صداوسیما در پاسخ به انتقادها می‌گوید بودجه‌اش باید بیشتر افزایش یابد

 ساختمان صداوسیمای جمهوری اسلامیرادیو فردا: سازمان صداوسیما در پاسخ به انتقادهای گسترده از «سه برابر شدن» بودجه آن توسط مجلس شورای اسلامی برای سال آینده، اعلام کرد که این افزایش کافی نیست و باید بر اساس برنامه هفتم، بودجه بیشتری به صداوسیما اختصاص می‌یافت.

رادیو و تلویزیون حکومتی ایران که رئیس آن را رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌کند، روز دوشنبه ۹ بهمن با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «بر اساس ماده ۷۷ برنامه هفتم، باید سهم دولت در تامین اعتبارات مورد نیاز صداوسیما در سال ۱۴۰۳، ۴۳٪ مازاد بر رشد سالانه افزایش یابد تا امکان تحقق تکالیف جدید قید شده در برنامه فراهم شود.»

این بیانیه می‌افزاید: «این میزان در بودجه سال آینده حداکثر ۳۱٪ است که همچنان کمتر از حکم برنامه است.»

صداوسیمای جمهوری اسلامی ادعا کرده که تحقق برنامه‌های این سازمان «نیازمند بودجه‌ای بیشتر از سهم در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده است.»

مجلس شورای اسلامی روز هفتم بهمن در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، اعتبار اختصاص یافته به سازمان صداوسیما را ۲۴ هزار میلیارد تومان تصویب کرد که سه برابر بودجه این سازمان در سال جاری است.

تصویب رشد ۲۰۰ درصدی بودجه یاد شده برای سال آینده در حالی است که حقوق کارمندان دولت قرار است تنها ۱۸ درصد افزایش یابد و دولت حتی با افزایش ۲۰ درصدی آن نیز مخالفت کرده و مدعی شده است که این موضوع به کسری بیشتر بودجه منجر خواهد شد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، با حمایت از سه برابر شدن بودجه صداوسیما گفته است: «ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صداوسیما را تقویت کنیم».

افزایش بودجه این نهاد تبلیغاتی جمهوری اسلامی در حالی است که صداوسیما به‌دلیل جهت‌گیری ایدئولوژیک خود، یک‌سویه بودن رویه اطلاع‌رسانی و فقدان پخش برنامه‌های جذاب به شدت با ریزش مخاطب‌ روبرو شده است.

این ریزش به گونه‌ای است که معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران اخیرا گفته بود مردم ایران رغبت چندانی به دیدن برنامه‌های صداوسیما ندارند.

یک مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیشتر گفته بود که صداوسیما «بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی» است و مردم به رسانه‌های رسمی «اعتماد» ندارند.
+2
رأی دهید
-13

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.