آرنولد شوارتزنگر در فرودگاه مونیخ بازداشت شد

آرنولد شوارتزنگر ۷۶ ساله، در سفر اخیر خود به مونیخ آلمان به این دلیل که در اظهارنامه گمرکی خود اعلام نکرده بود که یک ساعت گران‌ قیمت دارد، برای چند ساعت در فرودگاه مونیخ بازداشت شد.

یک افسر مسئول در گمرک فرودگاه مونیخ روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت که آرنولد شوارتزنگر به دلیل اعلام نکردن کالای گران‌قیمت خود در بدو ورود به آلمان با پیگرد کیفری مالیاتی روبرو خواهد شد.

به گفته این افسر گمرکی، کالایی که وی به همراه داشته گران‌قیمت بوده و از خارج اتحادیه اروپا به کشور وارد شده است.

به گفته منابع آلمانی فرماندار سابق کالیفرنیا و ستاره سینمای آمریکا به دلیل این تخلف پس از دو ساعت بازداشت، آزاد شد و به سفر خود ادامه داد.

یک منبع نزدیک به این بازیگر به سی‌ان‌ان گفت: «آرنولد به مدت سه ساعت در فرودگاه مونیخ به دلیل سفر با ساعتی که متعلق به خود او است، بازداشت شد.»

این منبع یادآور شد که «هرگز از شوارتزنگر خواسته نشد که فرم اظهارنامه را پر کند و او به هر سوال افسران گمرک صادقانه پاسخ داد و در نهایت هم با پیش‌پرداخت مالیاتی برای به همراه داشتن ساعت موافقت کرد.»

وی افزود که آرنولد بنا دارد این ساعت گران‌قیمت را در حراجی خیریه‌اش در اتریش به فروش برساند.

