای سرخ شلیک شد که موشک‌ها به آب برخورد کردند و هیچ تلفات و خسارتی در پی نداشتند.

گروه حوثی‌ها که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند و از سوی برخی کشورها به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می‌شوند اعلام کرده‌اند تا زمانی که حملات اسرائیل به گروه تروریستی حماس متوقف نشود، حملات به کشتیرانی بین‌المللی را ادامه خواهند داد.

ایالات متحده و شرکایش در یک ماه گذشته چندین بار مواضع حوثی‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند
+5
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.