درگیری در میناب «در پی توقیف خودروهای سوختبران»

 
بی بی سی: تصاویری از درگیری میان نیروهای نظامی و سوختبران در میناب به دست بی‌بی‌سی رسیده، با این توضیح که نیروی انتظامی چند خودروی سوخت‌بر را توقیف کرده‌اند و این موضوع موجب درگیری میان ماموران و مردم شده است.
 

تصاویر نشان می‌دهد که چند خودروی سوختبر با خودروی نیروی انتظامی درگیر شده‌اند. روایت افراد محلی حاکی از آن است که روز پنجشنبه پنج بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیروی انتظامی ۳-۴ خودروی سوخت‌بر را توقیف کرده و بعد از اعتراض مردم، به خودروهایشان تیراندازی کرده است. در مقابل، مردم خودروی نیروی انتظامی را تخریب کردند.

حال‌وش نوشته که این اتفاق در روستای دهدک افتاده و ماجرا را اینگونه روایت کرده است: «نیروهای نظامی چند خودروی سوختبر را پس از تیراندازی، توقیف کرده و بهمراه سوختبران قصد داشتند تا آنها را به پارکینگ منتقل کنند که اهالی روستا معترض به این اقدام نیروهای نظامی شده و در پی شلیک هوای نیروهای نظامی با سنگ به سمت خودرو نیروهای نظامی حمله کرده و خودرو را تخریب کرده و تعدادی از نیروها به صورت سطحی مجروح شدند و باعث فرار نیروهای نظامی شده و مردم سوختبران را به همراه خودرو‌هایشان آزاد کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش، پس از فرار نیروهای نظامی با پای پیاده، مردم اقدام به تجمع اعتراضی و راهبندان مسیر مواصلاتی کرده اند. پس از این درگیری‌ها، با اعزام نیروهای نظامی فضای منطقه امنیتی شده است.

درگیری نیروی انتظامی با آن چه رسانه‌های ایران «قاچاقچیان سوخت» در این منطقه می‌خوانند پیش از این هم چندین بار اتفاق افتاده است.

نبود فرصت‌های شغلی یکی از دلایلی است که برخی از مردم شهرهای مرزی به قاچاق سوخت روی می‌آورند. یک منبع مطلع در میناب به بی‌بی‌سی گفت که مردم منطقه در شرایط اقتصادی بسیار بدی بسر می‌برند و برای تهیه غذا هم با مشکل مواجه هستند.
+29
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    تنها چیزی که باعث فرار کردن و سقوط جمهوری اسلامی میشود درگیری مسلحانه است. تنها راه نجات ایران است.
    0
    5
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.