اعتراض پدر مهران سماک به دیوان عالی ایران: نمی‌گذارم خون فرزندم پایمال شود

حمید سماک، پدر مهران سماک که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ در بندر انزلی کشته شد، در واکنش به نقض حکم قتل عمد متهم به کشتن پسرش در دیوان عالی کشور، با انتشار تصاویری از فرزندش در اینستاگرام نوشته است: « چطور رای قصاص را می‌خواهید برگردانید؟ دیوان عالی کشور حکم را با فشار مقامات می‌خواهد برگرداند، اما نمی‌گذارم خونت پایمال شود.»

خبرگزاری میزان، ارگان قوه قضاییه ایران چندی پیش خبر داد که دیوان عالی حکم قتل عمد مهران سماک به دست فرمانده پیشین نیروی انتظامی بندر انزلی را با استناد به نظریه کارشناسان فراجا، برای دومین بار نقض کرده و پرونده را برای بررسی مجدد به دادگاه نظامی استان قزوین ارجاع داده است.

آقای سماک در گفتگو با وبسایت امتداد گفته است که حکم قتل عمد علیه فرمانده زندانی نیروی انتظامی در دیوان عالی، یک بار با اتکا به «نقص تحقیقات» و این بار با استناد به «نظریه کارشناسان فراجا.» نقض شده است؛ کارشناسانی که به گفته پدر مقتول «به نوعی از همکاران متهم هستند.» در این نظریه کارشناسی، بر خلاف دو رای دادگاه نظامی استان گیلان، شلیک به مهران سماک «قانونی» قلمداد شده است.

مهران سماک در ۸ آذر ۱۴۰۱ و در جریان تجمعات پس از باخت تیم ملی ایران به آمریکا در #بندرانزلی و به گفته پدرش از فاصله شش متری با اسلحه شاتگان هدف بیش از صد تیر ساچمه‌ای قرار گرفت و کشته شد.

آقای سماک گفته است که در انتظار رسیدگی به پرونده بیش از هزار صفحه‌ای کشته شدن فرزندش در دادگاه نظامی هم‌عرض در استان قزوین است و گفته است: «بعد از تصمیم نهایی دادگاه هم‌عرض، نظریه هیات کارشناسان و آرای صادره را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد تا مردم خودشان قضاوت کنند».
+50
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    خودتم اعدام میکنند. تجربه نشون داده دفتر شخص رهبر در این دادگاهها نظر میده و قاضی و قضات و سیستم قضایی هیچ کاره اند. حرف ایشون هم به هیچ کجا نخواهد رسید. من جای ایشون بودم یک نفر نیروی انتظامی یا از خانواده این یارو قاتل رو میکشتم و هیچ ایرادی هم نداره خودم کشته بشوم حداقل باید بفهمند نمیتونید بکشید و به اسم ذوب در ولایت راست راست راه برید و آخرشم خانواده رو مجبور به سکوت کنند یا حتی زندان و هزار جور بدبختی. به نظر من راه مقابله با این قاتل های ولایت همینه.
    0
    11
    ‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.