سند ۱۸ صفحه‌ای روایت «طوفان الاقصی» از زبان حماس

العربیه: جنبش «حماس» روز یک‌شنبه 1 بهمن، با انتشار یک سند 18 صفحه‌ای درباره جزییات حمله «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته اعلام کرد که این عملیات «یک اقدام ضروری» برای مقابله با «طرح‌های اسرائیل برای نابودی آرمان فلسطین» بود.

این سند که با عنوان « این روایت ماست.. چرا طوفان الاقصی؟» به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده، اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه حماس، غیرنظامیان اسرائیلی‌ را هدف قراد، «تهمت و دروغ محض» توصیف کرد.

جنبش «حماس» همچنین خواستار «توقف فوری تجاوزات اسرائیل» به نوار غزه، توقف «جنایت و نسل‌کشی»، بازگشایی گذرگاه‌ها، رفع محاصره نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه شده است.

در این سند، حماس گفته «هرگونه طرح بین المللی و اسرائیلی که به دنبال تعیین سرنوشت آینده غزه با معیارهای اشغالگری و در تضمین تداوم آن» باشد را نمی‌پذیرد.

این جنبش تاکید کرده «ملت فلسطین توانایی تصمیم‌گیری برای آینده خود را دارد و کسی بر آن قیومیت ندارد.»

این سند در حالی منتشر شده که بمباران شدید اسرائیل در نواز غزه در چهارمین ماه متوالی ادامه دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» یک‌شنبه 1 بهمن، گزارش داد، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین زدند، نیروهای اسرائیلی از آغاز جنگ غزه 20 تا 30% اعضای حماس را کشته‌اند، که این با هدف اسرائیل یعنی نابودی حماس، فاصله زیادی دارد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، هنوز حماس به اندازه کافی برای حملات چندماهه علیه اسرائیل مهمات در اختیار دارد.

مقامات کنونی و پیشین نظامی اسرائیلی می‌گویند حماس خواهان پیروزی در جنگ نیست، بلکه خواهان پایان جنگ غزه است.

در نتیجه حملات شبانه‌روزی اسرائیل علیه غزه بیش از 25 هزار فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، کشته و بیش از 52 هزار تن دیگر مجروح شدند.
+3
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.