حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق؛ چند آمریکایی دچار «جراحت‌های جزئی» شدند

عکس آرشیوی از محوطه پایگاه عین‌الاسدرادیو فردا: رسانه‌های بین‌المللی از شلیک چندین راکت به پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود،‌ گفت در این حمله که روز شنبه ۳۰ دی رخ داد، آمریکایی های حاضر در این پایگاه دچار «جراحت‌های جزئی» شدند و یک مأمور امنیتی عراق به شدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش، پایگاه عین‌الاسد با موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفت،‌ ولی این منبع به رویترز گفت ممکن است در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شود مورد اصابت راکت قرار گرفته است.

ساعتی بعد، دو منبع امنیتی در عراق و یک مقام آمریکایی به رویترز گفتند که چندین راکت از داخل خاک عراق به این پایگاه شلیک شد.

یک مقام آمریکایی دیگر به این خبرگزاری گفت که این حملات توسط گروه‌های شبه‌نظامی داخل عراق انجام شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز روز شنبه به نقل از یک مقام پلیس عراق گزارش داد بیش از «۱۵ راکت» به این پایگاه نظامی شلیک شد که پدافند هوایی ۱۳ راکت را رهگیری و نابود کرد، اما دو راکت روی پایگاه عین‌الاسد سقوط کردند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز اصابت راکت به این پایگاه را در گفت‌وگو با همین خبرگزاری تأیید کرد.

گروه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ غزه، دست‌کم ۵۸ بار در عراق و ۸۳ بار در سوریه به پایگاه‌ها و مواضع آمریکا و متحدانش حملات موشکی و پهپادی کرده‌اند.

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ نیرو در عراق و ۹۰۰ نیرو در سوریه دارد که درزمینه مشاوره و کمک به نیروهای محلی برای مقابله با داعش فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا در این زمینه نوشت که «مقاومت عراق» حمله روز شنبه را برعهده گرفته است.

رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خاورمیانه را با عنوان گروه‌های «مقاومت» معرفی می‌کنند.

همچنین در ادامه تحولات منطقه،‌ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که نیروهای این کشور بامداد روز شنبه یک موشک ضدکشتی گروه حوثی‌های یمن را که به سمت خلیج عدن نشانه رفته بود، نابود کرد.

سنتکام تأکید کرده که این موشک تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و ناوگان ایالات متحده در منطقه بود و به عنوان دفاع از خود با شلیک نیروی هوایی آمریکا نابود شد.

این در حالی است که آمریکا ساعاتی پیش‌تر و در شامگاه جمعه نیز اعلام کرده بود سه موشک آماده پرتاب را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها مورد حمایت ایران در یمن هدف قرار داد و آنها را منهدم کرد.

بنابر اعلام سنتکام، این حمله ساعت ۱۸:۴۵ جمعه به وقت صنعا انجام شد و طی آن سه موشک ضد کشتی حوثی‌ها که به سمت جنوب دریای سرخ آماده پرتاب بودند هدف قرار گرفتند.
+18
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    عاقبت نظام اخوندی ایران توسط نوچه های نیابتیش غیرت این را پیدا کردن یکی از پایگاهای امریکا را در عراق درست نشانه بگیرند و کسانی را کم یا زیاد زخمی کنن!
    0
    1
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.