پیداشدن کوکائین در دفتر وزیر آموزش و پرورش بلژیک

العربیه: مقامات بلژیکی از طرح اتهام علیه هشت نفر و بازداشت موقت برخی از آنها پس از کشف کیسه‌های کوکائین در دفتر کارولین دزیر، وزیر آموزش و پرورش در اتحادیه والونیا و بروکسل، خبر دادند.

دفتر دادستان کل بروکسل، جمعه 6 بهمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در دسامبر گذشته، مقداری کوکائین در دفتر وزیر آموزش و پرورش پیدا شد که آغاز تحقیقات فراگیر را به‌دنبال داشت.

در این بیانیه آمده است: «هشت مظنون به اتهام خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر به قاضی بازپرسی معرفی شدند که دو نفر از آنها به شکلی مشروط آزاد و شش نفر دیگر بازداشت موقت شدند».

طبق گزارش رسانه‌های بلژیکی، دستیار مسئول تجهیزات و لجستیک در دفتر دزیر در اواسط دسامبر پس از کشف حدود 50 کیسه «حاوی پودر سفید»، دستگیر شد.

بازرسان همچنین 10 هزار یورو پول نقد را در خانه کارمند دستگیرشده، پیدا کردند که گمان می‌رود پسر فضیله لعنان، سیاستمدار بلژیکی مراکشی ‌تبار، نماینده کنونی پارلمان و وزیر پیشین باشد.

در بیانیه دادستان کل آمده است که این حادثه در تاریخ 15 دسامبر به دفتر وزیر اطلاع داده شد و تدابیر لازم برای برکناری فرد مزبور که صندوق‌دار دفتر بود، به اتهام خیانت در امانت به اجرا گذاشته شد.
+9
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.