بیمارستان گاندی تهران در آتش سوخت / تمامی بیماران و افراد داخل بیمارستان منتقل شدند

به گزارش رسانه‌های ایران بیمارستان گاندی تهران دچار حریق شده است. تصاوریر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ابعاد گسترده‌ای دارد و تقریبا تمام ساختمان را در برگرفته است.
 
سخنگوی آتش‌نشانی می‌گوید تقریبا بیماران و افراد داخل را به بیرون منتقل کرده‌اند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت هم اعلام کرد هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند و در حال انتقال بیماران به دیگر مراکز درمانی هستند.
 
علت این حادثه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. دادستان تهران اعلام کرد در ارتباط با آتش سوزی این بیمارستان پرونده قضائی تشکیل شده است.
 
رئیس بیمارستان گاندی در مصاحبه‌ای گفته است «ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده و در حال تخلیه بیمارستان هستیم.»
 
گزارش شده آتش‌سوزی از بخشی رخ داده است که در حال بازسازی بوده است.
 
اورژانس ایران بلافاصله اعلام کرد که در حالت آماده باش در آمده است. در اطراف بیمارستان هم محدودیت تردد خودرو ایجاد شده است.
 
وزارت بهداشت اعلام کرد ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.
 
بنابر اعلام این وزارت خانه، دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.
 
خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا با انتشار این خبر به نقل از سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفته است که چندین گروه از نیروهای امدادی به این مکان منتقل شده‌اند.
رئیس اورژانس استان تهران هم به ایسنا گفت که اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده و تا کنون دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

آقای ملکی همچنین در گفتگو با ایرنا توضیح داد که حوالی ساعت ۱۹ امشب (به وقت محلی) حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر اعلام و بی درنگ آتش نشانان با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و عملیات آتش‌نشانان پس از حضور در محل بلافاصله شروع شد.

البته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در تازه‌ترین گفتگوی خود که با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، انجام داده، تاکید کرده که حریق بیمارستان گاندی بیشتر مربوط به نمای بیرونی ساختمان است.

سپس رئیس بیمارستان گاندی هم در گفتگو با رسانه‌های ایران اعلام کرد که ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش‌سوزی‌شده و ما درحال تخلیه هستیم. بنا به گفته او فعلا گزارشی از وارد آمدن آسیب به بیماران وصول نشده است.

با این وجود، تصاویر مخابره شده از تهران نشان دهنده وارد آمدن خسارت سنگین به ساختمان این هتل بیمارستان است. در همین حال، اسدی، خبرنگار صدا و سیمای ایران در ارتباطی زنده با استودیوی شبکه خبر گزارش داد که طبقه‌های چهارم و پنجم به بالای ساختمان این بیمارستان سوخته‌اند و تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی دو طبقه بالاییِ این ساختمان ۱۱، ۱۲ طبقه همچنان در شعله‌های آتش می‌سوختند.  
به گفته او گروه‌های متعدد امدادی در تلاش برای اطفای حریق از ضلع‌های شمالی و جنوبی بیمارستان هستند.

مطابق اعلام پلیس راهور پایتخت، محدودیت‌های ترافیکی وسیعی در خیابان‌های اطراف بیمارستان گاندی یعنی ولیعصر و گاندی، اعمال شده و آتشنشانان همچنان در حال اطفای حریق هستند.

هنوز گزارش و آماری از تعداد کشته‌ها و مجروحان احتمالی حادثه اعلام نشده است.

هتل بیمارستان گاندی به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی خصوصی ایران و خاورمیانه با هدف توسعه صنعت گردشگری سلامت ساخته و راه‌اندازی شده بود.
+45
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    یک سینما رکس دیگر را آتش زدید آخوندهای شپشو که حواس ها را از اعدام و پرپر شدن جوان دسته گل ایرانی محمد قبادلو پرت کنید! بیشرفهای قاتل! مرگ بر اسلام هم این هم اون که میگن این اون نیست!
    19
    101
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    صدای خسته - بروج، بلژیک

    خاک دو عالم بر سره حکومت ویرانگر و بی لیاقت و بی عرضه. دشمن اول و آخر ایران و ایرانی حکومت ضد ایرانی آخوندی. مرگ‌بر شما باد.
    3
    95
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    به هر کسی که میپرستید و اعتقاد دارید، کار کار خود رژیم مفعول به سرکردگی مفعول بزرگ هامنهذای هست، و‌صرفاً و فقط و فقط جهت کشیدن مردم به پای صندوقهایی که از قبل مشخص شده چه کسی باید سر کار بیاید تا عروسک خیمه شب بازی این مفعولین باشد و بعد از اتمام دوره همانند قبلی ها مانند دستمال توالت به دور انداخته شود.
    24
    83
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    واقعا حیف اسم هتل بیمارستان، فقط پرستارهای خوشگل و خوش .. . وگرنه از نظر تجهیزات پزشکی خیلی هم قدیمی و ابتدایی بود. فقط سر وشکل داشت.
    5
    40
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    در این کلیپ ها بنظر میرسه که آتش نشان ها دو خیابون پایینتر پارک کرده و به تماشا مشغولند!
    2
    48
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    محمد۲۲ - ایستبرن، انگلستان

    نه کار اسراعیل یا آمریکای جنایت کار است، کار از بالا دستور آمده( مار بیغیرت و بیوجدان،خونخوار) بابا ببینین که کی در این حادثه مهر باطل شدن روش خورده و یادتان باشه انتخابات در پیشه و داخل دولتم کمی زیاد خاک و خول بلند شده و با اینکار و کار بعدی سر همرو گرم میکنم .
    4
    51
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    بمیربابا چی میگی؟تو دیگه ازکجا پیدات شد تواین هاگیرواگیر؟چراشماها کم نمیشین و مثل قارچ سمی چارتاچارتا سبزمیشین؟مغزت عیب پیداکرده آمیرزا هاها
    67
    4
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    ساختمان پلاسکویی دیگر ! قدیمی بوده ، با این ترفند خرابش کردند تا باهاش برج بسازند و مابقی ماجرا . !!
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    بیمارستان گاندی مال کدوم ارگان هستش؟ شک نکنید که قصد تخریب و ساخت ساز ویژه ای برای این بیمارستان دارند بخصوص که شهردار تهران هم کسی نیست جز پاسدار بسیجی فاسدی که استاد زدوبند و بده بستان برای سپاه هستش.
    4
    14
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.