اسرائیل ۱۹۰ کارمند سازمان ملل را به عضویت در حماس و جهاد اسلامی متهم کرد

 مقر «آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» در شهر غزه - آرشیوصدای آمریکا: اسرائیل در یک پرونده اطلاعاتی ادعا کرده است که برخی از کارکنان «آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» از نهادهای سازمان ملل متحد، در آدم ربایی و کشتار اسرائیلی‌ها در حمله ۱۵ مهر حماس که جرقه جنگ غزه بود، شرکت داشتند.

این پرونده اسرائیل باعث شد تعدادی از کشورها کمک مالی به ««آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک»» که به اختصار به آن اونروا می‌گویند متوقف کنند.

در یک پرونده شش صفحه‌ای که خبرگزاری رویترز دیده است، اسرائیل ادعا کرده است که حدود ۱۹۰ کارمند انروا، از جمله معلمان، به عنوان شبه‌نظامیان حماس و یا «جهاد اسلامی» نیز فعالیت کرده‌اند. این پرونده نام و عکس ۱۱ نفر از آنها را دارد.

حماس و«جهاد اسلامی» در فهرست گروه‌های تروریستی کشورهای مختلف هستند.

فلسطینی‌ها اسرائیل را به جعل اطلاعات برای خدشه دار کردن اونروا متهم کرده‌اند. این نهاد سازمان ملل متحد می‌گوید برخی از کارکنانش را اخراج کرده است و در حال بررسی اتهامات وارد شده است.

یکی از این ۱۱ نفر مشاور مدرسه‌ای است که اسرائیل او را متهم به کمک به پسرش در ربودن یک زن در جریان حمله ۱۵ مهر حماس کرده است. اسرائیل نوع کمک او را مشخص نکرده است.

یکی دیگر، یک مددکار اجتماعی اونروا است که به دخالت نامشخص در انتقال جسد یک سرباز اسرائیلی کشته شده به غزه و هماهنگ کردن حرکت وانت‌های مورد استفاده مهاجمان و تدارکات تسلیحات متهم است.

اسرائیل می‌گوید در حمله ۱۵ مهر حماس ببیش از ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۳ نفر ربوده شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، اسرائیل روز دوشنبه گفت برخی از کارکنان اونروا در حمله ۱۵ مهر به طور مستقیم شرکت داشتند.

به تازگی آنتونیو گوترش، رئیس سازمان ملل متحد متعهد شد که هر کارمندی را که در اقدامات «نفرت انگیز» دخیل است، مورد بازخواست قرار دهد.

او گفت‌ ده‌ها هزار مرد و زن در اونروا کار می کنند که به گفته او بسیاری از آنها در برخی از خطرناک ترین شرایط کار برای امور بشردوستانه، فعالیت دارند و نباید مجازات شوند و همچنین «نیازهای شدید مردم مستاصل که به آنها خدمت می کنند باید برآورده شود.»

او از کشورها خواست به دلایل بشردوستانه کمک مالی به اونروا را ادامه دهند.
+17
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    اسرائیل ، رئیس سازمان ملل ، گوترش رو از قلم انداخت !! 191 نفر خخخخخخخ !!!!
    1
    20
    دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.