حماس برای تکمیل توافق جدید تبادل اسرا ۳ ‌شرط گذاشت؛ از جمله بقای خود در قدرت

العربیه: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل شنبه سی‌ام دی اعلام کرد که حماس برای اتمام توافق جدید تبادل اسرا 3 ‌شرط که از جمله آن تضمین بین‌المللی برای بقای حماس در قدرت است، تعیین کرد.

این سازمان اسرائیلی همچنین از جمله دیگر شرط‌های مطرح شده از سوی حماس را پایان دادن به جنگ و خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه عنوان کرد.

پیش‌تر محمود مرداوی، یکی از رهبران حماس تاکید کرده بود که این جنبش بدون توقف جنگ در نوار غزه هیچ‌گونه پیشنهادی درباره تبادل اسرا با اسرائیل را نمی‌پذیرد و این جنبش تحت هیچ شرایطی با آتش‌بس‌های موقت در ازای آزادی اسرا موافقت نخواهد کرد.

این عضو گروه حماس سه‌شنبه گذشته گفته بود که پیشنهادهای زیادی از سوی میانجی‌گران ارائه می‌شود اما حماس از موضع خود عقب‌نشنی نخواهد کرد و هیچ پیشنهادی که شامل توقف کامل جنگ نباشد را نخواهد پذیرفت.

مرداوی همچنین گفت که تا قبل از توقف جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه پیشنهادی پذیرفته نخواهد شد و مذاکراتی انجام نخواهد شد.

گروه حماس اخیرا و در واکنش به کشته شدن صالح العاروری در حومه جنوبی بیروت، به میانجی‌گران اعلام کرده بود که مذاکرات برای توافق درباره تبادل اسرا را تعلیق می‌کند.
+4
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    کو حق - ولینتون، نیوزلند
    پس با این حساب حماس داره اسرائیل‌و‌با خاک یکی میکنه ما خبر نداشتیم
    27
    9
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    ایده گروگان گیری از طرف ج.ا به حماس داده شده است . چون ج.ا در باجگیری از گروگان ها تجربه زیادی داشته و دارد .
    4
    42
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    آنقدر تحقیر شده و تلفات داده اند که بزرگ‌ترین رویایی این پشم شیشه های جنایتکار باز پس گرفتن غزه ویران شده است ، بی شرف ها ،کشتن چند صد نوجوان بیگناه که در عین حال خسته و مست که برای رقصدن جمع شده بودند را پیروزی قرن برای خودشان میدانستند .و هزاران مردم فلسطین را هم قربانی شرارت خود کردند
    6
    28
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    رهبر و مسئولان حماس چرا کاری کردید طوری بشود که از حذف خود و سازمانتان بترسید؟ مگر بیش از ده سال است با رهبر و مسئولا" سپاه پاسداران نظام ایران طرح و نقشه نمی کشیدی برای نابود کردن اسرائیل ؟ این همه موشک جنگی نظام ایران همراه با دیگر تسلیحات جنگی را در غزه و دیگر مناطق انبار کردید و این همه تونل را با کمک مادی که نظام اخوندی ایران به شما داده بود , ساختید , برای حمله کردن از طریق این تونلها به اسرائیل , همه شد هیچ ! و شد اینکه از حذف خود و سازمان حماستان بترسید ! خاک بر سر شما رهبران حماس که فریب اخوندهای جنایتکار ایران را خوردید.
    2
    4
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.