کتائب حزب‌الله می‌گوید حملات علیه نیروهای آمریکایی را معلق می‌کند

 شبه‌نظامیان کتائب حزب‌اللهرادیو فردا: گروه شبه‌نظامی عراقی کتائب حزب‌الله که همسو با ایران محسوب می‌شود اعلام کرد تمام عملیات‌های نظامی خود علیه نیروهای ایالات متحده را متوقف کرده است تا مانع «شرمندگی» دولت عراق بشود.

ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل کتائب حزب‌الله، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام گفت: «در حالی که تعلیق عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه نیروهای اشغالگر را اعلام می‌کنیم، تا مانع شرمندگی دولت عراق بشویم، همچنان به دفاع از مردمان خود در غزه از راه‌های دیگر ادامه خواهیم داد.»

سه سرباز آمریکایی روز یکشنبه در یک حمله پهپادی در نزدیکی مرز اردن و سوریه کشته شدند. پنتاگون می‌گوید که ردپای کتائب حزب‌الله را در این حمله تشخیص می‌دهد، اگرچه ارزیابی نهایی هنوز انجام نشده است.

یکی از سخنگوهای پنتاگون از اظهار نظر درباره بیانیه این گروه خودداری کرد و صرفا گفت، چیزی که اهمیت دارد عمل است و نه حرف.

ایالات متحده وعده تلافی داده و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفته که تصمیم خود را گرفته تا چگونه به این حمله پاسخ دهد. اگرچه او جزییاتی دراین‌باره ارائه نکرد.

از آغاز جنگ کنونی غزه که متعاقب حمله روز هفتم اکتبر گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل انجام گرفت، گرو‌ه‌های همسو با ایران در لبنان، یمن، عراق و سوریه، حملات متعددی علیه اهداف اسرائیل و ایالات متحده انجام داده‌اند.

آمریکا و بسیاری از دیگر کشورهای غربی، حماس را گروهی تروریستی می‌دانند.

این میان کتائب حزب الله قدرتمندترین گروه در جریان موسوم به «مقاومت اسلامی» در عراق به حساب می‌آید که ائتلافی از گروه‌های مسلح شیعه تندرو است. این جریان از آغاز جنگ غزه تاکنون مسئولیت بیش از ۱۵۰ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را بر عهده گرفته است.

ایالات متحده تاکنون چندین حمله مرگبار علیه مواضع این گروه‌ها در عراق و سوریه انجام داده است. با این حال گزارش‌ها به نقل از مقامات آمریکایی حاکی از آن است که واکنش واشینگتن به حمله اخیری که به کشته شدن سه سرباز آمریکایی انجامید، شدیدتر از این حملات خواهد بود.
+6
رأی دهید
-65

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    شاید من آخر عُمری پیر شدم و از این جنگولک بازی های سیاستمدار ها سر در نمیارم، اما پیشنهاد میکنم که آقای بایدن هم دستور تشکیل گروه دیگری در منطقه را بده و اسمش رو بزاره “کتائب عین الله” و به جون اونیکی ها بندازه تا هر وقت اسمشون در جایی آورده شد به شکل گروهی صدا بزنن “باقر زاده”. به این ترتیب هم ما سرگرم میشیم، هم مردم منطقه و هم از جناب پرویز صیاد تقدیری به عمل آمده!
    0
    43
    ‌چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    چه شد دلاور؟ غزه آزاد شده که دست کشیدید؟ هنوز آمریکا پاسخ نداده، غلاف کردید؟احتمالا آمریکا اولتیماتوم داده حالا سر دوراهی گیر کردن اگه حمله کنند امریکا میزنه و اربابشون ج.ا رو هم میزنه اگه حمله نکنند باید فقط تماشاچی باشند این گروهها معمولا درون خودشون هم اختلاف دارند ممکنه کار دست خودشون بدهند
    2
    42
    ‌چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    عجب جنگ و درگیری احماقانه ای در خاورمیانه هست !چون سردسته کتائب حزب الله گفته است درگیری با نیروهای نظامی امریکا را متوقف میکنیم , امریکا هم به این سادگی از کتائب میگذرد و میگوید اشکال ندارد بدلیل اینکه پهپاد انتهاری کتائب حزب الله به چادر سه تا سیاه پوست امریکای خورده امریکا اینبار گذشت میکند.
    1
    32
    ‌چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.