قیمت یورو در ایران به بالای ۶۰ هزار تومان و دلار به بالای ۵۶ هزار تومان رسید

با هر بحران سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی، قیمت ارز افزایش می‌یابددویچه وله: در بازار ارز ایران یورو از ۶۰ هزار و دلار از ۵۶ هزار تومان فراتر رفت. مسئولان بانک مرکزی می‌گویند در پی نوسانات ناشی از تحولات سیاسی وامنیتی، قیمت‌ها بار دیگر کاهش می‌یابد. اما تاکنون به سطح نرخ قبلی کاهش نیافته‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، چهار روز پیش دلار در بازار آزاد مانند ۵ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که ۵ روز پیش تا ۵۴,۴۸۰ (پنجاه و چهار هزار و چهارصد و هشتاد ) تومان رسیده بود، امروز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴، با رشد ۰،۷۶ درصدی به ۵۴,۹۰۰ (پنجاه و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

دنیای اقتصاد می‌افزاید، یورو در بازار آزاد که ۵ روز پیش تا ۵۹,۳۰۱ (پنجاه و نه هزار و سیصد و یک) تومان رسیده بود، امروز یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴، با رشد ۰،۸۱ درصدی به ۵۹,۷۹۱ (پنجاه و نه هزار و هفتصد و نود و یک) تومان رسید.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا و سکه و ارز اما ارقام را بالاتر اعلام کرد و نوشت که در معاملات امروز یکشنبه ۸ بهمن، قیمت دلار در بازار آزاد ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان و یورو ۶۱هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز هفته قبل خطاب به خریداران این روزهای ارز گفته بود: «هیچ گونه مشکلی برای تأمین ارز وجود ندارد و چشم‌انداز وضعیت ارزی کشور برای پایان سال و سال آینده بسیار مثبت است.»

فرزین می‌گوید، موج روانی افزایش قیمت نرخ دلار موقت است و افزود: «نوسانات روزهای اخیر که بیشتر ناشی از تحولات منطقه‌ای است گذرا و موقتی است.»

مقامات جمهوری اسلامی بارها گفته‌اند، اگرچه ‌تحولات سیاسی و امنیتی ممکن است موجب شوک‌های کوتاه‌مدت و موقتی بر اقتصاد و بازارهای مالی کشور شود، ولی با آرام شدن فضای سیاسی، نرخ ارز به قیمت قبلی خود بازمی‌گردد.

این در حالی است در تمام طول نوسانات قیمت ارز در سال‌های اخیر، اگرچه پس از یک افزایش شدید شاهد کاهش بوده‌ایم، اما این کاهش هرگز به سطح قیمت اولیه بازنگشته است. به همین دلیل این نوسانات در مجموع سیر صعودی را نشان می‌دهند.
+39
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اقا من که گفتم گوشت باید بشه ١٠ دلار.
    2
    18
    یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند
    . شک نکنید به زودی نرخ دلار به 100 هزار تومان خواهد رسید و در پی آن شورش گرسنگان که نتیجه مستقیم حاکمیت دزدان و جنایتکاران است. ۱۵ اردیبهشت 1398 نرخ دلار در بازار آزاد به ۱۴هزار و ۷۰۰تومان رسید و به فروش می‌رسید. نرخ یورو به ۱۷ هزار تومان رسیده و خرید و فروش می‌شد. این در حالی است که ارز دولتی هر دلار ۴۲۰۰ تومان و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی هر دلار ۱۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده‌است. در آذر ۱۴۰۰ پس از پایان بی‌نتیجه مذاکرات احیای برجام، نرخ دلار به بالای ۳۰ هزار تومان رسید و اکنون 60 هزار تومان.
    5
    22
    یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ولی‌ خودمونیم‌ها، این چه رمزی هست در این قطعه کاغذ چاپی سیاه و سفید، که وقتی‌ آدم حتا تصویرش رو می‌بینه، خون تازه در رگ‌هاش جریان پیدا می‌کنه!، دیگه چه برسه به این‌که آدم از راه واریز بانکی‌ و یا لمس‌کردن و شمردنش بخواد اون‌رو حس‌کنه و لذت ببره! - نام این " قطعه کاغذ چاپی سیاه و سفید" هست؛ "اسکناس صد دلاری امریکا" ~ / دیشب کانال ۱+۱ اکراین، برای بار هزارم، فیلم ماندگار "تایتانیک-۱۹۹۷" رو نشون داد. از آن‌جا که دو هفته پیش -پس از آن‌که سه ماه پیش تلویزیون معمولی لامپ‌تصویر‌دارم سوخت- و سرانجام یک تلویزیون صفحه‌مسطح جدید مارک هیلتون امریکا با عرض اکران ۸۰ سانتیمتر خریدم، دیشب برای اولین‌بار، تایتانیک رو با تلویزیونه -برای منه دهاتی ندید‌-بدید و دور از تکنولوژی‌یه روز- مدرن و جدیدم دیدم، و خیلی‌ بیشتر از دفعات قبل، از تماشای‌اش لذت بردم. --- "تایتانیک" در سال ۱۹۹۶ میلادی با بودجه‌ی " ۲۱۸ میلیون دلار " ساخته می‌شه، و سپس به فروش جهانی‌ " ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار " دست پیدا می‌کنه! ~
    5
    13
    یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.