تبادل آتش میان یک کشتی باری و یک قایق در سواحل «صلاله» عمان

العربیه: یک قایق کوچک به طرز مشکوکی در 700 مایلی جنوب شرقی «صلاله» عمان به یک کشتی نزدیک شد.
 
شرکت امنیت دریایی بریتایی «امبری » شنبه 7 بهمن اعلام کرد که تیم امنیتی مستقر در یک کشتی باری با افراد مسلح یک قایق کوچک که به طرز مشکوکی به کشتی نزدیک شده بود در 700 مایلی دریایی جنوب شرقی «صلاله» عمان درگیر شدند.

این شرکت با اعلام اینکه این قایق تا 300 متری کشتی رسیده بوده گفت به رغم تبادل آتش میان دو طرف، همه خدمه کشتی سالم هستند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که شبه نظامیان حوثی‌ یمن چندین ماه است علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و تنگه «باب المندب» حملاتی انجام می‌دهند که شرکت‌های کشتیرانی را مجبور به پیمودن راه طولانی‌تر با هزینه‌های بیشتر کرده است.

در مقابل، نیروهای آمریکا و بریتانیا چندین حمله علیه مواضع حوثی‌های در چندین شهر یمن از جمله «صنعا» و «الحدیده» برای توقف حملات این شبه‌نظامیان علیه کشتیرانی بین المللی انجام داده‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) بامداد شنبه 7 بهمن اعلام کرد که ارتش آمریکا یک موشک ضدکشتی حوثی‌ها که آماده شلیک به سوی کشتی‌ها دریای سرخ بود را هدف قرار داد.
با این حال، ارتش آمریکا اعلام کرد که در پی حمله شبه‌نظامیان حوثی روز جمعه 6 بهمن به یک نفت‌کش «ترافیگورا» در خلیج عدن، آسیب جدی به آن وارد شده است.
+22
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.