سفر مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا به خاورمیانه برای مقابله با «دور زدن تحریم‌ها» توسط جمهوری اسلامی

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی - آرشیوصدای آمریکا: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یک مقام ارشد امور تحریم‌های این وزارتخانه روز یکشنبه به بغداد سفر کرد.

این سفر در حالی انجام شده که واشنگتن به دنبال مقابله با اقدام جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم‌ها در عراق، و همچنین مطابقت دادن بخش مالی عراق با استانداردهای بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در عراق با مقامات ارشد عراقی از جمله محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، به عنوان بخشی از ادامه کار برای «مقابله با تامین مالی غیرقانونی» دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، برایان نلسون در این سفر با همتایان عراقی خود در مورد محافظت از نظام‌های مالی عراق و جهان در برابر عوامل مجرم، فاسد، و تروریست گفت‌وگو کرد.

سخنگوی خزانه داری آمریکا همچنین گفت که واشنگتن در حفاظت از بخش مالی عراق در برابر سوء‌‌استفاده جمهوری اسلامی ایران یا سایر عوامل شریر، همچنان شریک عراق خواهد بود.

آمریکا روز دوشنبه همچنین بانک الهدی در عراق را به عنوان «یک مؤسسه مالی خارجی که در خصوص پولشویی نگرانی‌های جدی در مورد آن وجود دارد» معرفی کرد و آن را متهم کرد که یک مجرای تأمین مالی تروریسم است.

در کنار این یافته، شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا مقرراتی را پیشنهاد کرد که این بانک را از سیستم مالی ایالات متحده جدا می‌کند و موسسات و سازمان‌های مالی داخلی را از افتتاح یا نگهداری حساب از طرف آن بانک منع می‌کند. آمریکا همچنین صاحب این بانک را تحریم کرد.

ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی ایران و نیابتی‌های آن حامیان بانک الهدی هستد و منابع مالی آن را به جای امور اقتصادی مردم عراق صرف دامن زدن به خشونت می‌کنند.

نلسون پس از سفر خود به عراق به امارات متحده عربی می‌رود. ایالات متحده از بابت دور زدن تحریم‌ها در امارات نیز نگرانی‌هایی دارد.
+0
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.