کشته‌شدن ۹ تبعه پاکستانی توسط افرادی مسلح در جنوب شرق ایران

العربیه: خبرگزاری «رویترز»، شنبه 7 بهمن از کشته‌شدن 9 تبعه خارجی توسط افرادی مسلح در جنوب شرق ایران در نزدیکی مرز با پاکستان خبر داد.

وب‌سایت حقوق بشری «حال‌وش» که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، با انتشار تصاویری از محل وقوع حادثه نوشت که این کشته‌شدگان تبعه پاکستان بودند که در پی تیراندازی افراد ناشناس در منطقه سیرکان سراوان جان‌باختند.

به گزارش این وب‌سایت، در پی ورود افراد مسلح ناشناس به محل سکونت اتباع پاکستان در گاراژی در شهر سیرکان از توابع بخش بمپشت شهرستان سراوان و تیراندازی به سوی آنان 9 تن کشته و سه تن دیگر به شدت مجروح شدند.

این گزارش به نقل از منابع آگاه خود نوشت: «این افراد حدودا از پانزده سال پیش بوده که در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول بوده‌اند و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.»

خبرگزاری دولتی «مهر» هم با انتشار خبری مبنی بر کشته شدن 9 نفر از اتباع غیرایرانی در سراوان توسط افراد ناشناس نوشت تاکنون گروه یا افرادی مسؤولیت این واقعه را بر عهده نگرفته است.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که وزارت خارجه ایران، روز گذشته اعلام کرد محمد مدثر تیپو،‌ سفیر پاکستان در ایران، وارد تهران شده و سفیر ایران نیز تا ساعاتی دیگر وارد اسلام‌آباد خواهد شد. وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه 27 دی‌ماه در واکنش تندی به حمله موشکی سپاه پاسداران به خاک این کشور، سفیر خود را از تهران فراخواند و اعلام کرد که سفیر ایران فعلاً نمی‌تواند به اسلام‌آباد برگردد.

حملات هوایی 28 دی پاکستان در داخل خاک ایران علیه «ارتش آزادیبخش بلوچستان» در پاسخ به حملات ایران در خاک پاکستان علیه «جیش العدل» در 26 دی، باعث شد که سطح تنش دو کشور افزایش یابد.

منابع بلندپایه نظامی پاکستان فاش کردند که قبل از حمله این کشور، تلاش‌های زیادی برای ممانعت از تشدید بیشتر درگیری از طریق کانال‌های دیپلماتیک، انجام گرفت، اما ایران حاضر نشد در جهت کاستن از تنش، بابت حمله خود به خاک پاکستان، پوزش بخواهد.

مرز بیابانی به طول 565 مایل میان پاکستان و ایران معروف به منطقه «بی‌قانون» است که رخنه به آن ساده است و به عنوان پناهگاهی برای قاچاقچیان و گروه‌های مسلح مخالف محسوب می‌شود.

تهران و اسلام آباد به وجود روابط نزدیک بین خود اذعان دارند و تشدید تنش در طول مرز، باعث نارضایتی هر دو طرف می‌شود. با این حال، دو کشور یک‌دیگر را به ناکامی در مقابله با گروه‌های مسلح مستقر در مرزها متهم می‌کنند.
+56
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    شک نکنید این کشتار بی گناهان کار رژیم اسلامی آخوندی است چون بدنبال آدم کشی های ۴۵ساله تا به امروز گاهی کشتن مردم بی گناه کشورهای دیگر بدون درگیری مستقیم با دولت های آنان مثل کشتن تاجر و خانواده عراقی در هفته پیش، بعد اعدام جوانان ایران و سپس آتش زدن بیمارستان و مقتول کردن مردم ایران و حالا با یک کشتار دیگر اینبار افراد معمولی و پاکستانی غیر مسلح مشغول انتقام گیری از مردم عادی است چون باسن درگیری مستقیم با ارتش آن کشورها را ندارد ،،،،اگر این یک گروه مسلح غیر رژیم اسلامی بودند چرا به مرکز آدم کشی سپاه حمله نکردند،،این کشتار هم کار رژیم اسلامی است
    11
    100
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    این پاکستانی‌ها کارگر که شکی به بی گناه یشان نیست ، همگیشان توسط نیروهای بزدل نظام جنایتکار آخوندی به قتل رسیده اند!
    6
    69
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک

