سفیر ایران در سازمان ملل: مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نداریم

العربیه: امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل در اظهاراتی گفت که کشورش «مسئول» اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نیست.

خبرگزاری «ایرنا»، به نقل از ایروانی در نامه‌ای که به همتای فرانسوی خود که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، نوشت که اتهامات مربوط به دخالت ایران در حملات علیه افراد و تأسیسات آمریکایی در عراق و سوریه «حاوی ارجاعات ناموجه و بی‌پایه‌واساس است.»

وی افزود: «همانطور که قبلاً در مکاتبات ما از جمله نامه‌های مورخ 4 دسامبر 2023 و 2 ژانویه 2024 تاکید شده بود، هیچ گروهی وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خواه در عراق، سوریه یا هر جای دیگری که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران یا از طرف آن عمل کنند، وجود ندارد. بنابراین جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.»

یک پهپاد ناشناس، یکشنبه 8 بهمن، پایگاه «تی 22» ویژه پشتیبانی لجستیکی پایگاه التنف واقع در جنوب شرقی سوریه و نزدیک مرز اردن را هدف قرار داد. آمریکا از کشته‌شدن سه سرباز خود در این حمله‌ خبر داد.

به‌باور مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا، این حمله یک جانبه، توسط پهپاد پرتاب‌شده از پایگاه نظامی امام علی یا نزدیکی آن توسط گروه‌های تحت حمایت ایران به سمت پایگاه التنف و پایگاه «برج 22 » برای گشت‌زنی و عملیات در شمال شرق اردن، انجام شد.

این مقامات توضیح دادند که پایگاه امام علی، یک پایگاه ایرانی است که در استان دیرالزور در نزدیکی شهر البوکمال در جنوب سوریه در مرز با عراق واقع شده و توسط سپاه پاسداران و همچنین چندین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران از جمله گردان‌های حزب‌الله عراق، اداره می‌شود.

در حالی که فشارها بر دولت آمریکا برای پاسخ به حمله روز یکشنبه افزایش یافته است، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تاکید کرد که واشینگتن «به دنبال جنگ با ایران نیست.»

کربی، روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، در توضیح این حمله که واشینگتن جناح‌های مورد حمایت ایران را متهم کرد، گفت: «این حمله یک تشدید تنش بود، اشتباه نکنید و نیاز به پاسخ دارد.»

وی همچنین با بیان اینکه پنتاگون در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد حمله «تی22» است، اضافه کرد که مطمئن است واشینگتن پاسخ خواهد داد، اما زمان مشخصی وجود ندارد.
+3
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    اینها خیلی الاغ تشریف دارند!! از یک طرف قمپز در می کنند که مثل دوران هخامنشیان امپراطوری ایرانی تشکیل داده اند و تا دوردست ها سلطه دارند و چنین و چنان از طرف دیگه فکر می کنند با دم شیر بازی کنند اتفاقی نمی افته حالا از ترسشون جفت کرده اند میگن مسئول اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نیستند!! پس این امپراطوری هخامنشی که راه انداختید بوقه؟ یا از ترستون جا زدید؟ اگر کاری کردید مثل مرد پاش بایستید
    0
    8
    ‌چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.