واشینگتن برای چهار تبعه چینی به اتهام قاچاق لوازم الکترونیکی ساخت آمریکا به ایران حکم بازداشت صادر کرد

 بر اساس بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده، متهمان همگی فراری هستندرادیو فردا: وزارت دادگستری ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که چهار شهروند چینی را به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با قاچاق قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا به ایران تحت تعقیب قرار داده است.

برخی از این اقلام، کاربرد احتمالی نظامی دارند.

این وزارتخانه روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در بیانیه‌ای گفت: این اتباع چینی متهم به انتقال اقلام تحت کنترل صادرات آمریکا از طریق چین و هنگ کنگ به نهادهای تحریم‌شده وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده می‌گوید این چهار تبعه چینی بین ماه مه ۲۰۰۷ تا ژوئیه ۲۰۲۰، چهار شرکت پوششی در چین برای ارسال وسایل الکترونیکی، از جمله برخی از آن‌ها که می‌توانند در تولید پهپادها، سامانه‌های موشکی بالستیک و سایر کاربردهای نهایی نظامی مورد استفاده قرار گیرند، تاسیس کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه خود افزود که این اقدام منجر به صادرات «مقادیر متنابهی» کالاهای آمریکایی با کاربرد دوگانه نظامی از ایالات متحده به ایران شده است.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، گفت: «چنین تلاش‌هایی برای بدست آوردن غیرقانونی فناوری ایالات متحده، مستقیماً امنیت ملی ما را تهدید می‌کند و ما از هر ابزاری که در اختیار داریم برای قطع زنجیره‌های تأمین غیرقانونی که به فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران دامن می‌زند، استفاده خواهیم کرد».

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری، ایالات متحده برای متهمان که همگی فراری هستند، حکم بازداشت صادر کرده است.
+14
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.