خطای سامانه دفاعی آمریکا و خودی دانستن پهپاد انفجاری حمله‌کننده به پایگاه «تی ۲۲»

پایگاه نظامی برج 22 در نزدیکی مرز اردن و سوریه - رویترزالعربیه: در پی حمله پهپادی مرگبار به پایگاه نظامی «تی 22» آمریکا در مرز اردن و سوریه که به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی و مجروح شدن 34 تن دیگر منجر شد، یک مقام آمریکایی جزئیاتی جنجالی را درباره این حادثه فاش کرد.

بنا بر گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» در روز دوشنبه نهم بهمن به نقل از این مقام آمریکایی، سامانه پدافند هوایی آمریکا در پایگاه «تی 22» دچار خطای شناسایی شده و پهپاد انفجاری دشمن را به عنوان پهپادی خودی تلقی کرده است.
حمله به خاک ایران
این روزنامه به نقل از دیگر مقامات آمریکایی نیز گزارش کرد که دولت ایالات متحده در حال بررسی انجام حملاتی در خاک ایران است، «هرچند این گزینه کم‌احتمال است».
اتخاذ تدابیر ضروری
در همین راستا لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دوشنبه ضمن ابراز خشم و تاسف خود از حمله پهپادی گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران به پایگاه آمریکایی که به کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد، متعهد شد که ایالات متحده «همه اقدامات ضروری» را برای دفاع از نیروهای آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.

اوستین در مقر وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» گفت: «بگذارید خشم و تاسفم را نسبت به کشته شدن 3 سرباز شجاع آمریکایی در اردن و دیگر سربازانی که زخمی شده‌اند، ابراز کنم».
«تسامح نخواهیم کرد»
وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت:« من و رئیس جمهوری با حملات صورت گرفته به نیروهای آمریکایی تسامح نخواهیم کرد و همه اقدامات ضروری را برای دفاع از ایالات متحده و نیروهای‌مان اتخاذ خواهیم کرد».
+13
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ariyo Barzan - کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا
    چیزی که عوض داره گله نداره ، این همان ماری هست که آمریکا در آستین خودش پرورد و حالا باید تاوان انقلاب ۵۷ را بده
    1
    5
    دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.