بایدن می‌گوید تصمیم گرفته است چگونه به حمله علیه نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهد

جو بایدن تاکید کرد که «آمریکا نیازی به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه ندارد. این چیزی نیست که من دنبال آن باشم»رادیو فردا: رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید تصمیم گرفته است که چگونه به حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن که سه کشته برجای گذاشت، پاسخ دهد.

جو بایدن روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن در مصاحبه با خبرنگاران هنگام ترک کاخ سفید برای حضور در یک کارزار انتخاباتی در فلوریدا، به جزئیات نوع پاسخ آمریکا اشاره نکرد.

او تاکید کرد که «آمریکا نیازی به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه ندارد. این چیزی نیست که من دنبال آن باشم».

در حمله پهپادی بامداد هشتم بهمن به یک پایگاه کوچک صحرایی آمریکا در اردن علاوه بر کشته شدن سه عضو ارتش آمریکا، دست‌کم ۳۴ تن زخمی شدند و هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» شامل کتائب حزب‌الله، نجبا و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی نزدیک به ایران، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در حالی که واشینگتن بر این باور است تهران پشت این حمله بوده است، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد.

مقام‌های آمریکایی در دو روز اخیر بارها اعلام کرده‌اند که واشینگتن به‌دنبال جنگ با ایران نیست.

جرقه بحران کنونی زمانی زده شد که گروه افراطی حماس روز ۱۵ مهرماه به خاک اسرائیل حمله کرد، ‌۱۲۰۰ نفر را کشت و بیش از ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفت.

در پی حمله حماس که آمریکا و اروپا آن را گروهی تروریستی می‌دانند، گروه‌های شبه‌نظامی که تقریبا همگی توسط تهران تامین مالی و تسلیحاتی می‌شوند در عراق، سوریه، لبنان و یمن به هواداری از این گروه فلسطینی حملاتی را به نیروهای آمریکایی در منطقه آغاز کردند.

این گروه‌ها که تعداد آن‌ها فقط درعراق، به عقیده برخی از کارشناسان، ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود تاکنون دست به حدود ۱۶۰ حمله زده‌اند که آمریکا به برخی از آن‌ها پاسخ داده و برخی را تاکنون بی‌پاسخ گذاشته است،‌ شاید به این امید که از شعله‌ورتر شدن آتش جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در روزهای اخیر در حال سبک‌وسنگین کردن گزینه‌های خود بوده و انتظارها حاکی است که حملات تلافی‌جویانه صورت خواهد گرفت، اما زمان این پاسخ نامشخص است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش ‌که آیا ایران مسئول این حمله است، گفت: «من آن‌ها را در این زمینه مسئول می‌دانم» زیرا گروه‌هایی که این حملات را انجام دادند را «تامین تسلیحاتی می‌کند».
+10
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    یه کم دیگه کشش بده تا تاسیسات مهمون حصار کشی کنن و متحرکهاشو ببرن پناهگاهو خودشونم قائم بشن بعدش روز حمله بهشون پیام بده که فلان منطقه رو ترک کنن که تلفات جانی نداشته باشه و چند تا سوله ی خالی تو بیابونی سوریه رو بمباران کن و سریع چند میلیارد دلار پولای بلوکه شده شونو آزاد کن تا درگیری به اوج نرسه.ترامپ واسه کشته شدن یه پیمانکار آمریکایی نفر دوم حکومت ایرانو ذره ذره کرد و علی خامنه ای فقط بالای جنازه ش نماز خوندو مثل زن اشک ریخت.این فرق عظمت آمریکاست با تحقیر کردن آمریکا به نام دمکراسی
    2
    14
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    🤣😂😛😝😄😆😅😂🤣😊 اینجانبان از طرف مردم غیور ایران و آمریکا خواهشمندیم که یک شیر پاک خورده ای، نام و محل اختفای ساقی این طفل معصوم را اعم از موتوری، حلال خور یا حتی بسیجی باجناقی معرفی نموده و مژدگانی قابل توجهی دریافت نماید. باور کنید این طفل معصوم از مرز امتزاج صنعتی سنتی، کافور و اوستروژن دوز بالا عبور کرده، و با موتور سه گانه سوز بین سیاره عطارد و کهکشان شنبلیله در تردد است.😊😄😅😂😛😝
    1
    7
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    به احتمال زیاد بایدن برای فرار از درگیر نشدن در جنگ یک هیئت بررسی صوری تشکیل میده و دخالت جمهوری نکبت رو منتفی اعلام میکنه
    2
    7
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.