حوثی‌ها تصاویر قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را روی کشتی ربوده شده آویزان کردند

شورشیان حوثی یمن با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی، تصاویر قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، فرماندهان کشته شده سپاه قدس و کتائب حزب‌الله را روی کشتی ربوده شده گلکسی لیدر آویزان کردند.

العربیه: فعالان یمنی با به‌اشتراک‌گذاشتن ویدئوی تهیه‌شده از سوی شبه‌نظامیان حوثی، تأکید کردند که این ویدئو، رابطه ایران با حملات این شبه‌نظامیان به کشتی‌های تجاری در حال عبور از آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ را ثابت می‌کند.
 
این ویدئو حوثی‌ها را در حال نصب عکسی از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و ابو مهدی المهندس، فرمانده سابق نیروهای حشد الشعبی در عراق در کشتی توقیف‌شده «گلکسی لیدر» نشان می‌دهد که حوثی‌ها آن را به مکانی برای برگزاری فعالیت‌های نمایشی تبدیل کرده‌اند.
 
خبرگزاری «مهر» با انتشار این ویدئو در توضیح خود نوشت: صحنه‌های جدید از کشتی توقیف‌شده «گلکسی لیدر» در دریای سرخ توسط یمن با عنوان «خون شما طوفان است»، گرفته شده است.
 
همدان العلبی، روزنامه‌نگار و حقوق‌دان در پست وبلاگی در پلتفرم «ایکس» نوشت که این ویدئو با اطلاعات منتشرشده توسط «رویترز» در خصوص حضور فرماندهانی از سپاه پاسداران و حزب‌الله در صنعا برای هدایت عملیات حوثی‌ها در دریای سرخ، مرتبط است.
 
العلبی به خسارات واردشده به یمن از اقدامات حوثی‌ها که منجر به کشته‌شدن صدها هزار نفر، تجزیه کشور، آواره شدن میلیون‌ها نفر و گرسنگی مردم شده نیز اشاره داشت.
 
یاسر الیافعی، روزنامه‌نگار نیز در واکنش به این ویدئو گفت: « این ویدئو طبیعتا حاوی پیامی شفاف از سوی ایران با این مضمون است که «ما در پشت آشوب در دریای سرخ هستیم و حوثی‌ها صرفا ادواتی اجرایی هستند که کارشان بالابردن تصاویر است».
 
همچنین ابراهیم عسقین، روزنامه نگار با اشاره به موضع حوثی‌ها درانکار ارتباط ایران با حوادث دریای سرخ و طرح این ادعا که این حوادث، «نبرد برای غزه است»، افزود: «اقدام امروز خبرگزاری ایرانی مهر در پخش این ویدئو، وابستگی حوثی‌ها به ایران را ثابت می‌کند».
+13
رأی دهید
-75

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    آهای لاتهای کوچه خلوت، اگر خیلی جرات دارید و براستی خواهان نوشیدن شربت گوارای شهادت هستید به یکی از رزم ناوهای آمریکایی نگاه چپ کنید.
    21
    81
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    این دموکراتهای امریکا دست از عروسکبازیشون برنمیدارن. خامنه ای چندبار باید از بایدن باردار بشه تا همه بدونن اینا عروسک اونان
    12
    65
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    روز و روزگاری امریکا به صلاح دید برژینسکی برای زمین زدن شوروی فتیله ی مذهب را بالا برد و از دل آن ده ها میلیون تندرو مذهبی روییدند که با صورتی متفاوت از مذهب که آمیخته ای از شهادت و عدالت و خدا بود پرورش یافتند. البته چپول های دنیا هم به این شعارهای دروغین دل بستند. حالا سال ها است که شوروی رفته و تندروهای مسلمان و چپول های قشری که اینچنین تعلیم یافته اند بر سر جای خود نشسته اند و برگرداندن ان ها که استفاده ی ابزاری شده اند به درون بطری بسیار مشکل است
    7
    46
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    حوثی ها با این کارهای احمقانه ای که دارن ندانسته یا دانسته به نیابت از رژیم مفعولین انجام میدهند برای خود‌و نسلهای بعد از خود تنفر و بی اعتمادی از جامعه بین المللی به ارزان میخرند، و این خود سالیان سال طول میکشد تا اعتماد سازی شود. البته یمن در چند سال آینده از متلاشی شدن به نابودی و فراموشی سپرده خواهد شد. در آینده نه چندان دور، نه فلسطین نه یمن نه از هیچ کشور اینجنانی نشانی خواهد بود.
    10
    35
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    به بطری برگشتن برای اینها خیلی زیادی مودبانه هست بهتر بگید در طویله را باز کردند و اینها ریختند بیرون و حالا کسی نمیتونه این حیوون ها رو به طویله برگردونه
    2
    12
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    4تا لنگی هم شاخ شدن. توف به این دموکراتها با این بازیهای سیاسیشون
    2
    6
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.