هجوم خانواده گروگان‌های اسرائیلی به پارلمان اسرائیل + ویدیو

ورود ناگهانی خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی به پارلمان اسرائیلبی بی سی: گروهی از خانواده‌ گروگان‌های اسرائیلی که هنوز در غزه‌اند، به ساختمان پارلمان اسرائیل (کنست) هجوم بردند و جلسه را قطع کردند.
در همین حال، در بروکسل، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا جداگانه در حال گفت‌وگو با وزیر خارجه اسرائیل، دیپلمات‌های ارشد تشکیلات فلسطینی و چند وزیر خارجه عرب‌ هستند.
خانواده این گروگان‌ها با عبور از ماموران امنیتی، نشست پارلمان را که درباره یک جلسه مالی بود قطع کردند. یکی تابلویی را در دست گرفت که روی آن نوشته شده بود: «شما اینجا نخواهید نشست، در حالی که بچه های ما در آنجا می‌میرند.»

پس از آزادی ۱۰۵ گروگان در جریان یک آتش‌بس شش روزه، گفته می‌شود همچنان نزدیک ۱۳۰ نفر دیگر در غزه در دست گروه‌های شبه‌نظامی از جمله حماس هستند.

معترضان خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

دیروز، یک‌شنبه‌، بنیامین نتانیاهو تازه‌ترین پیشنهاد حماس برای خروج کامل اسرائیل در ازای آزادی گروگان‌ها را رد کرد.
شاهدان عینی می‌گویند هر دو بیمارستان خان یونس اصلی‌ترین شهر جنوب غزه در محاصره تانک‌های اسرائیل استدر صحنه جنگ، بمباران در غزه ادامه دارد. در حال حاضر اسرائیل عملیات نظامی‌اش را در جنوب این باریکه متمرکز کرده است.

فلسطینیان در جنوب غزه می‌گویند که بمباران هوایی، زمینی و دریایی اخیر که اسرائیل در پیش گرفته از زمان آغاز جنگ کم سابقه بوده است.

ساکنان شهر خان یونس در جنوب می‌گویند که تانک‌ها بیمارستان و دانشگاهی را که هزاران نفر در آن پناه گرفته‌اند، «محاصره» کرده‌اند.

مقام‌های درمانی حماس در غزه اعلام کردند شمار کشته‌شده‌ها در غزه از« ۲۵ هزار نفر» گذشته است. نزدیک به ۶۲ هزار نفر هم زخمی شده‌اند. هزاران نفر نیز ناپدید شده‌اند که گمان می‌رود زیر آوار مانده‌ باشند.
اتحادیه اروپا درباره غزه: اوضاعی بدتر از این ممکن نیست
وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا جداگانه در حال گفت‌وگو با وزیر خارجه اسرائیل، دیپلمات‌های ارشد تشکیلات فلسطینی و چند وزیر خارجه عرب‌ هستند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه درباره وضعیت انسانی در غزه گفت که «اوضاع از این بدتر ممکن نیست.»

آقای بورل پیش از آغاز نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بار دیگر بر لزوم آغاز گفت‌وگو درباره برنامه‌های مشخص برای «راه‌حل دو کشوری» تاکید کرد.

به نظر می‌رسد «راه‌حل دو کشوری» کانون گفت‌وگوها خواهد بود و در مذاکرات آینده سرزمین‌های فلسطینی پس از آتش‌بس هم مطرح شود.
جوزپ بورلاو در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند «تنها از راه نظامی» صلح ایجاد کند، پرسید: «آنها چه راه‌حل‌های دیگری را در نظر دارند؟ تحت فشار قرار دادن همه فلسطینی‌ها برای خروج؟ کشتن‌شان؟»

وزیران خارجه عربستان سعودی، مصر، اردن و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ غزه شرکت کرده‌اند.

پس از اظهارات آقای نتانیاهو مبنی بر مخالفت با تشکیل کشور فلسطینی، جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت ایالات متحده و اسرائیل «به‌وضوح همه چیز را متفاوت می‌بینند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «هیچ راهی برای حل چالش‌های امنیتی اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی وجود ندارد.»

این اظهارات آقای نتانیاهو در حالی بیان می‌شود که در داخل کشور گزارش‌هایی از اختلاف‌نظر در کابینه منتشر شده است.
تحریم‌های هماهنگ آمریکا و بریتانیا
روز یکشنبه آمریکا و بریتانیا همزمان «۵ چهره‌ شاخص شبکه مالی حماس و جهاد اسلامی» را تحریم کردند.

وزارت خارجه بریتانیا با اعلام این خبر گفته است از جمله تحریم‌شدگان فردی است که از صرافی و فعالیت‌های رمزارزی خود برای انتقال پول‌های حکومت ایران به گروه‌های تروریستی استفاده می‌کرده است.

این سومین بار است که بریتانیا از هفتم اکتبر تحریم‌هایی را مرتبط با حماس وضع کرده است.

وزارت خارجه بریتانیا افراد تحریم شده را به صورت زیر معرفی کرده است:

*    زهیر شلماخ، مالک صرافی المتحدون «یکی از تسهیل‌کنندگان مالی حماس»
*    احمد شریف عبدالله عده، «از مدیران مالی حماس»
*   حسن الوردیان، «رهبر ارشد حماس در بت‌الحم و کرانه باختری»
*    جمیل یوسف احمد علیان، «رهبر ارشد جهاد اسلامی و نماینده آن در غزه»
*    اسماعیل برحوم، «عضو دفتر سیاسی حماس در غزه»

دیوید کمرون، وزیر خارجه بریتانیا گفته است این تحریم «پیامی روشن از سوی بریتانیا و شرکایش است: آنها از فعالیت‌های تروریستی حمایت مالی می‌کنند جایی برای پنهان شدن ندارند.»
+9
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    خانواده های گروگانهای اسرائیلی که به پارلمان اسرائیل حمله کرده اند یا نمیدانن یا از طرف کسی مثل جوزپ بورل فریب داده شده اند که به پارلمان اسرائیل حمله کنن و درخواست ازادی اطرافیانشان بدهند که در گروگان حماس هستند. ولی این خانواده ها نمی دانن بعداز ان کشت و کشتار یهودیان در 7 اکتبر و به گروگان گرفتن تعدادی از مردم بی گناه اسرائیلی بدست حماس , تنها برای این بود که بعدا" از طریق این گروگانها بتوانن اسرائیل را زمین گیر کنن و امتیازات و درخواستهای از اسرائیل داشته باشند . دولت اسرائیل و مردمش بدانن این گروگانها هم مثل ان تعداد بی گناه دیگر که خبری از کشته شدن خود نداشتن و بی گناهانه بدست تروریستان عرب کشته شدن, کشته شده اند و هیچ گونه مذاکراتی بخاطر جان و ازادی گروگانهای اسرائیلی با حماس نکنند تا برای همیشه هم حماس و هم نظام جنایتکار اخوندی ایران دست از ربودن و به گروگان گرفتن مردم بی دفاع بردارند.
    3
    4
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.