حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان؛ «فرودگاه ایرانی» هدف قرار گرفت

 تصویری از درگیری‌های مرزی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان
رادیو فردا: رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که ارتش این کشور یک فرودگاه در جنوب لبنان در نزدیکی مرز با شمال اسرائیل را که مورد استفاده «ایران» و حزب‌الله بوده، هدف حمله قرار داده است.

این گزارش‌ها حاکی است که حمله عصر پنجشنبه پنجم بهمن در منطقه قلعه جبور، در فاصله ۲۰ کیلومتری از شمال اسرائیل انجام شده است.

بیانیه ارتش اسرائیل به حملات به «اهداف وابسته به سازمان حزب‌الله» از جمله در شهر صور اشاره داشت. ارتش اعلام کرد ساختمان‌ها و اماکن نظامی که مورد استفاده شاخه هوایی حزب‌الله بود، هدف قرار گرفت.

هنوز ایران، حزب‌الله و لبنان به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، فرودگاهی که به آن حمله شد، منطقه پروازی است که وزیر دفاع اسرائیل پیشتر آن را «فرودگاه ایرانی» برای «اهداف تروریستی» علیه اسرائیل معرفی کرده بود.

ژنرال یوآو گالانت شهریور امسال در کنفرانس مرکز مطالعات هرتسلیا در اعلام فعالیت نیروهای ایران و یگان هوایی حزب‌الله در این فرودگاه، پرچم جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

یوآو گالانت در اشاره به تصاویر از محل گفت «پرچم ایران را می‌بینید که بر فراز باند فرودگاه به اهتزاز درآمده» و «رژیم آیت‌الله قصد دارد از آن علیه شهروندان اسرائیل عملیات انجام دهد».

ژنرال گالانت در آن نشست افزوده بود: «خاک، خاکِ لبنان است، کنترل آن ایرانی و هدف آن، اسرائیل است».

خبرگزاری رویترز در پی اظهارات وقت وزیر دفاع اسرائیل، به نقل از «یک منبع غیراسرائیلی» نوشته بود فردگاه یادشده در جنوب لبنان عمدتاً برای کاربرد پهپادهای بزرگ ساخته شده از روی پهپادهای ایرانی، طراحی شده و حزب‌الله منابع قابل توجهی را به فناوری پهپادی اختصاص داده است.

حمله ارتش اسرائیل در روز پنجم بهمن به مناطقی در لبنان در شرایط تشدید تنش نظامی بین این کشور و حزب‌الله انجام شد.

حزب‌الله از یک روز پس از حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل که به اعلان جنگ ارتش اسرائیل علیه آن گروه افراطی در غزه منجر شد، در حمایت از حماس، حملات راکتی و پهپادی به شمال اسرائیل را آغاز کرده و تا حال آن را ادامه داده است.

گروه افراطی حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله گفته بود اگر گروه او حملات را آغاز نمی‌کرد، اسرائیل درصدد غافلگیر کردن این گروه بود. حزب‌الله تا کنون حدود ۲۰۰ تن از نیروهای خود را در درگیری با اسرائیل از دست داده است.

مقامات اسرائیل گفته‎‌اند اگر فشار جهانی تا آخر ماه ژانویه نتواند حزب‌الله را بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت وادار به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کند، اقدام نظامی اسرائیل علیه آن گروه در لبنان در دستور کار خواهد بود و در آن صورت، سرنوشتی مانند غزه و خان یونس در انتظار بیروت است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، دو هفته پیش به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در سفر او به منطقه گفت کشورش راهکار سیاسی را برای حل این بحران ترجیح می‌دهد.
+81
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    هی چپ و راست میاد می‌زنه و میره انتقام سخت انتقام سخت در راه است زیر پتو
    0
    35
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    حمله کوچولو فایده نداره. یه هو بزنید و خاکشو به توبره بکشید لطفا.
    3
    37
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    دم کوروش گرم که ما داریم از بدهی یهودیها بهش بعد از ٢٥٠٠ سال سود میبریم
    4
    31
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.