حمله زلنسکی به ترامپ: به اوکراین بیایید تا جنگ را در ۲۴ ساعت متوقف کنید

ترامپ به سی‌ان‌ان: «اگر رئیس‌جمهور شوم، می‌توانم این جنگ را در یک روز و 24 ساعت حل کنم».العربیه: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای اولین بار به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا حمله کرد و اظهارات ترامپ مبنی بر توانایی‌اش برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین ظرف یک روز در صورت بازگشت به کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد.

زلنسکی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه 4 بریتانیا، اظهارات ترامپ را به دلیل مبهم بودن تصورش در مورد چگونگی توقف جنگ و سناریوی بعد از آن را «بسیار خطرناک» ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در این گفت‌وگو از ترامپ برای دیدار از کى‌یف دعوت کرد و گفت: «خواهش می‌کنم ترامپ، من شما را به اوکراین، به کی‌یف دعوت می‌کنم. اگر بتوانید ظرف ۲۴ ساعت جنگ را متوقف کنید، فکر می‌کنم این دلیل کافی برای آمدن باشد.»

او افزود: «شاید ترامپ واقعاً یک ایده دارد، یک ایده واقعی و بتواند آن را با من در میان بگذارد.»

زلنسکی اظهارات ترامپ در مورد توقف جنگ در 24 ساعت را تنها «یک کمپین انتخاباتی» یا «یک پیام سیاسی» توصیف کرد و گفت: «ترامپ به عنوان رئیس جمهور تصمیم گیری قصد تصمیم‌گیری یکجانبه دارد و تلاشش برای تحمیل این ایده با منافع منافع اوکراین و مردمش، مغایر است و این مساله مرا ناراحت می‌کند.»

در ماه مه گذشته، ترامپ به خبرنگار سی‌ان‌ان، کیتلان کالینز، گفت: «اگر رئیس‌جمهور شوم، می‌توانم این جنگ را در یک روز و 24 ساعت حل کنم».

وقتی از ترامپ پرسیده شد که چگونه این اتفاق خواهد افتاد، او در پاسخ گفت که با زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد و اظهار داشت: «هر دو نقاط ضعف و قوت دارند و ظرف 24 ساعت جنگ حل خواهد شد و تمام خواهد شد.»

ترامپ در اظهاراتی مکرر بر توانایی خود برای میانجیگری برای توقف جنگ بین روسیه و اوکراین تاکید کرد و به روابط خوبش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره کرد.

اما زلنسکی ترجیح داد در اختلافات میان دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا که مانع تامین مالی بیشتر آمریکا برای کی‌ف شدند، دخالت نکند.

ترامپ شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و بسیاری او را نزدیک‌ترین نامزد به کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند.

زلنسکی اصرار دارد که نمی‌توان به توافق صلح دست یافت مگر اینکه تمام نیروهای روسیه از سرزمین‌هایی که از سال 2014 از اوکراین تصرف شده، از جمله شبه جزیره کریمه، خارج شوند.

سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اکنون بر این نقطه‌نظر تمرکز دارد که اوکراین مجبور به توافق با روسیه نباشد.
+23
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    اینم فهمیده ترامپ رییس جمهور بعدی امریکاست،مردک دلغک فقط مملکتش رو به تباهی کشید
    13
    11
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    وقتی میگه میتونم پس میتونه. شاید بخواد با پوتین باجناق بشه و اونو تحت فشار مستقیم برای پایان جنگ قرار بده
    6
    9
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.