حوثی‌ها چگونه موشک‌ها را به سکوهای پرتاب در سواحل یمن انتقال می‌دهند؟

العربیه: با ادامه حملات آمریکا به مواضع حوثی‌های یمن با توجه به ادامه حملات این شبه نظامیان به کشتی‌ها، تنش در دریای سرخ اکنون در صدر مسایل بین‌المللی قرار گرفته است.

به گزارش وب‌سایت «Sheba Intelligence»، اخیرا شبه‌نظامیان حوثی در چارچوب آمادگی برای جنگ بلندمدت با نیروهای غربی در دریای سرخ، چندین موشک را به سکوهای پرتاب در چندین استان شمالی یمن منتفل کرده‌اند.

این وبسایت که روش انتقال موشک‌ها از یک انبار راهبردی در صنعا به مراکز پرتاب را ردیابی کرده نوشته شبه‌نظامیان حوثی ابتدا شش موشک «سعیر» بالستیک زمین به زمین با برد متوسط را از انباری در «جبل النهدین» که کوهی مشرف بر شهر «صنعا» است انتقال دادند.

این نوع موشک‌ها که توانایی فرار از سیستم پدافند هوایی را دارند سپس با کامیون‌ها در دو جاده مختلف به حرکت درآمدند. کامیون اولی مسیرش به منطقه شمال «صنعا» را پیش گرفت و از غرب به جاده «الحیمه- الحدیده» به سوی انبار تاکتیکی در «باجل» استان «حدیده» رسید.

در حالی که کامیون دوم از «جبل النهدین» مسیر «ذمار» را در پیش گرفت و بار خود را به انبار تاکتیکی در لشکر «کیلومتر 16» در «الحدیده» رساند.

پس از آن شش موشک، به مراکز پرتاب در ساحل بنادر «الحدیده» و «الصلیف» توزیع و در پدافند هوایی ساحل «الاعرج» بین دو بندر جاگذاری شدند.

عملیات انتقال موشک در حالی انجام می‌شود که شبه‌نظامیان حوثی حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را تشدید کرده‌اند.

یک ماه پس از آغاز جنگ غزه، در 19 نوامبر 2023، شبه‌نظامیان حوثی ده‌ها حمله موشکی و پهپادی علیه کشتی‌ها در این آبراه حیاتی و مهم جهانی انجام داد.

این امر منجر به کاهش سرعت تجارت آسیا و اروپا و نگرانی‌هایی را میان قدرت‌های بزرگ ایجاد کرد.

حوثی‌ها متعهد شده‌اند تا زمانی که جنگ و محاصره بر نوار غزه ادامه داشته باشد کشتی‌های اسرائیلی و یا به مقصد اسرائیل و کشتی‌های آمریکایی را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

ایالات متحده در 18 دسامبر از ایجاد یک ائتلاف نظامی چند ملیتی تحت عنوان «نگهبان شکوفایی» برای مقابله با هرگونه حمله‌ای که امنیت ناوبری را به خطر بیندازد، خبر داد.

این ائتلاف در 12 و 13 ژانویه چندین مواضع حوثی‌ها در «صنعا»، «حدیده»، «تعز»، «حجه» و «صعده» انجام داد.
+0
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.