وزیر خارجه ایران: درباره یمن به آمریکایی‌ها هشدار جدی دادیم

العربیه: در پی حملات مکرر آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در اظهاراتی گفت که به واشینگتن «هشدار» داده است.

امیرعبداللهیان، دوشنبه دوم بهمن، در جریان سفر به نیویورک در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد: «حملات آمریکا و بریتانیا به یمن، صلح و امنیت را تهدید می‌کند و یک اشتباه راهبردی است.»

او گفت: «ما به آمریکایی پیام و هشدار جدی دادیم، اقدامی که آمریکا و بریتانیا به طور مشترک انجام دادند و به مناطقی در یمن حمله کردند، تهدید صلح و امنیت در منطقه است. تشدید دامنه جنگ است.»

وزیر خارجه ایران تاکید کرد، در همان ساعاتی که آمریکا و بریتانیا حملاتی علیه یمن انجام دادند، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حدود 230 کشتی تجاری و نفتی در دریای سرخ در حال حرکت بوده؛ این به این معناست که پیام یمنی‌ها را به خوبی دریافت کرده‌اند که صرفاً کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اسراییل در حرکت هستند، توسط یمنی متوقف می‌شوند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش آمریکا بامداد امروز از اجرای یک حمله جدید مشترک با نیروهای بریتانیایی علیه 8 موضع حوثی‌ها در یمن خبر داد.

از 19 نوامبر گذشته، یعنی بیش از یک ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در 7 اکتبر، حوثی‌ها، 33 کشتی را با انواع موشک‌های بالستیک و پهپادهای انفجاری مورد حمله قرار دادند که باعث اختلال در روند جهانی تجارت و کشتیرانی شده است.

این حملات همچنین این نگرانی را تشدید کرد که پیامدهای جنگ اسرائیل و حماس در غزه که به مدت 4 ماه ادامه دارد، خاورمیانه را بی‌ثبات کرده و درگیری را گسترش دهد.
+15
رأی دهید
-104

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    امیرعبداللهیان به آمریکایی ها پیام و هشدار جدی داد اگر باز هم به حوثی ها حمله کنند دست به انتقام میزنه و تعداد بیشتری از زندانیان و بازداشتی ها رو در ایران اعدام می کنه و با موشک و پهپاد تعداد بیشتری زن و بچه بی گناه میکشه و البته بعدش پشم اسرائیلی ها رو میخوره
    3
    84
    ‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    حتما اونها هم خیلی ترسیدن و گفتن چشم دیگه باهاشون کا ی نداریم. الاغ، چندش، زشت، شب تو خواب ادم بیایی ادم شاش بند میشه از قیافه عنترت
    3
    84
    ‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    تیت کدن ها و از کجا پیدا میکنن
    1
    48
    ‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    تو آخرین کسی که میتونه در باره صلح و امنیت حرف بزنه. تمام اعراب احمق را آموزش تروریستی دادید و تمام منطقه چه زیر زمین چه روی زمین را پر از موشک و سلاح جنگی کردید و پشت تمام کثافتکاریها هم هستید ولی موقع کتلت شدن خودتون از صلح حرف میزنید؟ تنها را برقراری صلح در منطقه حذف جمهوری اسـ... هست و بس
    1
    40
    ‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.