قطع کمک‌های مالی به دانشگاه هاروارد توسط اهداکننده ثروتمند

هاروارد با سرمایه 50.7 میلیارد دلار ثروتمندترین دانشگاه ایالات متحده است، اما فارغ‌التحصیلان آن را به سوءمدیریت دارایی‌ها متهم کرده‌اند.العربیه: کِنِث گریفین، میلیاردری که بیش از پانصد میلیون دلار به دانشگاه هاروارد کمک مالی کرده است، گفت کمک‌های خود به این دانشگاه را به دلیل «بحران رهبری» آن قطع کرده است.

به گزارش «رویترز»، گریفین که در آوریل 2023 با اهدای 300 میلیون دلار به دانشکده هنر و علوم هاروارد خبرساز شد و مجموع هدایای خود را به بیش از نیم میلیارد رساند، روز سه‌شنبه در جریان کنفرانس انجمن وجوه مدیریت‌شده در میامی فلوریدا به حضار گفت که فعلا کمک‌های مالی خود را متوقف کرده است.

طی چند ماه اخیر، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هاروارد کلودین گی که در سال 2023 به عنوان اولین رئیس سیاهپوست دانشگاه انتخاب شده بود، را به خاطر مدیریت نامناسب تظاهرات‌های مربوط به درگیری اسرائیل و حماس، و شهادت مبهم وی در کنگره آمریکا درباره این بحران مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند. اتهامات سرقت ادبی علیه گی نیز افزایش یافت و او در اوایل این ماه مجبور به استعفا شد.

در جایی که سایر فارغ‌التحصیلان، از جمله بیل آکمن، مدیر صندوق تامینی که تقریباً 50 میلیون دلار به هاروارد هدیه کرده است، علناً خواستار استعفای گی شده بودند، گریفین تا قبل از سه‌شنبه هیچ اظهارنظر عمومی درباره هاروارد نکرده بود.

وی در میامی گفت: «تا زمانی که هاروارد کاملاً روشن نکند که قصد دارد نقش خودش را به عنوان آموزش‌دهنده مردان و زنان جوان آمریکایی برای رهبری و حل مشکلات و مسائل دشوار از سر گیرد، من علاقه‌ای به حمایت از آن ندارم.»

به گفته رویترز، هاروارد با سرمایه 50.7 میلیارد دلار ثروتمندترین دانشگاه ایالات متحده است، اما فارغ‌التحصیلانی مانند آکمن آن را به سوءمدیریت دارایی‌ها متهم کرده‌اند. موضع‌گیری اخیر گریفین نشان می‌دهد که سایر اهداکنندگان بزرگ نیز ممکن است حمایت خود را از این دانشگاه دریغ دارند.

منتقدان هاروارد می‌گویند شهریه حدود 80000 دلار در سالی که این دانشگاه از دانشجویان مقطع کارشناسی می‌گیرد، تحصیل در آن را تقریبا غیرممکن کرده است.
+12
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    همه این به خاطر این هست که ریس هاروارد طرفداری فلسطینی ها رو کرد و عزلش کردن به همین خاطر
    2
    1
    جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.