انهدام یک موشک حوثی و ۳ پهپاد ساخت ایران توسط ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن

العربیه: فرماندهی مرکزی آمریکا از انهدام یک موشک بالستیک و سه پهپاد ساخت ایران که حوثی‌ها از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت خلیج عدن شلیک کرده بودند، خبر داد.

سنتکام، پنج‌شنبه 12 بهمن در حساب رسانه اجتماعی «ایکس» خود اعلام کرد، ناوشکن «کارنی» شامگاه چهارشنبه 11 بهمن، یک موشک و سه پهپاد را سرنگون کرده است.

سنتکام اعلام کرد، موشک در ساعت 20:30 و پهپادها در ساعت 21:10 به وقت محلی با فاصله زمانی کمتر از یک ساعت شلیک شدند.
این ستاد اعلام کرد، در پی این حمله هیچ خسارت و آسیبی گزارش نشده است.

این حمله پس از آن صورت گرفت که یک مقام آمریکایی شامگاه چهارشنبه گفت، ایالات متحده حدود 10 پهپاد آماده شلیک در یمن را مورد هدف قرار داده است.

همچنین این حمله پس از آن صورت گرفت که شبه‌نظامیان حوثی اعلام کردند، یک کشتی تجاری آمریکایی در خلیج عدن را پس از حمله موشکی به ناوشکن آمریکایی «گرولی» هدف قرار داده‌اند.

یک ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه از 19 نوامبر 2023، شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، که کنترل پرتراکم ترین مناطق یمن را در اختیار دارد، ده‌ها حمله موشکی و پهپادی علیه کشتی‌های باری در این آبراه حیاتی و مهم جهانی در حمایت از فلسطین انجام داده‌اند.

این امر باعث اختلال در حمل و نقل بین المللی و منجر به کاهش سرعت تجارت آسیا و اروپا شد و نگرانی قدرت‌های بزرگ از گسترش دامنه جنگ غزه که از هفت اکتبر آغاز شده و ادامه دارد را افزایش داد.

این باعث شد آمریکا و بریتانیا چند حمله سنگین علیه اهداف شبه‌نظامیان حوثی در یمن انجام دهند و ایالات متحده این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.
آمریکا ده پهپاد حوثی‌ها در غرب یمن را هدف قرار داد
رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان حوثی اعلام کردند، آمریکا و بریتانیا منطقه «الجبانه» در شهر «الحدیده» یمن را بمباران کردند.
 
یک مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده حدود 10 پهپاد آماده شلیک در یمن را هدف قرار داده است.
 
شبکه «فاکس نیوز» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده در «دفاع از خود» چندین موشک آماده پرتاب حوثی‌ها را هدف قرار داده است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که این حمله را آمریکا بدون مشارکت بریتانیا به تنهایی انجام داده است.
 
گزارشگر شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» شامگاه چهارشنبه 11 بهمن، به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت، ایالات متحده ده پهپاد آماده شلیک حوثی‎ها در غرب یمن را هدف قرار داده است.
 
نورا اودانل، سردبیر شبکه «سی‌بی‌اس» در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «یک مقام ارشد دفاعی در بحرین ده دقیقه پیش خبر داد، جنگنده‌های «اف 18 سوپر هورنت» ده پهپاد آماده شلیک در غرب یمن را منهدم کردند.»
 
به گفته شرکت امنیت دریایی «امبری»، این خبر پس از اصابت موشک حوثی‌ها به یک کشتی تجاری در نزدیکی سواحل یمن بوده است.
 
شرکت «امبری» اعلام کرد: «یک کشتی در حین دریانوردی در جنوب غربی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت»، این شرکت افزود: «خدمه کشتی از انفجار در عرشه آن حین دریانوری در 96 مایلی جنوب غربی یمن خبر دادند.»
 
«امبری» هشدار داد: «این شرکت از شلیک موشک از منطقه «دمنه خدیر» در استان تعز یمن آگاه است.»
پیش‌تر شبه‌نظامیان حوثی شب پنج‌شنبه اعلام کرده بود، یک کشتی تجاری آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.
یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی گفت، این گروه، کشتی تجاری «کول» آمریکایی با چند موشک دریایی هدف قرار داده است.
 
سریع در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت، مقصد این کشتی اسرائیل بوده و موشک مستقیما به این کشتی اصابت کرده است.
 
ایالات متحده به تنهایی یا با مشارکت بریتانیا حملاتی علیه شبه‌نظامیان حوثی انجام داده‌اند، اما حملات هوایی پیشین برای دفع حمله حوثی‌ها به کشتیرانی متمرکز بود.
 
از دو ماه پیش حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب حملات انجام می‌دهند و در پاسخ به این حملات، ایالات متحده و بریتانیا اهداف این گروه را چندین بار در استان‌های مختلف یمن بمباران کرده است.
+24
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.