انفجار در زینبیه دمشق؛ «مقر نیروهای سپاه هدف حمله بوده است»

نمایی از زینبیه که انفجار در نزدیکی آن روی داده استدویچه وله: گفته می‌شود در انفجارهایی که روز دوشنبه در مقبره زینبیه در خارج از دمشق روی داده مقر نیروهای سپاه پاسداران هدف بوده است. بریتانیا با ابراز نگرانی نسبت به تنش در خاورمیانه از ایران خواست درگیری‌ها را تشدید نکند.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای رسمی خبر حمله به زینبیه در جنوب دمشق را تایید کرد و اسرائیل را مسئول آن دانست. بر اساس این بیانیه چند نفر کشته و زخمی شده‌اند و خسارات مادی به بار آمده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی از متحدان منطقه‌ای ایران نوشته این حمله به مقر نیروهای سپاه پاسداران در این منطقه انجام شده است. اندکی بعد اما خبرگزاری تسنیم از قول سفارت ایران در دمشق حمله به "مرکز مستشاری" ایران در دمشق را تکذیب کرده و نوشته هیچ ایرانی کشته نشده است.

 یک سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در دمشق گفته دو نفر در این حمله کشته شده‌اند.
بریتانیا از ایران خواست تنش‌ها را تشدید نکندریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیاریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نسبت به تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و از ایران خواست تا درگیری‌ها را تشدید نکند. این درخواست پس از کشته شدن سه سرباز امریکایی در حمله نیروهای مورد حمایت ایران به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه ابراز شد.  

سوناک گفت حملات پهپادی را که به گفته جو بایدن رییس جمهور آمریکا از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران انجام شده "به شدت محکوم" می‌کند.

 نخست‌وزیر بریتانیا ادامه داد: «ما نگران هستیم و از ایران می‌خواهیم کاهش تنش در منطقه را ادامه دهد.»

او همچنین تاکید کرد: «ما قاطعانه در کنار متحدانمان هستیم تا ثبات و صلح را به منطقه بیاوریم و این آن چیزی است که ما به تلاش برای آن ادامه می‌دهیم.»

حمله انجام‌شده باعث کشته شدن سه سرباز امریکایی و جراحت ۳۴ نفر دیگر شد. این مرگبارترین حمله به مواضع آمریکا از زمان جنگ اسرائیل با حماس در هفتم اکتبر بوده است. وزارت خارجه جمهوری اسلامی دست داشتن این کشور در این حمله را رد کرده است.
+41
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    منفجر کنید این بی شرفهای مفت خور را، دستتان درد نکند...
    2
    29
    دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    اقا سفره ها داره رنگی میشه از تنوع کتلت. پیشنهاد بدیم کمی هم کوکو یا کوفته درست کنن.
    2
    29
    دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.