تلاش سپاه برای توجیه حمله به اربیل کردستان با فتوشاپ کردن تصاویر بازرگان کُرد

سایت شبکه روداو در اقلیم کردستان عراق در گزارشی به چند مورد از انتشار دروغ‌رسانی و اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌های حکومتی ایران برای «توجیه کردن حمله به اربیل» پرداخت.

در این گزارش، تصاویری دستکاری شده که از سوی رسانه‌ها و حساب‌های کاربری وابسته به جمهوری اسلامی به عنوان تصاویر واقعی منتشر شده‌اند، در کنار نسخه اصلی تصاویر به چشم می‌خورد.

پرس تی‌وی روز پنجشنبه عکسی منتشر کرد با این توضیح که پیشرو دزه‌یی را در کنار یک مامور اسرائیلی نشان می‌دهد اما بررسی این تصویر از سوی روداو نشان می‌دهد این عکس دستکاری شده. این شبکه همچنین نسخه اصلی عکس را منتشر کرده که در آن اثری از پیشرو دزه‌یی نیست.
رسانه‌های حکومتی پیشرو دزه‌یی، تاجر کُرد اهل اقلیم کردستان را به همکاری با موساد متهم کرده بودند. او به همراه فرزند و همسرش در حمله سپاه به اربیل کشته شد.

تصویر دیگری نیز از سوی پرس‌ تی‌وی منتشر شده که پیشرو دزه‌یی را در کنار فردی که یک «خاخام صهیونیست» توصیف شده نشان می‌دهد، اما نسخه اصلی عکس که سایت شبکه تلویزیونی روداو منتشر کرده فرد دیگری را نشان می‌دهد.روداو همچنین به ویدیویی با زیرنویس عربی اشاره کرده که در آن مهمانی در یک برنامه تلویزیونی اسرائیل از حضور نیروهای کشورش در شمال عراق صحبت می‌کند، اما در واقع صحبت‌های او درباره جراحی چشم با لیزر است و ارتباطی به اقلیم کردستان ندارد.

حساب‌های کاربری وابسته به حکومت تصویری گرافیکی را نیز با لوگوی شبکه الجزیره منتشر کرده‌اند که در آن یک عضو اپوزیسیون اسرائیل می‌گوید، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، باید اعتراف کند که در حمله سپاه به اربیل نیروهای اثرگذار و فعالی را از دست داده، حال آنکه، به گفته روداو، الجزیره هرگز چنین چیزی را منتشر نکرده است.
+66
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    کو حق - ولینتون، نیوزلند

    رژیمی که نطفش فک باشه توقع دارید سند ریل رو کنه برا جنایتش
    7
    153
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    شرم و حیا هم خوب چیزیه که اینها بوی ازش نبردن ،
    5
    147
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    حمله ایران به عراق و پاکستان به درخواست آمریکا و اسراییل انجام شد تا افکار عمومی را از جنگ غزه دور کنند . بعد بگویید ایران دشمن آمریکا و اسراییل است. در طول این 100 سال حکومت پهلوی ها و ملاها ما در ایران استقلال کشور را از دست دادیم و تماما در خدمت غرب قرار گرفتیم و برای مردمان یک دنیای توهمی درست کردند و ما را در در توهم و رویا مشغول کردند و فکر می کنیم برترین هستیم و با این توهم و رویا خودمان را خوشحال و توجیح می کنیم . تا زمانی که این مردم از توهم و رویا و غرور کاذب دور نباشند روی آزادی و دموکراسی را نخواهیم دید . از ماست که بر ماست
    115
    11
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    اینقدر ذلیل و خوار شده اند که این آبروریزیها و دست رو شدنها رو هم مثل ضربات پی در پی و کاری که دارن تو سوریه از اسرائیل میخورند نادیده میگیرند.حتی بسیجیها و عرزیشهای دارای بهره هوش پایین و عقب مانده هم دیگه این دروغها رو باور نمیکنند.
    3
    106
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

    یهنی چی sepa دروغ میگه یعنی شما اصلا با اسرائیل در ارتباط نیستید؟مگه همین چند سال پیش نبود بارزانی اعلام خود مختاری کرد هیچ کشوری قبول نکرد شما رو به غیر از اسرائیل، یادتون نیست همتون پرچم اسرائیل رو میچرخوندید ای ما مستقل شدیم کشور شدیم تا اینکه ایران و عراق فرودگاه‌ها رو بستن و یه روزه خفه شدید؟ همین قصیه رو دولت باکو داره دنبال میکنه وقتی ارمنی های بد بخت رو لتو کت کرد همشون ریختن تو خیابون پرچم ترکیه و اسرائیل رو میچرخوندن اینکه که دیگه sepa نمیگه برو اینترنت یه سر کوچولو بزن عکسهاش هنوز باید باشه. میخوای یه کشور جعلی درست کنی و مردم ایران رو با تجزیه طلبی دعوت کنی sepa نمیزاره میزنه تو پکو پوزتون، شما هم واسه این رفتید سراغ دشمن ایران یعنی اسرائیل و دارید بر علیه ایران فعالیت میکنید. خیلی باید از لحاظ ذهنی کودن و عقب افتاده باشی این چیزای ساده رو نفهمی 😅
    62
    7
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    عکس اول و عکسی که نوشته اوریجینال با اینکه مثلا اورجیناله ولی جزیئات کمتری به نسبت عکس فیک داره.عکسی که نوشته فیک با اینکه به نظر زوم تر هستش هم یک نظامی در سمت راست ایستاده داره ولی تک تیراندازی که در عکس مثلا اورجینال هستش رو نداره و مشخص هم نیست اونجا داره چی رو نشانه میره هم یکم مشکوکه. ابرها و آسمان هم در عکس اورجینال کم هستند و نیستند و در عکس جعلی در پایین سمت راست هم کنار چای یک پیاله نقره ای هم هست ولی در عکس اورجینال وجود نداره!!! سوال اینجاست که جعل کننده عموما به یک عکس چیزی بیشتر از اون جعلش نمیخواد اضافه و کم کنه و اگر عکس اوریجینال اون نظامی سمت راست و اون پیاله رو نداشته برای چی بخواهند اضافه کنند؟ بعدشم در عکسی که نوشته اورجینال اون تک تیرانداز که پشت همه در حال نشانه گیری هستش به نظر اضافه شده به عکس چون در اون وضعیت که با لباس شخصی و معمولی دارن صحبت میکنند و چای میخورند چرا یکنفر اونجا باید اینطوری نگران حمله باشه؟اگرم دیده بانی باشه بیشتر با دوربین نگاه میکنند نه با تفنگ تک تیراندازی. عکس دوم هم پشت صحنه عکسها عجیب تر از جایگزینی عکس طرف هستش.به نظرم هر دو جعلی هست
    4
    0
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    حتما درست میگی دکتر! نمشی ما رو تحلیلگر مسائل پیچیده! حالا اینهمه زر مفت زدی، فتوشاپ رو چطور فتوشاپ میکنی که ماله کشی بشه؟
    1
    10
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    اینقدر ننویس سه پا sepa حالا ترفیع گرفتند شدند چهار پا
    1
    14
    دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.