قدوس در مصاحبه با تلویزیون سوئد: حرف‌هایم را کنترل می‌کنند تا چیز اشتباهی نگویم

 سامان قدوس هنگام مصاحبهرادیو فردا: کسب سه پیروزی و صعود با ۹ امتیاز کامل، تغییری در کنترل ارتباطات رسانه‌ای بازیکنان تیم ملی ایران پدید نیاورده است.

علاوه بر اعزام جمعیتی از بسیجیان برای پر کردن استادیوم و سر دادن شعارهای خاص، افرادی نیز مسئولیت مراقبت و پاییدن ملی‌پوشان را مقابل خبرنگاران خارجی به عهده داشتند.

بازی ایران و امارات در جام ملت‌های آسیا، روز سوم بهمن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر برگزار شد.

پس از پایان بازی ایران و امارات، در حالی که شبکه فوتبال سوئد مشغول مصاحبه با سامان قدوس بود، یکی از همراهان تیم ملی، خارج از کادر ایستاده و ضمن ضبط صدا، از قدوس خواست به گفت‌و‌گو پایان دهد.

اولین نفری که در حین مصاحبه از مقابل دوربین گذشت محسن معتمدکیا بود. او در جام جهانی مسئولیت قطع گفت‌و‌گوی خبرنگاران خارجی با کی‌روش و ملی‌پوشان را به عهده داشت. نفر بعدی، حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال بود.

شبکه فوتبال در گزارش خود نوشته است تنش سیاسی، اطراف تیم ایران حاکم است. تیمی که به‌دنبال قهرمانی است. خبرنگار این شبکه از قدوس پرسیده: «چی باعث می‌شود فکر کنید قهرمان می‌شوید. جامی که از سال ۱۹۷۶ آن را نبرده‌اید؟»

قدوس پاسخ داد: «قهرمانی رؤیاست اما آن را در یک بازی به دست خواهیم آورد. ما دو مهاجم داریم که وقتی در زمین باشند، احساس می‌کنیم از ابتدا یک-هیچ جلو هستیم.»

او با اشاره به پیشنهاد باشگاه مالمو، قهرمان لیگ سوئد، گفته پیشنهادات دیگری هم داشته اما در نهایت، مجدداََ به برنتفورد در لیگ برتر انگلیس برگشت. قراردادی که تا تابستان امسال برجاست. اما اینک تمرکز او روی قهرمانی آسیاست.

شبکه فوتبال سوئد نوشته: «پیرامون این تیم از جام جهانی قطر متشنج بوده. با اعتراضات گسترده علیه رژیم در کشور، بازیکنان مقابل انگلیس ترجیح دادند در سکوت بایستند و سرود نخوانند که به عنوان نشانه‌ای علیه خشونتی که مردم در معرض آن قرار گرفته‌اند، تعبیر شد.»

قدوس می‌گوید از فضای سیاسی حاکم بر اطراف تیم ملی آگاه است: «اما سعی می‌کنم زیاد بهش فکر نکنم. بازی برای ایران سختی‌هایی دارد. من برای مردم بازی می‌کنم و می‌خواهم تا حد امکان خوشحال‌شان کنم. همه جا پشتیبانی عالی مردم را احساس می‌کنم.»

قدوس ۳۰ ساله که سه گل برای ایران و یک گل ملی هم برای سوئد در کارنامه دارد، می‌گوید: «افرادی می‌خواهند از سیاست حرف بزنند اما تا حد امکان چشم‌پوشی می‌کنم. من اینجا هستم تا فوتبال بازی کنم. اگر بتوانم چیزی را که فکر می‌کنم اشتباه است روشن کنم، سعی می‌کنم انجام دهم. اما تلاشم این است که مردم را خوشحال کنم.»

شبکه فوتبال سوئد نوشته: «در امتداد مصاحبه، یکی از همراهان تیم ملی ایران ایستاده بود و با گوشی ضبط می‌کرد. این فرد پس از سؤال سوم، سعی در پایان بخشیدن به مصاحبه داشت.»

خبرنگار شبکه پرسید: «برای همین است که ضبط می‌کنند؟» قدوس پاسخ داد: «بله، برای اطمینان از اینکه چیزهای اشتباهی نگویم.»
+35
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.