واکنش نتانیاهو به کشته‌شدن ۲۱ سرباز اسرائیلی: فاجعه‌ای بود که از آن درس خواهیم گرفت

العربیه: در پی کشته‌شدن 21 سرباز ذخیره اسرائیلی در اردوگاه مغازی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مراتب تاسف خود را از این حادثه ابراز کرد.

نتانیاهو، در بیانیه ای که سه‌شنبه 3 بهمن در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» منتشر شد، گفت: «ارتش در حال بررسی فاجعه رخ داده است». او خاطرنشان کرد که کشورش برای محافظت از جان سربازان، درس‌های لازم را از این حادثه خواهد گرفت.

او ضمن ابراز تاسف از کشته‌شدن سربازان اسرائیلی افزود: «کشور روز گذشته یکی از سخت‌ترین روزها را از زمان شعله‌ورشدن جنگ در غزه، تجربه کرد».

نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد: «ارتش اسرائیل تحقیقاتی را در خصوص این فاجعه آغاز کرده است».

او در پایان این توئیت تاکید کرد که اسرائیل تا نابودی جنبش حماس، جنگ را متوقف نخواهد کرد.

این واکنش نتانیاهو ساعاتی پس از آن بود که دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام کشته‌شدن 21 سرباز ارتش گفت که سربازان ذخیره در حال کارگذاشتن مواد منفجره برای انهدام دو خانه در مرکز غزه بودند که فردی مسلح، راکتی را به سوی تانک نزدیک به آنها شلیک کرد که باعث فعال شدن مواد منفجره و انفجار آنها شد.

در اثر این انفجار دو ساختمان دو طبقه و ساکنان آنها روی سربازان ریزش کرد.

به گزارش تلویزیون اسرائیل، این انفجار در منطقه حائل در فاصله تقریبی 600 متر از سیم‌خاردار مرز غزه در منطقه اردوگاه پناهندگان مغازی پس از نصب تله انفجاری توسط سربازان در تعدادی از ساختمان‌ها رخ داد.

براساس این گزارش، عوامل حماس نیز این ساختمان‌ها را هنگام حضور سربازان تیپ ذخیره تیپ اول در آنها، بمباران کردند که منجر به کشته‌شدن ده‌ها سرباز شد.
بدین‌ترتیب شمار کشته‌های ارتش اسرائیل از اغاز عملیات زمینی در غزه در 27 اکتبر 2023 به 218 نفر رسید.

آمار رسمی اسرائیل حاکی از آن است که شمار کشته‌های ارتش از آغاز حمله به نوار غزه تا این لحظه، 535 افسر و سرباز است.
+2
رأی دهید
-8

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.