نیروهای ویژه اسرائیل با لباس مبدل به بیمارستانی در کرانه باختری حمله کردند و ۳ «شبه‌نظامی» فلسطینی را کشتند

یورونیوز: اسرائیل اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه این کشور روز سه‌شنبه ۳۰ ژانویه با یورش به بیمارستان ابن‌سینا در شهر جنین در کرانه باختری، ۳ «شبه‌نظامی» فلسطینی را کشتند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که حدود ۱۲ نفر از نیروهای ویژه اسرائیل با لباس‌های کادر پزشکی فلسطینی با سلاح‌های خود در راهروی بیمارستان ابن‌سینا قدم می‌زنند.

حماس اعلام کرد که یکی از افرادی که در بیمارستان ابن‌سینا کشته شده، عضو این گروه بوده است. جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که دو کشته دیگر این حمله، برادر و عضو این گروه بوده‌اند.

بر اساس اعلام بیمارستان ابن‌سینا، یکی از فلسطینی‌های کشته‌شده تحت درمان بوده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که این افراد از بیمارستان به عنوان «مخفیگاه» استفاده می‌کردند و دست‌کم یکی از آن‌ها در حال «برنامه‌ریزی برای انجام حمله» بوده است.

البته حماس این اتهام‌ که نیروهایش از مناطق غیرنظامی و بیمارستان‌ها به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند را همواره رد کرده است.

ارتش اسرائیل یکی از کشته‌شدگان را «محمد جلامنه»، اهل جنین و ۲۷ ساله معرفی کرده که با حماس مرتبط بوده است.

وزارت بهداشت فلسطینی با اعلام اینکه نیروهای ویژه اسرائیل در داخل بخش‌های مختلف بیمارستان ابن‌سینا شلیک کرده‌اند، از جامعه جهانی خواست عملیات‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را در بیمارستان‌ها متوقف کند.
 
ویدیوی خبرساز از عملیات نیروهای اسرائیلی با لباس مبدل در بیمارستانی در جنین؛ سه فلسطینی کشته شدندتصاویر دوربین مدار بسته از حمله نیروهای مخفی اسرائیل به داخل بیمارستان در کرانه باختریبی بی سی: ارتش اسرائیل می گوید سه فلسطینی را در یک عملیات مخفی در بیمارستان ابن سینا در جنین در کرانه باختری کشته است. گزارش‌ها حاکی است که یک «هسته مسلح» از نیروهای اسرائیل در پوشش مبدل، با لباس‌های کادر پزشکی و پوشش شخصی، وارد بیمارستان ابن سینا جنین شدند.

در ویدیو دیده می‌شود که یک نیروی زن این هسته‌ مخفی از پوشش اسلامی استفاده کرده است.

منابع درمانی در کرانه باختری اعلام کردند که نیروی ویژه اسرائیل صبح امروز سه جوان فلسطینی را در داخل بیمارستان ابن سینا در شهر جنین کشته‌اند. این منابع اعلام کردند که نیروهای ویژه با «لباس مبدل و شخصی به طبقه سوم» بیمارستان رفتند و با استفاده از سلاح های مجهز به صدا خفه‌کن سه جوان فلسطینی را کشتند.

تشکیلات فلسطینی تایید کرد که سه نفر در این بیمارستان به دست نیروهای اسرائیل کشته شدند.
لحظه هجوم نیروهای اسرائیلی به داخل بیمارستان جنین با لباس مبدلارتش اسرائیل می‌گوید این افراد با یک «هسته تروریستی» وابسته به حماس مرتبط بودند.

منابع نظامی اسرائیل گفتند که آنها درصدد بودند تا طرح یک «حمله» را اجرا کنند. اسرائیل می‌گوید «محمد جلامنه» از فلسطینی‌هایی است که در حمله آنها کشته شده است.
نقشه جنینگزارش شده است که او پس از یک حمله هواپیمای بدون سرنشین تحت درمان بوده است. اسرائیل می‌گوید این هسته در «داخل بیمارستان ابن سینا» در شهر جنین مخفی شده بود.

حماس ادعاهای اسرائیل مبنی بر استفاده از بیمارستان‌ها برای مخفی کردن جنگجویان خود را رد کرده است.

اسرائیل می‌گوید نیروهای ارتش و سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شین بت) مشترکا این حمله را انجام داده‌اند.

تصاویری از تشییع جنازه فلسطینیان کشته‌شده منتشر شده است.
+70
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    شما بی ناموسای سوسمار خور به زن و بچه و ‌بیمارای خودتون هم رحم نمی کنید و از خونه و بیمارستان برای عملیات استفاده می کنید، حقتون همینه هر چی از این پیروان اسلام ... از این دنیا کم بشن دنیا جای بهتری برای زندگی میشه.
    7
    38
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    الان اسرائیل شد رامبو و کشته ها تروریست، اگه حالا حماس این کار رو کرده بود میشد جنایتکار و آدم کش که بیماران رو‌تو بیمارستان میکشه! عجب دنیائی شده!
    37
    11
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    خداوند - آسمان، ایران
    سایبری بی مغز،واقعا مغزت فندقیه و کندذهنی یا بهت پول میدن چرند بنویسی؟ تریبی از هر دو.
    5
    11
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    "داخل بیمارستان ابن سینا"؟؟؟؟؟ این ابن سینا ربطی با حکیم إیرانی داره یا اینکه مرتبط هست با صحرای سینا؟؟ لابد این بیمارستان رو هم ایران واسه این جوعلق ها درست کرده و اسمش رو گذاشته ابن سینا
    3
    5
    ‌سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.