هیچ‌کس برای تیم قلعه‌نویی شانسی قائل نیست؛ قرعه مرگ ایران برابر ژاپن

حضور یک تماشاگر ایرانی در زمین مسابقه دیدار تیم‌های ایران و امارات در جام ملت‌های آسیا در قطر، ۳ بهمن ۱۴۰۲‌ایندیپندنت فارسی: تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران شامگاه سوم بهمن‌ماه به لطف عملکرد درخشان علیرضا بیرانوند و مهار یک ضربه پنالتی، توانست با نتیجه دو بر یک و با گل‌های مهدی طارمی، از سد تیم امارات عبور کند و به‌عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در قطر برسد.

بر اساس جدول مسابقات، تیم ایران در این مرحله باید روز چهارشنبه یازدهم بهمن، به مصاف سوریه، تیم سوم گروه دوم برود تا در صورت برد مقابل این تیم نه‌چندان قدرتمند، در مرحله یک‌چهارم نهایی و به‌عنوان یکی از هشت تیم برتر آسیا، با برنده مسابقه تیم اول گروه پنجم و تیم دوم گروه چهارم مسابقه دهد.

در گروه پنجم مرحله مقدماتی جام ملت‌ها آسیا که بازی‌های دور آخر آن روز پنجشنبه پنجم بهمن برگزار می‌شود، اردن و کره جنوبی، هر دو با چهار امتیاز و به دلیل تفاضل گل، به ترتیب در رده‌های اول و دوم گروهشان قرار گرفته‌اند و مسابقات پنجشنبه که میان اردن با بحرین و کره جنوبی با مالزی برگزار می‌شود، تیم صدرنشین را مشخص خواهد کرد.

اما در گروه چهارم، صدرنشینی عراقی‌ها تا حد زیادی قطعی شده است و آن‌ها پس از ثبت یک شگفتی مقابل ژاپن مدعی و برد این تیم، شش امتیازی‌اند و در بازی آخر مقابل تیم ضعیف و بدون امتیاز ویتنام قرار خواهند گرفت که حتی در صورت کسب تساوی در این بازی، بازهم صدرنشینی‌شان قطعی خواهد شد. در نتیجه تیم ایران پس از برد احتمالی مقابل سوریه، یا با برنده دیدار تیم‌های ژاپن‌ــ‌اردن روبرو خواهد شد و یا به مصاف برنده مسابقه ژاپن‌ــ‌‌کره جنوبی می‌رود، که در هر دو صورت، به نظر می‌رسد دیدار بسیار سختی در انتظار ایران است.

شاگردان قلعه‌نویی در دو بازی از سه مسابقه‌شان در مرحله گروهی جام ملت‌ها، نمایشی متزلزل نشان دادند؛ برد ضعیف با یک‌ گل، همراهی شانس در بازی مقابل هنگ‌کنگ یا تحت فشار قرار گرفتن مقابل امارات و مجددا خوش‌شانسی بابت موفقیت بیرانوند در مهار پنالتی، نشان می‌دهد که تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در خط دفاعی و هافبک با ضعف‌های فراوانی مواجه است و کندی برخی بازیکنان به دلیل سن بالای آن‌ها و چشم‌پوشی کردن قلعه‌نویی از به کار گرفتن بازیکنان سرعتی و جوان‌تر در مراحل حذفی، آینده خوبی را برای این تیم ترسیم نمی‌کند.

این نمایش‌های دور از انتظار موجب شدند تا افرادی مانند خداداد عزیزی هم که تا چندماه قبل دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ایران بود، یا مازیار زارع، بازیکن سابق تیم ملی ایران، هردو شامگاه سه‌شنبه در بخش پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده به فینال در یک برنامه زنده در صداوسیما، تیم ایران را بازنده مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ژاپن معرفی کنند و برای راهیابی این تیم به جمع چهار تیم برتر آسیا شانسی متصور نباشند.

از سوی دیگر، ژاپنی‌ها نیز اگرچه در مسابقه مقابل عراق دور از انتظار ظاهر شدند و نتیجه را واگذار کردند، به اذعان بسیاری از کارشناسان، همان‌طور که در چندماه اخیر در مسابقات دوستانه توانستند تیم‌های قدرتمند جهان مانند آلمان را با نتیجه چهار بر یک یا ترکیه را چهار بر دو شکست دهند، در مراحل حذفی نیز با تغییر تاکتیک و بازیابی فنی، دوباره به ژاپنی تبدیل خواهند شد که در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های دور قبل، با نتیجه سه بر هیچ تیم قدرتمند و مدعی ایران با هدایت کی‌روش را شکست داده بود.

