پنتاگون: تعلیق عملیات کتائب حزب‌الله تاثیری بر اقدام تلافی‌جویانه آمریکا ندارد

صدای آمریکا: ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه دهم بهمن گفت که به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران هشدار داده شده بود که حملات خود را متوقف کنند، اما آنها هشدارها را نادیده گرفتند و به همین دلیل، آمریکا پاسخ آنها را خواهد داد.

این سخنان در واکنش به خبر تعلیق عملیات کتائب حزب الله علیه آمریکا بیان شد.

در پی انتشار گزارشهایی از واکنش تلافی‌جویانه ایالات متحده به حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی در اردن، کتائب حزب‌الله، گروه مسلح عراقی همسو با جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی عملیات نظامی خود علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را به حالت تعلیق درآورده است.

این گروه مدعی شد که به منظور «جلوگیری از برآشفتگی دولت عراق» این تصمیم را اتخاذ کرده است.

رایدر همچنین گفت که از زمان حمله به پایگاه آمریکا در اردن تا دهم بهمن، سه حمله دیگر علیه منافع آمریکا صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که «ردپای کتائب حزب الله» در حمله پهپادی به پایگاه «برج ۲۲» در اردن مشاهده شده است، اما تحقیقات برای شناسایی دقیق گروه مسئول همچنان ادامه دارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود تأکید کرد که دولت بایدن گروه مسئول حمله پهپادی به پایگاه «برج ۲۲» در اردن را به سزای عمل خود خواهد رساند.

او در عین حال، از اعلام زمان و نحوه واکنش آمریکا خودداری کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هم صبح سه‌شنبه در پاسخ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که تصمیم خود را در مورد نحوه پاسخ به کشته شدن سه عضو ارتش این کشور در حمله پهپادی به اردن گرفته است.

مقامات دولت بایدن این حمله را عامل افزایش تنش دانستند و میلر تأکید کرد که آمریکا برای دفاع از پرسنل و منافع خود اقدام خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از «پاسخ چندلایه، چندمرحله‌ای و مستمر» آمریکا به این حمله خبر داد.

کشته شدن نظامیان، خط قرمز دولت آمریکا در هر زمان و از سوی هر گروهی است.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا از تلافی این حمله خبر داده است، سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که دولت بایدن از دولت عراق انتظار دارد تا در مورد این حمله تحقیق کند و عاملان آن را بازداشت و محاکمه کند.

ابومهدی مهندس، دبیرکل سابق کتائب حزب الله، در دی ماه ۱۳۹۹ به همراه قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه، در حمله پهپادی دولت ترامپ در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد کشته شد
+32
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    کور شود آنکس که نتواند دید - لندن، انگلستان
    به نظر من تاریخ مصرف ج.ا تمام شده و بعد از سفر رضا پهلوی به اسراییل مسئولین ج.ا به پیامد این سفر پی بردند و در با یک عمل نسجنیده و غیر حساب شده با دستور به حماس جهت گوشمالی اسراییل دستور حمله را داد که با کشتاری که حماس مرتکب شد تاریخ سقوط ج.ا جلوتر آورده شد
    1
    10
    ‌چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.