امیرعبداللهیان: «زمان نابودی کامل حماس هرگز نخواهد رسید»

رادیو فردا: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، شامگاه سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را متهم کرد که با «حمایت همه‌جانبه» از اسرائیل، مانع از برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده است.

او با تاکید بر اینکه حمله به غزه «نمی‌تواند تا به اصطلاح نابودی کامل حماس ادامه یابد»، گفت: «آن زمان هرگز نخواهد رسید».

گروه افراطی حماس که از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و شمار دیگری از کشورها تروریستی شناخته می‌شود در یورش ۱۵ مهرماه به خاک اسرائیل نزدیک به ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۴۰ نفر را گروگان گرفت.

از جمهوری اسلامی به عنوان تامین کننده اصلی سلاح و پول برای حماس و گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی یاد می‌شود و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بهمن‌ماه ۱۳۹۰ اذعان کرد: هر گروهی که با اسرائیل مبارزه کند «ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایى هم از گفتن این حرف نداریم».

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، از حضور حسین امیرعبداللهیان در نشست شورای امنیت این سازمان به شدت انتقاد کرد و جمهوری اسلامی را «بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان» خواند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی همچنین در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت جنگ غزه احتمال یک جنگ وسیع‌تر در خاورمیانه را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، سفر دو روزه حسین امیرعبداللهیان بامداد چهارشنبه به پایان رسید و او نیویورک را ترک کرد.
+8
رأی دهید
-58

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    این ابلهان طویله اسلام بعد از 44- 45 سال هنوز نفهمیدند که بیشتر سفیران کشورها با وجود تسلط به یک زبان بیگانه به زبان مادری در سازمان ملل صحبت میکنند
    2
    19
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    جنگ کثیف زرگری سیاسی، در این میان طبق معمول فقط انسانهای ضعیف قربانی میشوند....
    2
    16
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان
    این مردک وزیر خارجه خوبی است تنها مشکلش این است که اولا زبان فارسیش خیلی خرابه و نمیتونه فارسی درست صحبت کنه به این خاطر در حرف زدن از کلمات عتبی استفاده میکنه مشکل این کجار این است که این هالو عربی حالیسذ نیست و نمیدونه معنی کلمات عربی که به کار میبره چی است به این خاطر سعی میکنه کلمات انگلیسی قاطی حرفاش کنی ولی طرف زبها کلمات انگلیسی که بلده مثل احمقی نجس "یس و هالو" است. ایشون زبان فارسی را در اندیشکده فارسی به ریاست قاطر اهنگر(حداد عادل که علاوه بر اندیشکده فارسی پدر "وزارت پدر نوه رهبری"را هم به عهده داره.قاطر اهنگر برای اصلاح زبان فارسی از کلمات خارجی پیشنهاد کرده بود جای کراوات که خارجی است کلمه "دراز زینتی"و چون اسم خودش هم خارجی است حداد عادل معادل فارسی ان قاطر اهنگر(ما در فارس مثل خرس و اهنگری داریم) ولی قاطر اهنگر به این خاطر چون همانطور که قاطر حاصل امیزش الاغ و مادیان است قاطر اهنگر هم حاصل امیزش بادمجان ولایت مدار و صیغه صلواتی است که حاصلش سشده حداد عادل یا همون قاطر اهنگر
    1
    13
    ‌چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.