شوارتزنگر گفت که سعی کرده به مقامات بگوید که این ساعت قرار است پنجشنبه شب در رویدادی در پیست اسکی کیتزبوهل اتریش به حراج گذاشته شود. مقامات از شوارتزنگر ۳۵,۰۰۰ یورو شامل ۴,۰۰۰ یورو مالیات و ۵,۰۰۰ یورو جریمه دریافت کردند. گفته می شود که این بازیگر پیشنهاد پرداخت هزینه را با کارت اعتباری خود داده است، اما قوانین گمرک آلمان مستلزم پرداخت نیمی از مبلغ جریمه به صورت نقدی است. ماموران گمرک قبل از اینکه شوارتزنگر اجازه ادامه سفر خود را داشته باشد، برای برداشت پول نقد به بانک رفته اند.
+7
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    در نظام جمهوری نکبت اسلامی ، در گمرکات کشور کامیون طلا تبدیل به آهن قراضه می‌شود، در نتیجه مسئله گمرک خود به خود حل میشود .!
    15
    108
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    ۱) مساله‌ی "مالیات‌های غیرعمومی‌"، به خودی خود، اگر صرف آبادانی هر کشوری شود، مورد بجا و درستی‌ هست، یعنی انگار که از آن‌کس که پول خوب در‌می‌آورد، کمی‌ می‌گیرند، تا چاله‌های کشور را پر کنند (از جهت "مالیات‌های عمومی‌" نیز، که برای نمونه ما اینجا در اکراین، مواد غذایی که می‌خریم، ۲۰ درصد مبلغ خرید، ارزش مالیات افزوده است، و درباره‌ی سیگار و مشروب، گاهی‌ تا ۷۰-۸۰ درصد مبلغ، ارزش افزوده‌ی مالیات است). / چندی پیش یکی‌ از آشنایان که مقیم آلمان هست، رفته بوده به ایران، بعد با خودش از ایران "دوهزار دلار" می‌بره آلمان، که آنها ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلار از مبلغ را برای مالیات از او می‌گیرند. --- البته این‌را نیز باید در‌نظر گرفت، که در کشورهای جهان اول -که دولت حقوق بی‌کاری به شهروندان خود، و همچنین پول مفت به پناهندگان خارجی‌ می‌دهد-، بی‌شک بخش قابل توجهی‌ از این پرداخت‌ها را، دولت از همان مبالغی که در قالب مالیات‌های عمومی‌ و غیر‌عمومی‌ از مردم می‌گیرد تامین می‌سازد. ~ (ادامه....)
    3
    27
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) قدیم‌ها در اکراین، یعنی در دهه‌ی دو‌هزار میلادی، شخص خارجی‌ دانشجو یا مقیم که وارد فرودگاه می‌شد، می‌بایست اظهار‌نامه‌ی گمرکی (که در متن بالا نیز عنوان‌شده) پر می‌کرد. من سال ۲۰۰۲ که از تهران به کی‌یف مهاجرت کردم، "چهار‌هزار دلار" از ایران با خودم آوردم که در اظهار‌نامه‌ی گمرکی فرودگاه کی‌یف، مبلغ آن‌را درج کردم (دلار آن‌زمان در ایران بود ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومان). سپس وقتی‌ تابستان ۲۰۰۳ از کی‌یف به خارکف نقل مکان کردم، در فرودگاه خارکف، اظهار‌نامه‌ی گمرکی وجود نداشت، و از پول سوالی نمی‌کردند. (در همان دوران ۲۰-۲۱ سال پیش، بودند چند ایرانی که در خارکف دانشجو بودند، سپس به ایران رفته، و پول‌های چند ده هزار دلاری به اینجا آورده بودند برای خرید آپارتمان و امثال آن، که هیچ مالیاتی از آن‌ها این‌جا گرفته نشده بود، چون در آن دوران دهه‌ی دو‌هزار میلادی، اکراین از اینکه خارجی‌ها دلار می‌آوردند اینجا، و در اصل، "پول‌ خارجی‌" به اقتصاد اکراین تزریق می‌شد، بسیار استقبال می‌کرد). ~ (ادامه....)
    5
    23
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) ماه مارس سال ۲۰۱۳ که به ایران رفتم و سپس پس از ۴۱ روز به اینجا بازگشتم، از آن‌جا که والدینم در ایران لطف فرمودند و هر کدام نفری ۵۰۰ دلار به من هدیه دادند، و دو نفر از بستگان هم هرکدام نفری ۳۰۰ دلار لطف کردند، با کمی‌ پول که پول خودم بود، در مجموع با "دو‌هزار دلار" از طریق پرواز تهران‌-ترکیه‌-خارکف به اینجا بازگشتم، که بازهم در فرودگاه خارکف، خبری از اظهار‌نامه‌ی گمرکی و پرسش بر سر این‌ که چقدر پول همراه داری نبود. (البته در آن سفر، وقتی‌ که از خارکف به سمت ترکیه می‌رفتم، یک شخص مامور فرودگاه خارکف گفت چقدر پول همراه داری؟، من گفتم فلان‌قدر گریونا -("گریونا" واحد پول اکراین است، که برگرفته از واژه‌ی روسی "گریوا" می‌‌باشد، و به‌معنای "یال" است - موهای پشت گردن شیر و اسب)-، که مبلغ گریونایی هم که همراه داشتم کم بود، و دیگر او سوالی نپرسید (به احتمال زیاد گمان کرده بوده که من دلار دارم و می‌خواهم ارز خارجی‌ از اکراین خارج کنم). ~ (ادامه....)
    4
    17
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۴) و اما در دوران حال حاضر اکراین، اگر به حساب بانکی فردی در اکراین، به‌عنوان حواله‌ی بانکی از داخل کشور و یا از خارج کشور از طریق سیستم‌هایی‌ چون وستریونیون، مبلغ "۴۰۰ هزار گریونا" (می‌شود معادل حدود "۱۰۷۰۰ دلار " - ده هزار و هفتصد دلار) واریز گردد، آن‌گاه این بلغ، قابل پیگیری مالیاتی می‌باشد، اما برای نمونه، بانک پریوات‌بانک اکراین می‌گوید که اگر فردی، دو بار یا نهایت سه بار، حواله‌ی معادل ۱۰۷۰۰ دلاری به حساب بانکی‌اش واریز شود، پریوات‌بانک مراتب را به اداره‌ی مالیات گزارش نمی‌کند، اما اگر برای چهارمین بار، به حساب آن شخص، مبلغ حواله‌ معادل ۱۰۷۰۰ دلار واریز شود، آن‌گاه به‌شکل اتومات، زنگ مالیاتی برای شخص نواخته می‌شود. نورم و استاندارد همه‌گونه موارد مالیاتی در اکراین، از ۱۸ درصد تا ۲۰ درصد هست. البته ممکن هست که ارقام بالاتری نیز باشند، که مربوط به پول‌های کلان می‌شوند. --- راستی‌، این افرادی که در کشورهای مختلف اختلاس می‌کنند، مبلغ مالیات اختلاس‌شان را پرداخت می‌کنند؟! ؛)
    3
    22
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    حاجی کوتاه بنویس
    13
    5
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    هم جهان هستی‌ بی‌نهایت است، و هم جهان مجازی اینترنت، --- آن‌گاه در چنین شرایطی، آیا بجاست که انسان پر‌حرف و وراجی که بنده باشم، کوتاه بنویسم؟! ؛)))
    0
    5
    یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.