انتقاد آمریکا از حمله به پناهگاه سازمان ملل در غزه؛ اسرائیل می‌گوید کار حماس بوده است

رادیو فردا: سازمان ملل متحد گفت که تانک‌های اسرائیلی یکی از اماکن بزرگ این نهاد در نوار غزه را که سرپناه آوارگان فلسطینی بوده است، مورد هدف قرار داده و موجب «تلفات گسترده» شده‌اند. اما اسرائیل با عدم پذیرش مسئولیت این حمله گفت که احتمالا حماس آن را بمباران کرده است.

طی این حمله یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خان یونس که پناهگاه ۳۰ هزار فلسطینی آواره است، مورد هدف واقع شد و همین امر ایالات متحده را واداشت تا در واکنشی کم سابقه آن را محکوم کند.

جیمز مک گلدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های فلسطینی، گفت: «ما با تلفات گسترده‌ای مواجهیم. برخی از ساختمان‌ها دچار آتش‌سوزی شدند. بسیاری از آوارگان تلاش می‌کنند که از صحنه فرار کنند، اما هیچ راهی ندارند.»

توماس وایت، مدیر امور غزه در اونروا، آژانس سازمان ملل متحد، گفت که دو گلوله تانک به یکی از ساختمان‌های این مرکز که حدود ۸۰۰ آواره در آن پناه گرفته بودند، اصابت کرد که بر اثر آن دست‌کم ۹ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شدند. فیلیپ لازارینی، رئیس اونروا، اما گفت که تعداد کشته‌شدگان احتمالا بیشتر است.

آقای لازارینی گفت: «این مجتمع متعلق به سازمان ملل است که همه از آن مطلعند و مختصات آن نیز با مقامات اسرائیلی به اشتراک گذاشته شده است. با این حمله یک بار دیگر قوانین جنگ آشکارا نادیده گرفته شد.»

همچنین ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت: «ما از حمله امروز به مرکز آموزشی خان یونس سازمان ملل ابراز تاسف می‌کنیم.»

وی عنوان کرد: «باید از غیرنظامیان حفاظت شود، و به این اصل که اماکن سازمان ملل تحت حفاظت قرار دارند احترام گذاشته شود. کارکنان نهادهای بشردوستانه باید محافظت شوند تا بتوانند به ارائه کمک‌های بشردوستانه برای نجات غیرنظامیان ادامه دهند.»

ارتش اسرائیل در ابتدا با انتشار بیانیه‌ای منطقه خان یونس را پایگاه شبه‌نظامیان گروه افراطی حماس توصیف کرد و اذعان داشت که درگیری‌هایی در اطراف جمع بزرگی از غیرنظامیان به وقوع پیوسته است.

این نهاد اما در بیانیه دومی که به دنبال انتقاد واشینگتن منتشر شد، گفت که با بررسی ماوقع به این نتیجه رسیده که این حمله کار نیروهای اسرائیلی نبوده است. ارتش اسرائیل افزود که بررسی‌های آن هنوز ادامه دارد تا اطمینان یابد این حمله کار نیروهای حماس بوده ست یا نه.

از زمان آغاز حمله زمینی اسرائیل در اواخر اکتبر، واشینگتن بارها نسبت به خطر افتادن جان غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده و از اسرائیل خواسته است تا اطلاعاتی در مورد این رخداد ارائه کند، اما به ندرت آشکارا از یک اقدام خاص اسرائیل انتقاد کرده است.
+2
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    بیا ، آمریکا هم صداش از این جنایات دراومده ( البته برای حفظ ظاهر قضیه ) این بی ناموسها چند وقت پیش به سربازای خودشون هم تیراندازی کردند و چند نفر رو کشتند و تنها با یک تأسف خشک و خالی موضوع رو فاصله دادند !! اینجاست که باید فهمید ، در طول تاریخ ، هر بلایی بر سر این جماعت اومده ، در واقع حقشون بوده !! نمیشه گفت که فقط حماس جنایتکار و تروریسته ، حقیقتاً که سگ زرد برادر شغاله !!
    11
    16
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    بابای بچه پروی محل (پسر عباس قلی خان یا ملیجک) هم صداش از کثافت کارهای وحوش سامیشون در اومده البته این سر و صدا ها در آمریکا مثل غورغور وزغ تو برکه میمونه موقتیه. فردا سریع AIPAC ها میرن سراغ سیاستمدارهای فاسد آمریکا دوتا پول دونیشن میزارن جیبشون اونا هم میان میگن بزنید بکشید بیشترم بچه‌ها رو بکشید دلتون خنک بشه آخه تلمود میگه. و چون‌ یَهُوَه‌، خدایت‌، آن‌ را به‌ دست‌ تو بسپارد، جمیع‌ ذکورانش‌ را به‌ دم‌ شمشیر بکش‌. لیکن‌ زنان‌ و اطفال‌ و بهایم‌ و آنچه‌ در شهر باشد، یعنی‌ تمامی‌ غنیمتش‌ را برای‌ خود به‌ تاراج‌ ببر، و غنایم‌ دشمنان‌ خود را که‌ یَهُوَه‌ خدایت‌ به‌ تو دهد، بخور. به‌ همة‌ شهرهایی‌ که‌ از تو بسیار دورند که‌ از شهرهای‌ این‌ امت‌ها نباشند، چنین‌ رفتار نما. اما از شهرهای‌ این‌ امت‌هایی‌ که‌ یَهُوَه‌، خدایت‌، تو را به‌ ملکیت‌ می‌دهد، هیچ‌ ذی‌نفس‌ را زنده‌ مگذار. بلکه‌ ایشان‌ را، یعنی‌ حتیان‌ و اموریان‌ و کنعانیان‌ و فَرِزیان‌ و حِویان‌ و یبوسیان‌ را، چنانکه‌ یَهُوَه‌، خدایت‌، تو را امر فرموده‌ است‌، بالکل‌ هلاک ساز (تورات؛ سفر تثنیه باب 20 : 13 تا 17)
    4
    2
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    این هم صفحه اى دیگر از جنایات جنگى این رژیم جنایتکار و نامشروع صهیونیستى، اینقدر وحشى و تشنه بخون مردم بیگناه هستند که حتى صداى حامیانشون هم در اومده، هر قدر توحش و جنایاتشون بیشتر بشه یک قدم به نابودى و زوال این غده سرطانى نزدیکتر میشند، اندکى صبر سحر نزدیک است این وعده الهى است
    5
    2
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    معمولا اسرائیل دروغ نمی گوید
    3
    4
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    ما ایرانی ها از این چیزها تعجب نمی کنیم. شماها تا پرونده های سباهی مانند آتش زدن سینما رکس آبادان را تو کارنامه اتان دارید که صدها نغر هموطنتان را زنده زنده را به آتش کشیدید به هوای اینکه دیگر مردم بی تفاوت را تهییج کنید هیچکس این حرفهایتان را باور نمی کند. هرچه باشد این نخاله ها که بهشون میگید نیروی مقاومت دست پرورده شماست. این چیزها اگر برای برخی تازگی داشته باشه برای ما خاطره است. در جایی که نظام( منافع شما ) در خطره هر جنایت و فساد و برادرکشی جایزه.
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ولی معمولا تو و امثال تو دروغ میگید....
    0
    0
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    امریکا از تعداد کم تلفات انسانی عذر خواهی کرد. ناسلامتی با هر بار بمباران هوایی آمریکا در عراق وافغانستان و سوریه و لیبی حداقل ۷۰۰ تا هزار نفر را میکشتند
    0
    0
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.