مرحله گروهی مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ با برگزاری مسابقه هم‌زمان تیم‌های کره جنوبی با مالزی و  اردن با بحرین در گروه پنجم و همچنین مسابقه تیم‌های عربستان سعودی با تایلند و قرقیزستان با عمان در گروه ششم به پایان می‌رسد، اما تکلیف برخی تیم‌های حاضر در مرحله حذفی و یک‌هشتم نهایی از حالا مشخص شده است. از جمله مسابقه تاجیکستان با امارات در روز هشتم بهمن و همچنین دیدار ایران با سوریه در تاریخ یازدهم بهمن که هر دو در مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار خواهد شد.

علاوه بر این چهار تیم، تاکنون صعود تیم‌های عراق، استرالیا، قطر، ازبکستان، فلسطین، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی و تایلند به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا مسجل شده است و تنها نحوه چینش این تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نیازمند برگزاری دیدارهای امروز و فردا (پنجشنبه) در مرحله مقدماتی خواهد بود
+57
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    این مطالب را چراسایت سیاسی ایندیپندنت مینویسد؟از فوتبال چیزی بلدنیستند.امروز ژاپن برابر اندونزی3-1 برد ولی دروازه بان ژاپن(زیون سوزوکی)بسیار ضعیف نشان داده است و در هرسه بازی گل دریافت کرده است.قد مدافعانشان هم خیلی بلندنیست.گاهی هم در هنگام دفاع وقتی داخل محوطه هجده قدم دفاع میکنند نظم تیمی شان بهم میخورد(گل اندونزی را ببینید).
    35
    17
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    تف بر تیم حکومتی و ضد مردمی جمهوری اسلامی که به مردمش پشت کرد و جلوی سپاه و رژیم دم تکان داد.
    14
    51
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    چقدر زشت است که بعلت نفرت از آخوند عده ای قلبا دوست دارند که ایران ببازد. درست مثل جام جهانی در قطر که بسیار زشتی ها کردند
    33
    16
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    عزیز جان از پارسال و جنایات و ظلم بیسابقه ای که رژیم بر سر جوانان آورد و شمشیر از رو بست دیگه همه معادلات بهم خورده.دیگه تیم ملی،تیم مردم نیست تیم حکومتی هست.بازیکنان تیم حاضر شدند بخاطر وعده پاداش و حواله وارد کردن پورشه و بنز بدون گمرک،به مردم پشت کنند،در حالیکه جوانان کشور زیر ساچمه کور میشدند و وحشیانه به قتل میرسیدند قهقهه و شادی و عکسهای شادی میگرفتند.یا همین پریشب که جوان معترض دیگری را وحشیانه بدون محاکمه بالای دار کشیدند اینها باز مشغول شادی و کیف خودشان بودند.پیراهن شماره ۱۲ تیم (که جنبه سمبولیک برای هواداران دارد) را بردند تقدیم سلامی فرمانده جنایتکار سپاه کردندوبا چفیه تروریستهای عرب در میدان سرود رژیم را میخوانند،بعد شما از مردم خرده میگیری چرا؟ الان داخل ایران هم این بازیکنان پاچه خوار منفور هستند.حمایت از این تیم و این پرچم یعنی حمایت از رژیم سپاهی آخوندی ضد ایرانی.تموم شد و رفت.
    4
    21
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عزیزم. این توقع باطلی است که که ملت ایران از خواننده و گوینده و ورزشکاران دارند. این ها هم نه تنها روشنفکر نیستند بلکه سطح تحصیلاتی کمتر از اوریج دارند. توقع پیشمرگی و فدا کردنشان برای ملت بیهوده است. من بسیارانی را می بینم که عکس یک کودک فقیر را میگذارند و دلسوزی می کنند ولی حاضر نیستند که از یک سفر شمال فاصله گرفته و 20 جفت کفش ارزان قیمت به پای انان کنند. وظیفه ی یک خواننده خوب خواندن و یک فوتبالیست خوب توپ زدن است و هیچکدام مصلح اجتماعی نبوده و اصلا صلاحیت این کار را ندارند
    13
    7
