سرباز متواری متهم به تیراندازی در آسایشگاه و کشتن پنج همرزم خود در کرمان بازداشت شد

 عکس از آرشیوصدای آمریکا: فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد سربازی که متهم به کشتن پنج همرزم خود در عصر یکشنبه در جریان تیر‌اندازی در آسایشگاه سربازان در کرمان بود و متواری شده بود، بازداشت شده است.

امیر غلامعلیان بامداد دوشنبه به خبرگزاری ایرنا گفت، «این فرد در نزدیکی شهرستان زرند دستگیر شد» و بازجویی از او برای مشخص شدن انگیزه‌اش برای این اقدام در جریان است و نتیجه آن آگاهی‌رسانی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی پیش‌تر اعلام کرده بود که تیراندازی توسط یک سرباز به همرزمان خود در یک آمادگاه ارتش کرمان، منجر به کشته‌شدن پنج تن از همرزمان این سرباز شده است.

به گفته سرتیپ غلامعلیان، این سرباز که در یک موقعیت‌ نظامی ارتش مشغول نگهبانی از یگان بود، ساعت ۱۶:۳۵ روز یکشنبه وارد آسایشگاه سربازان می‌شود و اقدام به تیراندازی به سمت همرزمان خود می‌کند.

پیش از این هم گزارش‌های مشابهی از تیراندازی سربازان به هم‌خدمتی‌های خود یا حتی مقام‌های نظامی در ایران منتشر شده است.

آخرین مورد، اول فروردین ۱۴۰۱ بود که گزارش شد یکی از سربازان در یکی از پادگان‌های بوشهر در ساعات ابتدایی روز، به علت اختلافات شخصی در حین تعویض پست، چهار سرباز هم‌خدمتی خود را کشته و پس از اقدام به فرار دستگیر می‌شود.
+11
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.