    Ginger - چگو، اسپانیا
    چرا از پیش خود دروغ می‌زنی؟ کلام بدون سند دارای اهمیت و ارزش نمیباشد.
    74
    10
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    کار کار دیوانه های طویله اسلامی است شک نکنید در هفته های پیش رو به همین تعداد بلوچ ایرانی در پاکستان توسط افراد ناشناس کشته میشوند
    3
    29
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    قبول دارید که ( کلام بدون سند دارای اهمیت و ارزش نمیباشد.) بنابراین حرفهای پیامبر شارلاتان شما و اون تازی نامه اش بدون ارزش و اهمیت است زیرا پیامبر شارلاتان هم بدون سند روده درازی کرده است
    3
    28
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    مردم ایران از کشتار افراد بیگناه بیزارند فرزندان رعنایی ایران عزیز۴۵ سال است که با بی‌گناهی جان بر کف با نام بسیجی مین جمع کن دژخیمان مسلط بر ایران عزیز در ۸ سال دفاع به اصطلاح مقدس آنان بودند.حال که فرزندان آن بسیجیان به سن بلوغ رسیده اند و جوانان برومند ایران عزیزمان هستند یا بسر دار میروند یا در کف خیابان کشته می شوند کدامیک از کشورهای عرب منطقه از این بی عدالتی و ناجوانمردی نالیده اند و در کنار مردم شریف و بی گناه ایران عزیز بوده‌اند حاکمان دجال ایران عزیز فرزندان رعنایی ایران عزیز را صبحگاه بر دار می کنند و شبانگاهان در مرقد سگ های ولگرد عرب چنان خر عربده می کشند و زاری می کنند تا مگر گناهانشان پاک شود :هیهات.....!؟یا فاطمه الزهرا سوال خصوصی از شما دارم چرا همه نوادگانتان از ۱۴۵۰سال پیش بورسیه تحصیل در ایران عزیز را گرفته اند و با مرگ طبیعی ۱۲۰ساله به گاه رفته اند بدون آنکه فایده ای برای مردم داشته باشند. محل دفن جسدشان و یا جسد شترشان میعادگاه عاشقان دجالی به نام علی شده است. حال سوال این جاست که این امامزاده ها جایی به غیر از ایران برای مردن پیدا نکردند ؟از ۱۵۰۰ امامزاده به ۱۵
    0
    16
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    به ۱۵۰۰۰ رسیده است حتما آقایان امامان به جای کاندوم از دستگاه کپی استفاده می کنند .....یا فاطمه الزهرا حیف که مدفن جناب عالی هنوز که هنوز از عجایب هفتگانه است و الا مقبره بلورین با اتاق آیینه برای عاشقان شما بنا می شد تا دستی بر بر و بالای مقدس شما بکشند....؟!متاسفم
    0
    16
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    varied - ریزه، ترکیه
    خودت اسیر شدی و بدون سند، استدلال زدی. سند پیامبر اکرم ص وجود اعجاز در قرآن است. پس ایمان به ایشان واجب است.
    11
    0
    شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    آپ کو بنائیں لرکی کجای اون تازینامه معجزه است وعده غلمان(بقول امروزی ها باجاناق) یا وعده فاحشه خانه در بهشت
    0
    1
    یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    varied - ریزه، ترکیه
    دگر بستگی به خودت دارد. گر از پرهیزگاران باشی به معنویت می‌رسی، گر از جاهلان زبانه‌های دوزخ.
    2
    0
    یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.