    ‌پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    شما باز هم منظور من رو نفهمیدی.کسی از فوتبالیست و بازیگر و خواننده توقع نداره درک سیاسی داشته باشه یا حتی نظر سیاسی بده.ولی در شرایطی که جوانان کشور داشتن به خاک و خون کشیده میشدند،و یا اعدام میشدند،یک ذره غیرت و و انسانیت داشتن و لااقل شادیهای آنچنانی نکردن حداقل توقعی هست که مردم از به اصطلاح نماینده های کشورشان داشتند.که این پول پرستهای بیوجدان همون رو هم دریغ کردند. نه فقط این،بلکه با خفت حاضر شدند چفیه بر گردن بیندازند و به فرمانده سپاه ابراز وفارداری و پیرهن تیم بهش بدهند.اینکارها اختیاری بود. همه این مسایل به کنار،شما انگار اصلا با ایرانیان داخل کشور در ارتباط نیستی و نمیدونی که از پارسال شرایط به کل عوض شده.این دیگه ایران ۵ سال پیش نیست که مردم با وجود ناراضی بودن مشغول طنز و شوخی و خندیدن به بدبختیها بودند و تشویق فوتبالیست و کشتیگیر و غیره به بهانه ملی بودن.همه چیز عوض شد.کسانی که علنا حمایتشان را از مردم نشان دادند مثل دائی و کریم باقری و وریا غفوری و یا برخی زنان ورزشکار کنار زده شدند و کسانی که دستمال بدست رژیم و به فکر منفعت شخصی و نفع حکومت بودند ماندگار
    1
    2
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عزیزم شما که از تایپک هایت می فهمم ادم فهیمی هستی چرا گرفتار تبلیغات ان عجوزه میشوی که بدون درهم و دینار قدمی برای کسی بر نمیدارد؟ همه ساله فقط از صدای امریکا 700 هزار دلار پول می گیرد. تاکنون از کدام یک دلار ان گذشته است. این زن برای پول همه کار میکند. به گفته ی خودش بارها صیغه ی مسئولین شده است. هیاهوی روسری را راه انداخت و بار خودش را بست و بقیه شانتاژ است. اما کسانی مثل علی دائی و غیره بازنشستگان فوتبال هستند وگرنه ان ها را از تیم بیرون می انداختند و می بایست عقب نان بدوند. تازه علی دائی ادم بسیار باسوادی است. بقیه تمام زندگیشان فوتبال است. ایا ان عجوزه حتی از یک دهم زندگی اش می گذرد؟ کریم باقری بازنشسته است. .علی کریمی را ارج می نهم. من هم همه چیزم را فدای ایران کرده ام اما این توقع غلطی است که بگویم تمام شاعران باید مثل من باشند
    0
    3
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    از پستهای شما هم مشخصه فهمیده و آزادیخواه هستی و از شر اسلام و رژیم آخوندی منزجر.منظور شما از عجوزه کی هست؟ تمام نظرات من نظر شخص خودم هست و طبق عقاید،اطلاعات و تجربیات شخصی خودم چه در زمان زندگی در ایران اشغال شده توسط این وحوش،چه زندگی در اروپا و من هرگز نظر هیچکس رو چشم و گوش بسته تکرار و قبول نمیکنم. در مورد دائی ،حتی وقتی هنوز بازی میکرد هم همین رویکرد رو داشت و دیدیم سر مخالفت با اجرای نماز جماعت وسط تمرین با مایلی کهن مربی (که آنزمان مشغول پاچه خواری رژیم با اینکارها بود) درگیر و دعوای معروفش را داشت و مدتی هم از تیم کنار گذاشته شد ولی تا امروز هرگز از آزادیخواهی و مخالفت با ظلم دست برنداشته.کریمی تازه از ایران رفته،اما اعتراضاتش را همان ایران شروع کرد،میتونست بهترین مشاغل پردرآمد فوتبالی رو داشته باشه،اگر فقط سکوت میکرد ،جای اینکه آواره آمریکا بشه که اصلا برای یک فوتبالی تازه وارد در اون سن محیط مناسبی نیست (از نظر اقتصادی).وریا غفوری که در اوج و دوران بازیگریه. بهرحال بگذریم،بهتر هست انرژی خود را صرف پاسخ به سایبریهای رژیم،و دیگر دشمنان ایران آزاد کنیم که اینجا فعالند.
    1
    0
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عزیزم منظور از عجوزه مشخص است و او بود که سعی در ایجاد جنجال در تیم فوتبال کرد. فوتبالیست ها و خوانندگان هیچ کشوری تاکنون باعث تغییر حکومت نشده اند. حداکثر فوتبالیستی زیاد شلوغ کرد حذفش می کنند. برای یک جنبش بیداریِ حجم عظیمی از ملت لازم است که منسجم بوده و بها بدهند و راهکار داشته باشند و احساس مسئولیت کنند. بیداری یک ملت راهی طولانی و پر پیچ و خم است. یک زمان من اینجا به اسم فاش می نوشتم. اسم امام حسین را که می اوردم صد نفره به من حمله میکردند. سبکبالم هم بود و مبارزه میکرد. حالا همه چیز تغییر کرده است و این ها من را امیدوار میکند.
    0
    2
    جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.