نتانیاهو: به هیچ تروریستی مصونیت نمی‌دهیم، به جنگ در همه جبهه‌ها ادامه می‌دهیم

دویچه وله: بنیامین نتانیاهو درخواست حماس مبنی بر پایان عملیات اسرائیل در نوار غزه در ازای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت حماس را رد کرد.

نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل "به مبارزه در همه جبهه‌ها و در همه حوزه‌ها" ادامه خواهد داد، تصریح کرد: «ما به هیچ تروریستی مصونیت نمی‌دهیم.»
به گزارش جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه شب ۲۱ ژانویه (اول بهمن) گفت که اسرائیل درخواست حماس مبنی بر پایان عملیات ارتش در نوار غزه در ازای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت این گروه تروریستی را رد کرده است.

نتانیاهو با تأکید بر اینکه اسرائیل "متعهد به بازگرداندن همه آنها [گروگان‌ها]" است، گفت: «تا به امروز ما ۱۱۰ گروگان را به خانه بازگردانده‌ایم.»

نتانیاهو با بیان اینکه "این یکی از اهداف جنگ است"، افزود که "فشار نظامی، ابزار ضروری" برای تضمین آزادی گروگان‌ها است.

به گفته نتانیاهو، حماس خواستار پایان جنگ، خروج کامل ارتش اسرائیل از غزه، حفظ کنترل خود بر غزه و آزادی "قاتلان و تجاوزگرانی" است که در حمله ۷ اکتبر علیه اسرائیل شرکت داشتند.

در حمله حماس بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر دیگر گروگان گرفته شدند.

نتانیاهو گفت: «غزه از این پس دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود اگر ما با درخواست‌های حماس موافقت کنیم، پس رزمندگان ما بیهوده جان خود را فدا کردند. اگر ما با این درخواست موافقت کنیم، دیگر نمی‌توانیم امنیت شهروندان خود را تضمین کنیم.»

او افزود موافقت با درخواست حماس بدان معناست که "ما نمی‌توانیم گروگان‌ها را به سلامت به خانه‌هایشان بازگردانیم."

نتانیاهو گفت: «من حاضر نیستم چنین ضربه مرگباری را به امنیت اسرائیل تحمل کنم و بنابراین با آن موافقت نخواهیم کرد.»

نتانیاهو این سخنان را پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال بیان داشت؛ گزارشی که از تلاش مجدد آمریکا به همراه کشورهای میانجی مصر و قطر برای معامله گروگان‌ها و آزادی ۱۳۲ نفر باقی مانده در غزه خبر می‌داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک توافق سه مرحله‌ای روی میز مذاکرات است که یک دوره ۹۰ روزه را پیش‌بینی می‌کند و طی آن گروگان‌های اسرائیلی در ازای آزادی زندانیان امنیتی فلسطینی آزاد می‌شوند.

همچنین ارتش اسرائیل باید از شهرک‌ها و شهرهای غزه خارج شود؛ آزادی تردد را به نوار غزه بازگرداند؛ به مراقبت‌های پهپادی پایان دهد و میزان کالاهایی که وارد نوار غزه می‌شود را دو برابر کند.

مرحله دوم، آزادی شمار بیشتری از زندانیان فلسطینی را در ازای آزادی سربازان زن ارتش اسرائیل به علاوه بازگرداندن اجساد گروگان‌ها شامل می‌شود.

در مرحله سوم، حماس سربازان اسرائیلی مرد و همچنین مردان اسرائیلی را که در سن جنگ هستند، آزاد می‌کند و هم‌زمان اسرائیل برخی از نیروهای خود را از غزه خارج می‌کند.

همچنین گفت‌وگوهایی برای آتش‌بس دائمی، توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان و راه‌حل دو دولت برای پایان دادن به درگیری‌ها انجام خواهد شد.

نتانیاهو امروز یکشنبه اول بهمن‌ماه بار دیگر مخالفت صریح خود را با ایجاد یک دولت فلسطینی تکرار کرد.
+42
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران
    بگو جنگ رو ادامه میدم و خون انسانهای بیگناه از هر دو طرف رو‌ میریزیم که من رو فعلا دادگاه نبرند و در قدرت بمانم، کثیفترین و نکبت ترین انسانها یکیش اینه یکی هم خامنه ای
    11
    2
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    دم شما گرم اقای نتانیاهو فقط شمایی که حریف این وحشیای عصر حجری می شی، بزن اول آخرشون رو یکی کن.
    2
    11
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.